Gjest DNB bruker vi Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Gutten min er 11 år og sier at noen av hans venner har bankkort. De setter inn ukepenger på den og kan bruke den som ett bankkort. Hvordan ordner vi dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 Jeg trodde grensen for å få bankkort var 13 år? Hør med banken din da vel. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 5. oktober 2012 Del Skrevet 5. oktober 2012 https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/konto/intro.html Ser ut som at DNB har 13 års-grense på kort. Står kontaktinformasjon der, så du kan jo ringe og høre om de har noen tilbud til yngre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flosshatt Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Vi har en 10 åring med visa, men det er visa gavekort som ikke kan fylles på. Så at det også finnes kontantkort som kan fylles på ala kontantkort for mobil. Dette er sparebank 1 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Trodde 13 var minste aldersgrense? Min eldste har et slikt bankkort, men bruker det aldri.. hadde vært lettere for meg å overføre ukepengene, men hun liker best å få de kontant.. mer oversikt i det rotete hodet hennes da 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Aldersgrensen for bankkort/ungdomsskort er 13 år, så det må være en annen type kort vennene hans har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 DnB har et gavekort. Men der må du også være 13 eller eldre for å få det. https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/gavekort-mastercard.html Dette kortet ser det ikke ut til å være aldersgrense på. Ulempen er at det ikke kan brukes om brukerstedet mangler nettforbindelse: https://www.spv.no/privat/kort/visa-verdikort/ mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 DnB har et gavekort. Men der må du også være 13 eller eldre for å få det. https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/gavekort-mastercard.html Dette kortet ser det ikke ut til å være aldersgrense på. Ulempen er at det ikke kan brukes om brukerstedet mangler nettforbindelse: https://www.spv.no/privat/kort/visa-verdikort/ mvh Dette skulle være den siste linken. https://www2.sparebank1.no/portal/4702/3_privat?_nfpb=true&_nfls=false&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1188301487291&refId=1268407538596 mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...? Kanskje det er slik det er gjort? Har ennå ikke sett noen som tilbyr bankkort til personer under 13. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...? Kanskje det er slik det er gjort? Har ennå ikke sett noen som tilbyr bankkort til personer under 13. Ikke spesielt lovlig. Veldig risikabelt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Narvesen og 7Eleven selger annonyme betalingskort som kan brukes uavhengig av alder. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...? Kanskje det er slik det er gjort? Har ennå ikke sett noen som tilbyr bankkort til personer under 13. ''Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...?'' Hadde ikke vært spesielt i tvil om å gjøre det med guttungen min, men med jentungen?! Aldri i verden! Man skal være rimelig sikker på hva man gjør da altså. Dessuten har man jo ikke lov til å gi pin-koden videre (hos meg er det samme pinkode på alle kortene av en eller annen grunn) og hvor forsiktig er en 11-åring med å skjule pinlkode ved inntasting i butikk o.l. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 6. oktober 2012 Del Skrevet 6. oktober 2012 Sparebank 1 har et kort som heter lommepengekort og er for barn under 13. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNB bruker vi Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Narvesen og 7Eleven selger annonyme betalingskort som kan brukes uavhengig av alder. mvh Men disse kortene kan vel ikke fylles på? Hadde tenkt å overføre lommpengene hans på kortet 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Men disse kortene kan vel ikke fylles på? Hadde tenkt å overføre lommpengene hans på kortet Vet ikke om de kan fylles. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Sparebank 1 har et kort som heter lommepengekort og er for barn under 13. Jeg kan ikke finne dette hos Sparebank1. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
margerita1365380476 Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kan ikke finne dette hos Sparebank1. mvh Jeg får ikke kopiert linken, men bare skriv lommepengekortet på google så kommer det opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ikke spesielt lovlig. Veldig risikabelt. mvh ''Ikke spesielt lovlig. Veldig risikabelt.'' Risikabelt, ja, men ulovlig? Hvorfor? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 ''Ikke spesielt lovlig. Veldig risikabelt.'' Risikabelt, ja, men ulovlig? Hvorfor? Det er kontraktsbrudd. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei! DNB har fra barna er 13 år, men vi fikk ordnet det likevel fra 12 års alder for grensen var ikke absolutt sa de. :-) Gavekortet til DNB bør du ikke bruke det koster deg penger å opprette det, så det er ulønnsomt hvis det er for faste ukepenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.