Gå til innhold

Jeg tror han har gjort det!

Anbefalte innlegg

''spille på sjarm''

Hvor er denne sjarmen tro? Ser bare en mindre pen mann jeg.

Tja, han har sikkert karisma. Han har jo vært en populær ordfører så vidt jeg har skjønt (men igjen gjennom media). Ikke få av landets ordførere (og partitopper) som besitter en real dose karisma, uten at de kan benevnes som kjekke/ pene av den grunn.

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• meg__123!

12

• Mandolaika

12

• flisa

10

• Madelenemie

6

Mest aktive i denne tråden

Nei, det er så mye som er rart her at det er nesten ikke til å tro at det er mulig at det kunne være så mange bevissløse mennesker rundt denne jenta.

og så var det moren til kjæresten hennes som fikk presset det ut av henne - hun var sikkert oppegående og hadde ikke noen "følelser" med familie-venne-bånd. Bra det da

''spille på sjarm''

Hvor er denne sjarmen tro? Ser bare en mindre pen mann jeg.

Med sjarm så mener jeg ikke utseende, men mer karisma og utstråling. For å være en ordøfrer som er gjenvalgt frie ganger, så vil jeg tro at han er godt likt av både befolkningen og partimedlemmene.

Med sjarm så mener jeg ikke utseende, men mer karisma og utstråling. For å være en ordøfrer som er gjenvalgt frie ganger, så vil jeg tro at han er godt likt av både befolkningen og partimedlemmene.

Lurer på om kona hans sitter der. Jeg hadde kasta opp - og hadde blitt singel tvert og for all tid.

Jeg tror jentene stopper seg selv ved å tenke "jeg var jo litt med på det" - "jeg skrek jo ikke og slo rundt meg" - "han er jo snill og sier han er glad i meg"

kvalm

''Jeg tror jentene stopper seg selv ved å tenke "jeg var jo litt med på det" - "jeg skrek jo ikke og slo rundt meg" - "han er jo snill og sier han er glad i meg"

''

Tror du har veldig rett i dette. Overgriperern klarer å lesse over ansvaret på jentene.

Æsj. At ikke jenter kan være trygge når de velger å bruke tid på "sunne aktiviteter" - det være seg idrett, politikk, kirkelige sammenhenger, annet organisasjonsarbeid (jfr speiderleder som ble anmeldt eller tiltalt i dag i Bergen) :-((((

Gjest jeg tror også

Lurer på om kona hans sitter der. Jeg hadde kasta opp - og hadde blitt singel tvert og for all tid.

Nei, jeg tror ikke at kona sitter der, for hun skal vel vitne senere og vitner får ikke overvære rettssaken før de har vitnet.

Foreldrene til jenta er heller tilstede i rettssalen, derfor er det bistandsadvokaten som trøster henne.

Annonse

''Jeg tror jentene stopper seg selv ved å tenke "jeg var jo litt med på det" - "jeg skrek jo ikke og slo rundt meg" - "han er jo snill og sier han er glad i meg"

''

Tror du har veldig rett i dette. Overgriperern klarer å lesse over ansvaret på jentene.

Æsj. At ikke jenter kan være trygge når de velger å bruke tid på "sunne aktiviteter" - det være seg idrett, politikk, kirkelige sammenhenger, annet organisasjonsarbeid (jfr speiderleder som ble anmeldt eller tiltalt i dag i Bergen) :-((((

Jenta har flere ganger uttalt at hun ikke liker å såre folk, så han har manipulert henne og spilt på hennes samvittighet.

Dersom - jeg sier bare dersom - han er uskyldig, så er det likevelt helt utenom normalen at en mann drar med seg ei jente på den måten og har så tett kontakt med henne som han har hatt. Kan ikke fatte at hun tilsynelatende står ved hans side.

Dersom - jeg sier bare dersom - han er uskyldig, så er det likevelt helt utenom normalen at en mann drar med seg ei jente på den måten og har så tett kontakt med henne som han har hatt. Kan ikke fatte at hun tilsynelatende står ved hans side.

Han har nok manipulert kona også tenker jeg.

''

Det er nesten ondere enn en - holdt jeg på å si, voldtekt gjort i affekt i fylla.

han VET hva han gjør den ålen.

''Jeg tror han kommer til å spille på sjarm og sine evner som leder og forbilde i både bygda og partiet - men jeg håper at retten klarer å se gjennom dette og dømme rettferdig.''

Derav hans desperate innhenting av karaktervitner. Forøvrig skjønner jeg ikke helt hvor han har en eventuell sjarm han kan spille på.

Mener heller utstråling som leder enn sjarm.

Gjest Elextra

Vi får ikke så veldig mange intime detaljer, men ærlig talt, en unge på 13 greier ikke å dikte opp detaljer om at han ble seksuelt opphisset av å se henne naken på Skype!

''men ærlig talt, en unge på 13 greier ikke å dikte opp detaljer om at han ble seksuelt opphisset av å se henne naken på Skype!''

Da tror jeg du undervurderer dagens trettenåringer.

Forøvrig helt enig i at det synes å være noe muffens her.

Annonse

Vi får ikke så veldig mange intime detaljer, men ærlig talt, en unge på 13 greier ikke å dikte opp detaljer om at han ble seksuelt opphisset av å se henne naken på Skype!

''men ærlig talt, en unge på 13 greier ikke å dikte opp detaljer om at han ble seksuelt opphisset av å se henne naken på Skype''

Det er fullt mulig, yngre og. Håper virkelig sannheten kommer frem i denne saken.

''men ærlig talt, en unge på 13 greier ikke å dikte opp detaljer om at han ble seksuelt opphisset av å se henne naken på Skype!''

Da tror jeg du undervurderer dagens trettenåringer.

Forøvrig helt enig i at det synes å være noe muffens her.

''Da tror jeg du undervurderer dagens trettenåringer.

Forøvrig helt enig i at det synes å være noe muffens her.''

Akkurat hva jeg tenkte også....

Uten at jeg skal begi meg på å skylde på kona hans (snakker generelt her), så kjenner jeg til et par der mannen var rektor på internatskole, og kona rett og slett lukket øynene for hva som skjedde - sikkert for å beholde mannen som hadde høy status i samfunnet. Hun greide endatil å stake veien for ham slik at det ble lettere å misbruke barna på internatet.... Jeg kjenner mange av disse barna som idag er voksne, og kan love deg at jeg har vært sjokkert mange ganger av det de forteller om sine opplevelser med kona hans :/

Hei!

Ikke rart at du forhåndsdømmer, han har vist usedvanlig dårlig dømmekraft når han reiser rundt med en ung jente, deler seng med henne, er på sms hele dagen, på skype, på FB osv...

Jeg tror ikke en ung jente lyver på seg 50 samleier med en gammel mann, jeg tror akkurat det er ganske flaut.

Ikke sikkert hun kommer fra et "A4-hjem", -hun søker noe. Kanskje foreldrene var stolte av at hun var så engasjert i politikken,- seminarer og møter etc. De kan jo ha trodd det var normalt. Og de kjente jo fyren. Jeg må si jeg hadde stussa på at de skulle reise ALENE.

Hei!

Ja på et seminar jeg var sa en dame som foreleste om seksuelle overgrep mot barn at voksne så seg bevisst ut sine ofre. De så ut dem som var i en livssituasjon/ eller hadde en sårbarhet der det var enkelt å starte misbruk uten å bli oppdaget.

Så det kan jo hende hun var fra et ressursfattig hjem slik jeg og da er det jo ingen som oppdager noe...

''Jeg synes det er så rart at ingen reagerte. Det er et mysterium.

''

Jeg kan heller ikke fatte at ikke noen av partikollegaene reagerte.

Og selvsagt virker det merkelig at hun fikk lov av foreldrene å dra på alle disse turene. Jeg har jo en trettenåring selv, og har jo temmelig god kontroll på hvor han er og hvem han er sammen med - i alle fall foreløpig.

Hei!

Sånn er det med foreldre som er normale.

Mine foreldre viste ikke/brydde seg ikke/spurte ikke hvor jeg var.

Jeg var stort sett på rommet mitt, hele barndommen, men det hendte jeg gikk en tur ut, da møtte jeg menn som sa de hadde noe fint de skulle vise meg.

Jeg ble med dem, og jeg syns det var rart de ikke viste meg dinosaurene, eller blomstene eller billene.

Det er mange foreldre som ikke klarer ta seg av barna, om de ikke elsker dem, eller selv lever i sin egen verden vet jeg ikke, men derfor er nettopp sånt mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...