Gå til innhold

Hvor mange penger i gave til hvert barn?

Anbefalte innlegg

Gjest mamma til julie og Truls

Har to barn på 10 og 13år. Lurer på hva dere andre ca bruker i julegaver til hvert barn? Vi har ikke veldig god råd og føler at vi tidligere år har gitt "litt for mye" til barna våre.. (Vet ikke sum, men det er flere tusen..)

Har nesten ikke familie ellers så barna våre får ikke mange pakker utenom så derfor har vi gitt ekstra...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384703-hvor-mange-penger-i-gave-til-hvert-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Faren og jeg (Vi er skilt) pleier å gi tilsammen gaver for ca 1000 kroner til hvert barn. Hvis det er ting de virkelig trenger (ifjor fikk de f.eks. slalomutstyr), så bruker vi mer. Jeg ser ikke poenget i å bruke tusenvis av kroner på julegaver til barna sine, så vi prøver å holde det på et forholdsvis nøkternt nivå.

Gjest bærtur

Faren og jeg (Vi er skilt) pleier å gi tilsammen gaver for ca 1000 kroner til hvert barn. Hvis det er ting de virkelig trenger (ifjor fikk de f.eks. slalomutstyr), så bruker vi mer. Jeg ser ikke poenget i å bruke tusenvis av kroner på julegaver til barna sine, så vi prøver å holde det på et forholdsvis nøkternt nivå.

Det blir jo noen kroner ut av det hvis man kjøper gave for ca 1000 pluss slalom utstyr..

Innsender sier ikke noe om hun også kjøper gaver som barna "trenger".

Det blir jo noen kroner ut av det hvis man kjøper gave for ca 1000 pluss slalom utstyr..

Innsender sier ikke noe om hun også kjøper gaver som barna "trenger".

Ikke _pluss_ slalomutstyr - de får enten gaver for ca 1000 kroner eller slalomutstyr/annet de trenger ;)

Annonse

Vi prøver å være nøkterne. Men særlig yngste har nok fått mer enn de andre i form av at hun har arvet en hel del utstyr som ski, sykler osv. Og da har hun gjerne fått dette utenom. Gaver til jul og bursdag har da gjerne vært andre ting som hun ikke nødvendigvis trenger.

Til gjengjeld får de andre dyrere gaver, fordi de er såpass mye eldre. Men hun yngste har gjerne fått leker og kanskje flere pakker som ikke koster så mye (CD, bok..) og har vært veldig fornøyd med det. Hun får jo også dyrere gaver når hun blir større og har andre behov.

Kan tenke meg vi bruker mellom 1000-2000 på de eldste barna og ca 1000 på yngste i julegaver. Vi kjøper noe de trenger av klær og utstyr, men også noe de ønsker seg.

Om de trenger slalomutstyr, sykkel, PC el til jul/bursdag blir dette selvsagt den eneste gaven.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...