Gå til innhold

Sletting av gjeld hos Lånekassen

Anbefalte innlegg

Gjest delvis ufør låntaker

Jeg har vært delvis sykemeldt i flere år. Har en studiegjeld på 300 000. Nå skal jeg søke på 50 % uføretrygd. Kommer da til å få årlig utbetalt ca 270 000 (inkl både trygd og lønn).

Ut fra denne tabellen ser det ut til at jeg kan få slettet deler av gjelden: http://www.lanekassen.no/Toppmeny/Forskrifter/Tilbakebetaling-2012/Annen-del-Rentefritak-betalingsutsettelse-og-ettergivelse/Ettergivelse/Rett-til-ettergivelse-ved-varig-uforhet/

Men jeg er ikke sikker på om jeg skjønner helt hva det betyr. For meg ser det ut til at jeg blir sittende igjen med en gjeld på 60 320 kr. Kan dette stemme? Sletter de virkelig så mye selv om jeg har så høy gjeld fra før? Det er altså det samme hva man hadde i gjeld fra før, bare man har lav nok inntekt nå?

Håper noen kan se om jeg har forstått riktig :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384717-sletting-av-gjeld-hos-l%C3%A5nekassen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest delvis ufør låntaker

Hei,

Jeg har ikke sett på detaljene i linken, men som et raskt svar til deg så kan jeg si at jeg fikk slettet tilsvarende mye gjeld etter at jeg ble 50% varig ufør.

Jeg tror absolutt dette kommer til å ordne seg for deg.

Lykke til,

Takk! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...