Gå til innhold

EU får fredsprisen.

Anbefalte innlegg

Gjest old lady

''Som når du kommer med løse og useriøse påstander om pedofile f.eks ? ''

Hvilke påstander?

Som at alle som har sex med mindreårige, er pedofile.

Den tråden hvor XBellax ikke ville delta mere, nettopp p.g.a. din måte å diskutere her inne på.

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

10

• fineline

6

• PieLill

4

• Liljana

2

Mest aktive i denne tråden

Som at alle som har sex med mindreårige, er pedofile.

Den tråden hvor XBellax ikke ville delta mere, nettopp p.g.a. din måte å diskutere her inne på.

Jeg påpekte at undersøkelsene/rapportene åpenbart ikke var korrekte, ettersom de ikke tok høyde for pedofile som ikke var åpne om at de er pedofile. Trolig de fleste av dem.

Hvis du først skal sitere gamle tråder får du gjøre det korrekt, fremfor din egen ukorrekte versjon av hva andre skrev.

Denne utdelingen var som forventet - en utdeling løsrevet fra både fagfolkenes og almennhetens forventninger, men også den generelle oppfatning av hvem en slik pris burde gå til. Den er dessuten for historisk begrunnet på den ene siden (i strid med statuttene) og den projiserer forventninger til EU for fremtiden på den andre siden. Begge deler er like problematiske.

Neste år gir Jagland den til seg selv.

Gjest old lady

Jeg påpekte at undersøkelsene/rapportene åpenbart ikke var korrekte, ettersom de ikke tok høyde for pedofile som ikke var åpne om at de er pedofile. Trolig de fleste av dem.

Hvis du først skal sitere gamle tråder får du gjøre det korrekt, fremfor din egen ukorrekte versjon av hva andre skrev.

Vel, det er ikke akkurat enighet hva du mente og hva du sa i den tråden. Ordspinningen var iallafall nok til at enkelte debattanter trakk seg ut - etter at du fikk vite hvorfor de trakk seg ut.

Men dette er heller ikke poenget mitt.

Poenget mitt, er å få frem at det er ikke "useriøs og løse påstander" når folk kommer med sine personlige meninger om et emne.

Det er deres meninger, og da er det rimelig arrogant å kalle slike for løse og usanne.

Mn det er din måte å herske på.

Så tilbake til topic : JEG mener at Jagland kjører på, og det er omtrent like kontroversielt hver bidige gang de kommer med hvem som har vunnet nobels fredspris.

Det er heller ingen hemmelighet at næringslivet, og da spesielt turisme sliter enda med kineserne etter fredsprisen gitt der.

Vår regjering har forsøkt å "reparer" forholdet til Kina siden

Såvidt jeg vet, så har ikke Stoltenberg fått tillatelse til å besøke sin egen sønn, som studerer i Kina.

Og det er det jeg gidder om denne saken. Du synes Nobelkomiteen gjør en god jobb, mens jeg synes de gjør en slett jobb. That's it !

Nå skal du - som vanlig - få siste ordet.

Gjest den første old lady

Så snart noen har egne meninger - som naturlig nok er på tvers med hans meninger - så blir man dunket med "løse påstander"

Du verden for en travel debattant.

''Så snart noen har egne meninger - som naturlig nok er på tvers med hans meninger - så blir man dunket med "løse påstander"

Du verden for en travel debattant.''

En vanlig lørdagskveld på DOL, med andre ord.

Gjest Hestmanden

Norge er ganske så anonymt internasjonalt. Verdens navle er der du befinner deg i det øyeblikket, fordi verdens navle er deg selv.

Norge er ikke verdens navle for den største delen av verdens befolkning.

Norge er det landet i verden som deler ut Nobels fredspris.

Så helt anonyme er vi ikke.

Vi har, før den sittende nobelkomiteen, stort sett høstet anerkjennelse for de vi har delt ut prisen til.

Men maken til rabalder rundt denne tildelingen de siste år.

Da kommer etterlevningene til Alfred Nobel på banen, og vil gjerne ta fra Norge denne utdelingen.

Og jeg håper de får det til, for de som skjer nå, er at vi blir til latter.

Vi holder pusten når komiteens leder annonserer hvem som er årets vinner, for det blir en flau affære.

Om komiteens leder neste å sier at Al Quaida og Taliban skal dele prisen, så blir vi liksom ikke overrasket.

Annonse

Gjest old lady

Nettopp.

Det er nok mange her som ikke kan mye om Europas historien, og som derfor ikke helt forstår det.

Med vennlig hilsen

''Det er nok mange her som ikke kan mye om Europas historien, og som derfor ikke helt forstår det.''

Det får faktisk an å forstå OG samtidig være uenig.

Gjest den andre old lady

''Så snart noen har egne meninger - som naturlig nok er på tvers med hans meninger - så blir man dunket med "løse påstander"

Jepp, jeg føler meg passe dum som gidder. De fleste vet nemlig bedre.

Ha en fin aften :-)

Gjest den første old lady

Det samme til Dem!

Norge er det landet i verden som deler ut Nobels fredspris.

Så helt anonyme er vi ikke.

Vi har, før den sittende nobelkomiteen, stort sett høstet anerkjennelse for de vi har delt ut prisen til.

Men maken til rabalder rundt denne tildelingen de siste år.

Da kommer etterlevningene til Alfred Nobel på banen, og vil gjerne ta fra Norge denne utdelingen.

Og jeg håper de får det til, for de som skjer nå, er at vi blir til latter.

Vi holder pusten når komiteens leder annonserer hvem som er årets vinner, for det blir en flau affære.

Om komiteens leder neste å sier at Al Quaida og Taliban skal dele prisen, så blir vi liksom ikke overrasket.

Jeg skrev at Norge er ganske så anonymt internasjonalt. Det er store deler av verdens befolkning som ikke vet forskjell på Norge og Sverige, noen har kanskje en anelse om et eller annet Skandinavia.

For de fleste utenom Europa er Nobels fredspris kun noe som skjer i Europa. Dvs. de som vet at det er noe som heter Nobels fredspris. Norge er ikke stort land.

Gjest Hestmanden

Jeg skrev at Norge er ganske så anonymt internasjonalt. Det er store deler av verdens befolkning som ikke vet forskjell på Norge og Sverige, noen har kanskje en anelse om et eller annet Skandinavia.

For de fleste utenom Europa er Nobels fredspris kun noe som skjer i Europa. Dvs. de som vet at det er noe som heter Nobels fredspris. Norge er ikke stort land.

Jeg er med på den :-)

Jeg snakket med en kar i USA en gang. Han visste ikke hvor Norge eller skandinavia var.

Så jeg prøvde meg med europa.

Joda, det hadde han hørt om.

Faktisk kjente han en som bodde der : Sven - og han spurte om jeg kjente han ?!

Jadda.

Annonse

Jeg er med på den :-)

Jeg snakket med en kar i USA en gang. Han visste ikke hvor Norge eller skandinavia var.

Så jeg prøvde meg med europa.

Joda, det hadde han hørt om.

Faktisk kjente han en som bodde der : Sven - og han spurte om jeg kjente han ?!

Jadda.

Jeg har snakket med mange i alle verdensdeler og det er de færreste som vet spesielt hvor Norge er hvis ikke de har en tilknytning til Norge;-). Et par i Mexico så på meg og spurte om jeg ikke var helt frossen;-). Jeg vet ikke om de visste forskjell på de skandinaviske land. Tror egentlig ikke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...