Gjest unormalt eller? Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg har en sønn på 8 år som har en del flass på et visst mindre parti i hodebunnen. Litt gulhvitt, skurveaktig og lett å pirke bort. Pirker da bort litt større flassflak. Leste et sted at dette var normalt men ikke hos barn. Lurer på om det kan være seborrisk eksem. Er det noen som har erfaring med dette? Hva kan jeg gjøre mot det? Er legebesøk nødvendig? På forhånd tusen takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Synes det høres ut som psoriasis, jeg får det i perioder, men det ser ikke så voldsomt ut som på bildet. http://www.dermatologi.no/hudsykdommer/Psoriasis%20i%20hodebunn.jpg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest unormalt eller? Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Synes det høres ut som psoriasis, jeg får det i perioder, men det ser ikke så voldsomt ut som på bildet. http://www.dermatologi.no/hudsykdommer/Psoriasis%20i%20hodebunn.jpg Det ligner litt på dette men i mye mildere form, pluss at det ikke er rødt. Men ellers lignet det mye. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest geitekillingen Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hvis det er mye, altså flekken er stor, så kjøp en shampo på apoteket som heter fungoral. Den fjerner det i løpet av en uke eller to. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest unormalt eller? Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Hvis det er mye, altså flekken er stor, så kjøp en shampo på apoteket som heter fungoral. Den fjerner det i løpet av en uke eller to. Mange takk for tips! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Det ligner litt på dette men i mye mildere form, pluss at det ikke er rødt. Men ellers lignet det mye. Mitt er bare rødt hvis jeg har klødd på det. Men det var det beste bilde jeg fant. Jeg har vært hos legen og fått konstatert at det er psoriasis og fikk noe å ha på som ikke hjalp. Så isteden bleker jeg håret og da brenner alt bort. Svir, men jeg blir i hvert fall kvitt det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest unormalt eller? Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Mitt er bare rødt hvis jeg har klødd på det. Men det var det beste bilde jeg fant. Jeg har vært hos legen og fått konstatert at det er psoriasis og fikk noe å ha på som ikke hjalp. Så isteden bleker jeg håret og da brenner alt bort. Svir, men jeg blir i hvert fall kvitt det. Jeg trodde det var veldig vanlig at det også skulle være rødt ved psoriasis ut fra det jeg har lest. Testet du deg hos en vanlig lege eller hos hudelege? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg trodde det var veldig vanlig at det også skulle være rødt ved psoriasis ut fra det jeg har lest. Testet du deg hos en vanlig lege eller hos hudelege? Jeg var hos en hudlege 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest unormalt eller? Skrevet 7. oktober 2012 Del Skrevet 7. oktober 2012 Jeg var hos en hudlege Ok, da stemmer nok sikkert diagnosen. Virker som det er ganske likt som det min sønn har. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.