Gå til innhold

11 år og bankkort

Gjest DNB bruker vi

Anbefalte innlegg

Gjest DNB bruker vi

Gutten min er 11 år og sier at noen av hans venner har bankkort. De setter inn ukepenger på den og kan bruke den som ett bankkort. Hvordan ordner vi dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en 10 åring med visa, men det er visa gavekort som ikke kan fylles på. Så at det også finnes kontantkort som kan fylles på ala kontantkort for mobil. Dette er sparebank 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde 13 var minste aldersgrense?

Min eldste har et slikt bankkort, men bruker det aldri.. hadde vært lettere for meg å overføre ukepengene, men hun liker best å få de kontant.. mer oversikt i det rotete hodet hennes da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DnB har et gavekort. Men der må du også være 13 eller eldre for å få det.

https://www.dnb.no/privat/nettbank-mobil-og-kort/kort/gavekort-mastercard.html

Dette kortet ser det ikke ut til å være aldersgrense på. Ulempen er at det ikke kan brukes om brukerstedet mangler nettforbindelse:

https://www.spv.no/privat/kort/visa-verdikort/

mvh

Dette skulle være den siste linken.

https://www2.sparebank1.no/portal/4702/3_privat?_nfpb=true&_nfls=false&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1188301487291&refId=1268407538596

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...?

Kanskje det er slik det er gjort? Har ennå ikke sett noen som tilbyr bankkort til personer under 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...?

Kanskje det er slik det er gjort? Har ennå ikke sett noen som tilbyr bankkort til personer under 13.

Ikke spesielt lovlig. Veldig risikabelt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...?''

Hadde ikke vært spesielt i tvil om å gjøre det med guttungen min, men med jentungen?! Aldri i verden!

Man skal være rimelig sikker på hva man gjør da altså. Dessuten har man jo ikke lov til å gi pin-koden videre (hos meg er det samme pinkode på alle kortene av en eller annen grunn) og hvor forsiktig er en 11-åring med å skjule pinlkode ved inntasting i butikk o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest DNB bruker vi

Narvesen og 7Eleven selger annonyme betalingskort som kan brukes uavhengig av alder.

mvh

Men disse kortene kan vel ikke fylles på? Hadde tenkt å overføre lommpengene hans på kortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

margerita1365380476

Jeg kan ikke finne dette hos Sparebank1.

mvh

Jeg får ikke kopiert linken, men bare skriv lommepengekortet på google så kommer det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ikke spesielt lovlig. Veldig risikabelt.

mvh

''Ikke spesielt lovlig. Veldig risikabelt.''

Risikabelt, ja, men ulovlig? Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

DNB har fra barna er 13 år, men vi fikk ordnet det likevel fra 12 års alder for grensen var ikke absolutt sa de.

:-)

Gavekortet til DNB bør du ikke bruke det koster deg penger å opprette det, så det er ulønnsomt hvis det er for faste ukepenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...