Gå til innhold

Lunsjpause i barneskolen

Gjest MorTil3SøteSmå

Anbefalte innlegg

Gjest MorTil3SøteSmå

På skolen til mine barn praktiserer de kun 15 minutters matpause.

Denne matpausen blir også brukt til andre ting, f.eks. hente melk slik at det for noen elever blir enda kortere tid til å spise.

Personlig synes jeg dette er helt horribelt for det er da ikke sunt å sluke maten?

De kan vel få problemer med fordøyelsen, eller? Andre plager de kan få?

Ønsker at andre foreldre skriver inn hvor lang matpausen er på deres barneskole.

Takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

På skolen hvor min gutt går har de også kun 15min satt av til å spise lunsjen sin. Etter de 15 min er det ut å leke- Det er jo heller ikke så veldig lang tid i grunn. Men kan nesten se ut som det kan være vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er slik på skolen til mine også. Det har vært tatt opp mange ganger av flere foreldre på flere trinn at det er et problem med så kort matpause. Svarene vi har fått har vært alt fra at barna styrer og ordner med så mye annet at de selv ikke er disiplinerte nok til å spise, til at dette er noe utdanningsetaten har bestemt og at det ikke er noe lærerne kan gjøre.

Det snakkes så mye i skolen om hvor viktig det er med sunne matpakker, frukt hver dag, hjerneføde osv., men det hjelper jo ikke hvis barna ikke får tid til å spise og drikke mens de er på skolen.

Nå er det en stund siden jeg har hørt mine si at de ikke fikk tid, jeg skal jammen høre med dem igjen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...