Gå til innhold

Familievennligsted Pattaya

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi skal i bryllup i Pattaya i februar. Niese som gifter seg der.

Er det noen som kan anbefale et familievennlig sted å bo? Vi tar med oss vår datter som da vil være 3 år.

Anbefaler dere å fly med selskap eller charter? Ser jo fordelene med å fly med Thai Air, men enten blir prisene veldig høye, eller så kan vi risikere lang reisetid. Har sett enkelte anbefale charter når man flyr med barn, da man flyr så og si rett ned.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384666-familievennligsted-pattaya/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi reiste med Thai air og var veldig fornøyde. Turen tok ca 11 timer, og fikk servert flere måltider og så mye drikke og snacks man ville :)

Vi var et lite stykke unna pattaya, (Jomtien), men kan dessverre ikke anbefale noen steder.

Vet bare at Pattaya/Jomtien ikke er et sted for meg.

Anbefaling:

Opphold dere kun de dagene dere må i Pattaya, og reis til Bangkok eller hvor-som-helst-bortsett-fra-Pattaya resten av tiden.

Jeg vil tro at det enkleste er å fly Thai Airways til BKK, og så ta direktebuss fra flyplassen til Pattaya.

Anbefaling: Bruk noen dager i Bangkok. Det er en flott og spennende by, og mye å se og oppleve.

Med vennlig hilsen

Hehe jeg tror Pattaya er et av de minst familievennelige stedene i verden

Denne videoen oppsummerer ganske greit hvordan det er der:

http://www.youtube.com/watch?v=kS7hZhO0ee8

Går dere langs gatene der om nettene så vær forberedt på å se mye du ikke vil se.

Så, opphold dere der kun bryllupsdagene og dra heller til Bangkok eller Phuket :-)

Vi reiste med Thai air og var veldig fornøyde. Turen tok ca 11 timer, og fikk servert flere måltider og så mye drikke og snacks man ville :)

Vi var et lite stykke unna pattaya, (Jomtien), men kan dessverre ikke anbefale noen steder.

Vet bare at Pattaya/Jomtien ikke er et sted for meg.

Takker for svar.

Er på Jomtien Beach bryllupet skal være.

Har jo hørt mye om Pattaya, og det hadde nok ikke vært førstevalget om vi skulle valgt selv, men....

En av tingene er at resten av den utvida familien skal tilbringe hele ferien i Pattaya. Får prate litt med mann i kveld. :-)

Annonse

Anbefaling:

Opphold dere kun de dagene dere må i Pattaya, og reis til Bangkok eller hvor-som-helst-bortsett-fra-Pattaya resten av tiden.

Jeg vil tro at det enkleste er å fly Thai Airways til BKK, og så ta direktebuss fra flyplassen til Pattaya.

Anbefaling: Bruk noen dager i Bangkok. Det er en flott og spennende by, og mye å se og oppleve.

Med vennlig hilsen

Takk for svar.

Skal nevne dette for mann i kveld. :-)

Går dere langs gatene der om nettene så vær forberedt på å se mye du ikke vil se.

Så, opphold dere der kun bryllupsdagene og dra heller til Bangkok eller Phuket :-)

Takk for svar. :-)

Er nok ikke noe slikt jeg vil dra 3 åringen med på, men sånn sett så er vel hun i seng allerede da uansett. :-)

Men ser at det sikkert kan være lurt å kanskje legge litt penger i stedet vi skal bo på, da man da muligens slipper unna de verste stedene med tanke på "bråk" om nettene.

Ser flere nevner Bangkok, så får prate med mann om det. :-)

Takker for svar. :-)

Godt å høre. Hvor bodde dere? Inne i byen, eller i nærheten av stranda?

Vi bodde ganske langt fra stranda i huset til faren til minstemann, men det var svømmebasseng i området og vi var på strandpromenaden noe kvelder og endel i Jomtien på kveldstid. Ikke det fineste stedet i Thailand men kult marked, billig og god mat og varmt og godt :)

Har vært der med barn, og det var helt OK. Ville valgt et litt stort hotell med fint basseng, stranden er ikke så idyllisk. Nattelivet er ganske ille, men på dagtid går det greit. Det er jo en ganske stor by. Man kan ta turer til dyreparker o.l. i området. En kort busstur sørover ligger den fredelige og idylliske øya Ko Samet og litt lenger Ko Chang. Dere kan bestille minipakketurer fra reisebyråer i Jomtien/Pattaya. Noen dager i Bangkok er også greit å få med seg.

Direktefly til Bankok er det beste, og buss eller taxi til hotellet. Flyr man om natten, sover jo gjerne barnet det meste av turen. Sjekk noen store hotellkjeder (Sheraton, Hilton, Marriot), og sjekk også omtaler på Trip Advisor.

Det blir sikkert fint!

Takk for svar. :-)

Er nok ikke noe slikt jeg vil dra 3 åringen med på, men sånn sett så er vel hun i seng allerede da uansett. :-)

Men ser at det sikkert kan være lurt å kanskje legge litt penger i stedet vi skal bo på, da man da muligens slipper unna de verste stedene med tanke på "bråk" om nettene.

Ser flere nevner Bangkok, så får prate med mann om det. :-)

''Ser flere nevner Bangkok, så får prate med mann om det''

Bangkok er spennende, men ganske masete, særlig med en treåring. Også her ville jeg valgt et litt bedre hotell med basseng, for å ha en "stille oase" å vende tilbake til.

''Ser flere nevner Bangkok, så får prate med mann om det''

Bangkok er spennende, men ganske masete, særlig med en treåring. Også her ville jeg valgt et litt bedre hotell med basseng, for å ha en "stille oase" å vende tilbake til.

Takk for begge svarene dine. :-)

Onkelen til han som skal gifte seg med niesa mi, har leilighet der nede. I tillegg ser det ut som om eks kona hans skal ned på samme tid. Hun er thailansk og brudeparet snakket litt om å bruke henne som guide. I tillegg reise på noen båtturer ut til noen øyer. Så jeg tror nok vi skal komme oss litt vekk fra selve byen. :-)

Vi kommer ned et par dager etter resten av følget og drar hjem igjen et par dager etter, så da kan vi jo fint dra til Bangkok siste helga før hjemreise for eksempel, uten å fornærme resten av følget. :-)

Annonse

Takker for svar.

Er på Jomtien Beach bryllupet skal være.

Har jo hørt mye om Pattaya, og det hadde nok ikke vært førstevalget om vi skulle valgt selv, men....

En av tingene er at resten av den utvida familien skal tilbringe hele ferien i Pattaya. Får prate litt med mann i kveld. :-)

Ok :)

Håper dere liker dere der da.

Jeg syns det var litt skittent der, i gatene, strendene osv.

Restaurantene var allraight.......:)

Det var ikke bare en "dame" vi så der i løpet av kvelden for å si det sånn ;p

Har noen erfaring fra Hua Hin?

Vi skulle egentlig vært der nå med svigerforeldrene mine, men ble avlyst på grunn av svigerfars helse. Kunne det vært et sted å tilbringe noen dager i tillegg til Pattaya og for eksempel Bangkok?

Hua Hin er et meget fint sted, og helt i andre enden av skalaen sammenlignet med Pattaya.

Det går også tog flere ganger om dagen fra Bangkok, og det er faktisk en fin tur. (Og langt tryggere enn taxi eller buss.)

Sjekk også ut Centara Hua Hin Hotel - som er *virkelig* flott.

Med vennlig hilsen

Hua Hin er et meget fint sted, og helt i andre enden av skalaen sammenlignet med Pattaya.

Det går også tog flere ganger om dagen fra Bangkok, og det er faktisk en fin tur. (Og langt tryggere enn taxi eller buss.)

Sjekk også ut Centara Hua Hin Hotel - som er *virkelig* flott.

Med vennlig hilsen

Tusen takk for råd, Sør. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...