Gå til innhold

Mangler tårevæske

Anbefalte innlegg

Gjest Desperat45

Hei. jeg er en dame på 45 år. Har i lang, lang tid slitt med vonde, såre og brennende øyne.Føles som de er fulle av sand i tillegg. Har for en tid siden fått konstantert at jeg er helt uten tårevæske. Ingen øyedråper hjelper. Har fått operert inn øyepluggr. Ikke til hjelp det heller.

Nå er jeg helt desperat. Helt uutholdelig og ha slikt ubehag. Og man er veldig avhengig av øynene, sukk.Prøver også å gå på jobb. Der jeg må bruke øynene mye:-(

Er det noen som har fått hjelp med et slikt problem? Min lege og øyelege finner heller ingen løsning. Men har fått tips om å finne ut av om det går å dryppe med egen blodplasma. Så jeg skal snart til øyelege igjen.

Tuuusen takk for evt gode råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384718-mangler-t%C3%A5rev%C3%A6ske/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da har du sikkert prøvd hyppig drypping/påføring av det meste av kunstig tårevæske og 'geleer' som f.eks. Viscotears?

Har dessverre ingen gode tips å komme med, men vil gjerne ønske deg god bedring. Håper du finner en løsning på dette snart.

Fint at du får oppfølging av øyelege.

mvh

Gjest Desperat45

Da har du sikkert prøvd hyppig drypping/påføring av det meste av kunstig tårevæske og 'geleer' som f.eks. Viscotears?

Har dessverre ingen gode tips å komme med, men vil gjerne ønske deg god bedring. Håper du finner en løsning på dette snart.

Fint at du får oppfølging av øyelege.

mvh

Takk for omtanke. Ja, jeg har prøvd alle apotekets dråper. Med resept og de uten resept. Dryppet ofte. Har også fått spesialpreparat fra utlandet. Uten virkning det også.

Så fortviler litt akkurat nå. Fælt bare å svare deg pga at det brenner så grusomt.

Takk for omtanke. Ja, jeg har prøvd alle apotekets dråper. Med resept og de uten resept. Dryppet ofte. Har også fått spesialpreparat fra utlandet. Uten virkning det også.

Så fortviler litt akkurat nå. Fælt bare å svare deg pga at det brenner så grusomt.

Føler med deg. Det må være fryktelig vondt, og dessuten gir det vel synsproblemer.

Håper inderlig legene finner noe som kan hjelpe.

mvh

Gjest Desperat45

For sikkerhets skyld ville jeg nok bedt om henvisning til en ny øyelege, bare for å få en second opinion.

Har du forresten vært utredet for Sjøgrens syndrom?

Har tenkt tanken ang ny øyelege, men er laaaang ventetid.

Ellers er jeg under utredning ang Sjøgrens hos revmatolog, men mange prøver og ting tar tid der også.

Håper på bedre dager:)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...