Gå til innhold

hvor mye morsmelk drikker han, og trenger han fast føde?


Gjest milk

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 4 mnd som er 9,5 kg. (var 3,6 ved fødsel) Han får kun morsmelk og tran. Han tar ikke flaske så jeg vet ikke hvor mye han drikker i døgnet. Hva er vanlig i den alderen? Jeg har mye overskudd av melk, men lurer på om jeg må begynne tidlig med grøt ettersom han er såpass stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ragnhild Alquist, Helsesøster

kjäre milk. De nye anbefalingene for spebarn fra Statens råd for ernäring og aktivitet, er å introdusere et grötmåltid fra 6.mnd. alder. Morsmelk og tran er fin mat så lenge barnets vekst er tilfredstillende. Det er stor variasjon på hvor mye melk man produserer. Det viktigste er å se på barnets trivsel i det daglige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...