Gå til innhold

Murrer dere under eggløsning og mens?

Gjest always worries

Anbefalte innlegg

Gjest always worries

Dette føles som et hysterisk innlegg, og jeg er redd for at helseangsten min snart tar helt overtaket på meg.

Jeg er alltid redd for at det er noe feil med meg, og det er særlig kreft jeg er redd for. Nå for tiden er det eggstokkreft.

Grunnen til dette er at jeg i ca en uke har hatt murringer og litt stikninger i magen som jeg mener jeg ikke pleier å ha. Jeg pleier å ha litt mensmurringer rett før mensen kommer, men nå er det fortsatt ca en uke til jeg skal ha mensen.

Jeg er 40 år, bruker kobberspiral og har født ett barn.

Har ikke kreft i familien og går til rutinekontroll hos gynekolog hvert 2-3 år. Sist gang var for ca 1 år siden. Da tok jeg celleprøver av livmoren og ultralyd av eggstokker, og alt var normalt. Men mye kan jo skje på et år...

Disse murringene får meg til å tro at det er noe feil med eggstokkene. Er det noen av dere som har opplevd murring lenger et par-tre dager i strekk?

Takker veldig for evnt svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja! Blir verre og verre med årene. Er 43, har født 3 barn. Siste for 8 1/2 år siden. Begynte m hormonspiral for litt over fem pr siden pga store blødninger og generelt vondt rundt eggløsning. Problemet gav seg etter noen mnd. Ingen blødninger og ingen smerter. Men siste året har jeg gradvis begynt å merke el igjen. Nå er hormonene i spiralen brukt opp og det er på tide med ny . Orker ikkevå ha tre fire dager med eggløsningssmerter i måneden.

Hva med å prøve hormonspiral i stedenfor kobberspiral?

Jeg antar at den neste spiralen blir min siste. Har hormonlager i ca 5 år. Da nærmer jeg meg 50....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nærmer meg 40 og merker også mye mer til både eggløsning og mens. Dagene før mensen kommer har jeg vondt i hele hoftepartiet / nederste del av ryggen. Synes dette blir verre for hvert år. Har vært gravid 4 ganger (3 fødsler, derav ett keisersnitt og 1 spontanabort).

Tenker ikke at dette er farlig, men naturlig. Tar vanlige underlivssjekker hos legen.

2 av mine søster har hatt (ufarlige) men vonde cyster på eggstokkene, som de måtte operere bort, ikke enkelt å få sjekke dette (må ha innvendig ultralydundersøkelse).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...