Gjest Elextra Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Det er kontraktsbrudd. mvh ''Det er kontraktsbrudd.'' Det kommer vel helt an på innholdet i den enkelte kontrakt. Det er ikke helt uvanlig å sende barna på butikken med foreldrenes bankkort for å handle, jeg ser ikke helt forskjellen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 ''Det er kontraktsbrudd.'' Det kommer vel helt an på innholdet i den enkelte kontrakt. Det er ikke helt uvanlig å sende barna på butikken med foreldrenes bankkort for å handle, jeg ser ikke helt forskjellen. ''Kortet er personlig og skal ikke overdras eller på annen måte overlates til eller brukes av andre enn den det er utstedt til. Betalingskortet må signeres av kontohaver. Kontohaver vil ved utstedelsen av betalingskortet bli tildelt en personlig kode. Banken skal tilrettelegge tilfredsstillende rutiner for utsendelse/utlevering av betalingskort og kode til kontohaver. Kortet skal oppbevares på samme betryggende måte som sjekk, kontanter og andre verdisaker.'' Dette er standard kontraktsvilkår. https://www.skandiabanken.no/Kort/Vilkar/Avtalevilkar-for-Skandiabanken-Bankkort/ Jeg ante ikke at det var vanlig å senda barna avgårde å handle med foreldrenes kort. Jeg ville aldri gjort det. For det første står jeg uten rettigheter om noe skulle skje. For det andre er det en elendig måte å lære ungene å ikke dele kort og kode med noen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 ''Kortet er personlig og skal ikke overdras eller på annen måte overlates til eller brukes av andre enn den det er utstedt til. Betalingskortet må signeres av kontohaver. Kontohaver vil ved utstedelsen av betalingskortet bli tildelt en personlig kode. Banken skal tilrettelegge tilfredsstillende rutiner for utsendelse/utlevering av betalingskort og kode til kontohaver. Kortet skal oppbevares på samme betryggende måte som sjekk, kontanter og andre verdisaker.'' Dette er standard kontraktsvilkår. https://www.skandiabanken.no/Kort/Vilkar/Avtalevilkar-for-Skandiabanken-Bankkort/ Jeg ante ikke at det var vanlig å senda barna avgårde å handle med foreldrenes kort. Jeg ville aldri gjort det. For det første står jeg uten rettigheter om noe skulle skje. For det andre er det en elendig måte å lære ungene å ikke dele kort og kode med noen. mvh Ok, takk, dette visste jeg ikke. Forøvrig enig mhp å la barna bruke foreldrenes kort, jeg ville ikke gjort det, men vet det skjer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Ok, takk, dette visste jeg ikke. Forøvrig enig mhp å la barna bruke foreldrenes kort, jeg ville ikke gjort det, men vet det skjer. Finleser du ikka alle slike avtaler med bitteliten skrift? :-) mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DNB bruker vi Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hei! DNB har fra barna er 13 år, men vi fikk ordnet det likevel fra 12 års alder for grensen var ikke absolutt sa de. :-) Gavekortet til DNB bør du ikke bruke det koster deg penger å opprette det, så det er ulønnsomt hvis det er for faste ukepenger. Ok. Da skal jeg prøve å snakke med dem :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg kan ikke finne dette hos Sparebank1. mvh https://www2.sparebank1.no/portal/4210/3_privat?_nfpb=true&_nfls=false&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1268410389903 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 ''Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...?'' Hadde ikke vært spesielt i tvil om å gjøre det med guttungen min, men med jentungen?! Aldri i verden! Man skal være rimelig sikker på hva man gjør da altså. Dessuten har man jo ikke lov til å gi pin-koden videre (hos meg er det samme pinkode på alle kortene av en eller annen grunn) og hvor forsiktig er en 11-åring med å skjule pinlkode ved inntasting i butikk o.l. aaaa, du tenker på det der med liten skrift, sant det. Jeg så for meg egen pin på det kortet og max noen hundrelapper tilgjengelig på den kontoen. Men Sparebank1 ser ut til å ha løsningen https://www2.sparebank1.no/portal/4210/3_privat?_nfpb=true&_nfls=false&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1268410389903 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Ikke spesielt lovlig. Veldig risikabelt. mvh aaaa, du tenker på det der med liten skrift, sant det. Jeg så for meg egen pin på det kortet og max noen hundrelapper tilgjengelig på den kontoen. Men Sparebank1 ser ut til å ha løsningen https://www2.sparebank1.no/portal/4210/3_privat?_nfpb=true&_nfls=false&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1268410389903 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 aaaa, du tenker på det der med liten skrift, sant det. Jeg så for meg egen pin på det kortet og max noen hundrelapper tilgjengelig på den kontoen. Men Sparebank1 ser ut til å ha løsningen https://www2.sparebank1.no/portal/4210/3_privat?_nfpb=true&_nfls=false&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1268410389903 ''Jeg så for meg egen pin på det kortet og max noen hundrelapper tilgjengelig på den kontoen.'' Hva om 11-åringen roter bort kortet, med bilde og fullt fødselsnummer... Nei takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supermum Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 ''Jeg så for meg egen pin på det kortet og max noen hundrelapper tilgjengelig på den kontoen.'' Hva om 11-åringen roter bort kortet, med bilde og fullt fødselsnummer... Nei takk. Ikke bilde og fødselsnummer på bankkort i min bank 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Ikke bilde og fødselsnummer på bankkort i min bank Er det muligens bare visa-kortene som har bilde og fødselsnummer? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 Er det muligens bare visa-kortene som har bilde og fødselsnummer? Mine bankkort (VISA debet og kreditt) fra Skandiabanken har verken bilde eller personnr. Jeg tror det forsvinner fra flere og flere bankers kort etterhvert. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 aaaa, du tenker på det der med liten skrift, sant det. Jeg så for meg egen pin på det kortet og max noen hundrelapper tilgjengelig på den kontoen. Men Sparebank1 ser ut til å ha løsningen https://www2.sparebank1.no/portal/4210/3_privat?_nfpb=true&_nfls=false&_pageLabel=page_privat_innhold&aId=1268410389903 Ja, Sparebank1 har en løsning. Har lært noe nytt i denne tråden. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Hei! Vi gikk til banken, og sa at vi ville ha minibank-kort til sønnen på 13. Vi fikk ordnet det slik at jeg overfører et beløp til kort-kontoen hver måned, og det kan ikke overdras. Gratis å bruke, så fremt han bruker DnB sine minibanker. Uttak i butikk er kostnadsfritt. Sønnen min har hatt veldig godt av dette, for nå skjønner han at når han bruker penger, blir det mindre penger igjen! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 13. oktober 2012 Del Skrevet 13. oktober 2012 Kan man ikke opprette en ekstra konto i sitt eget navn og bestille bankkort til denne...? Kanskje det er slik det er gjort? Har ennå ikke sett noen som tilbyr bankkort til personer under 13. Hei! Min sønn fikk kort før fylte 13 år, og han har egen konto til kortet. Dit overføres det en liten sum (100,-) i måneden, og han har selvfølgelig ikke tilgang til "hovedkontoen" sin. Funker utmerket!!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.