Gå til innhold

Bygda som sto sammen

Anbefalte innlegg

Det er mange - både etterforskere i kriminalsaker og journalister - som har erfart at de ikke kommer til bunns i saker som foregår på småsteder, på den vanlige raske og litt overfladiske måten.

Send en politimann fra Oslo til Lesja (eller Kolvereid eller Valldal eller Masi) for å etterforske et dobbeltdrap som har bakgrunn i en sak av typen "gården hadde vært i slekta i fem generasjoner før han innflytterslasken lurte den til seg", så blir det fort klart hvor lett han er å lure og hvor lojaliteten ligger.

''Send en politimann fra Oslo til Lesja (eller Kolvereid eller Valldal eller Masi) for å etterforske et dobbeltdrap som har bakgrunn i en sak av typen "gården hadde vært i slekta i fem generasjoner før han innflytterslasken lurte den til seg", så blir det fort klart hvor lett han er å lure og hvor lojaliteten ligger.''

Grunntema i en roman du jobber med? :-)

mvh

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

24

• XbellaX

8

• laban

5

• Elis31

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Men det reparere ikke skadene som har skjedd da de urettmessig snudde jenta ryggen.

Det kreves hverken høy IQ eller stort mot for å ta stilling i en sak hvor fasiten er kjent.

Vågåsaken har fram til fredag i stor grad bygd på 'Løgner til det motsatte er bevist."

Kan vi leve med at ungjenter risikerer svertekampanjer og løgnerstempel for å anmelde overgrep?

Særlig grelt blir det når pressen villig vekk bidrar.

mvh

Her var den kanskje:

http://www.dagbladet.no/2010/03/26/nyheter/voldtekt/hets/kirken/sverige/11025766/

Takk for link.

''Samme dag som gutten fikk applaus i den lokale kirken, begikk han en ny voldtekt, og han er senere blitt dømt også for den.''

Delvis et resultat av at han ble gjort uangripelig?

mvh

Han har sikkert en stor omgangskrets, både fra samme parti og utenom, og det er ytterst merkelig at ingen har reagert på det. Hvis han er så populær som det påstås, er det veldig rart at ingen har bedt ham vurdere hvordan sånt ser ut utenfra.

I et av referatene var det en henvisning til at ordføreren hadde fått en advarsel fra en venn om at han kunne risikere at jenta ble forelsket i ham men han valgte å avfeie dette.

''Han har dritt seg ut på samme tid erkjenner han å ha gjort feil, han innrømmer det. Vi vet ikke om dette også gjelder jenta. Du er noe rask med å anta og synse i en retning opplever jeg det som.''

Tja.. innrømmer og innrømmer, han prøver jo fortsatt å bortforklare en hel del med fullstendig vås.

''I en av meldingene spør ordføreren jenta om «Hun er blaut» (på bokmål betyr blaut det samme som våt red.anm.).

Ordføreren forklarer dette med at han lurte på om hun skulle på do''

https://www.google.no/#hl=no&biw=1280&bih=681&sclient=psy-ab&q=skype+meldinger+v%C3%A5ga&oq=skype+meldinger+v%C3%A5ga&gs_l=hp.3...726.6207.0.6286.28.23.4.1.1.0.296.3345.8j10j5.23.0...0.0...1c.1.oP4n677noL4&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=984c031d014b9b32&bpcl=35277026

Er du i stand til å spørre en 13åring om hun er våt er du f.. meg i stand til mye rart. Troverdigheten hans er så til de grader ikke tilstedet.

På do?? hahaha :) Mye rart man kan prøve å bortforklare ;P

Annonse

Utsatt for ryktekampanjer pga henne eller?

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/jentas-ekslaerere-vitner-mot-henne-i-oeygardsaken-3893732.html

Mener å ha lest at familien/jenta mener dette igjen er løgn, hva som faktisk er tilfelle aner jeg ikke men de skal vitne til uken.

Jagland har fremhevet ham som en framifra ordfører. (Vet ikke nøyaktig vilke ord Statsministeren har brukt.)

Dagen saken eksploderte skulle Øygarden i middag med Jagland og hadde planlagt å ta med jenta. Så han har nok vært i øvre kremsikt av Ap-ordførere.

mvh

Øygard skulle i middag med Stoltenberg og ta med jenta. Det er ikke noe som er nytt under solen, og det er i hvert fall ikke noe nytt at menn som ingen ville ha trodd kunne oppføre seg som idioter gjør det likevel.

Hva Jagland, Stoltenberg og andre har sagt før er ikke interessant. Ingen har sagt at jenta lyver eller tatt standpunkt mot henne. Alle oppegående mennesker vet at sannheten har ikke et og samme ansikt hele tiden.

Øygard er ferdig som politiker etter det som kom frem i vitneboksen i går. Raymond Johansen har allerede gått hardt i mot ham og muligens Jens Stoltenberg også. Det å trekke frem partitilhørighet er helt unødvendig. Det er ingen som tror at ikke slike saker kan komme opp i alle partier, men det er fakta at Frp har vært overrepresentert.

http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/krim/jentas-ekslaerere-vitner-mot-henne-i-oeygardsaken-3893732.html

Mener å ha lest at familien/jenta mener dette igjen er løgn, hva som faktisk er tilfelle aner jeg ikke men de skal vitne til uken.

Å såpass ja.

''Send en politimann fra Oslo til Lesja (eller Kolvereid eller Valldal eller Masi) for å etterforske et dobbeltdrap som har bakgrunn i en sak av typen "gården hadde vært i slekta i fem generasjoner før han innflytterslasken lurte den til seg", så blir det fort klart hvor lett han er å lure og hvor lojaliteten ligger.''

Grunntema i en roman du jobber med? :-)

mvh

''Grunntema i en roman du jobber med? :-)''

Ikke akkurat :-) Men jeg nikket veldig gjenkjennende da jeg i sin tid leste "Hendelser ved vann" (Kerstin Ekman) som foregår "på den svenske siden av Namdalen". Der er hun inne på både dette temaet og annen bygdementalitet - i tillegg til en rekke andre emner.

Bygda har hatt en, eller helst mange roller. Ap lokalt og sentralt sine.

Noen jeg blir mer og mer i stuss på er at tilsynelatende ingen innen partiet har reagert når ordføreren har hatt jenta med på slep i mange politiske sammenhenger. Noen må da ha sett noe og stusset.

Kan virke som at når folk bare får tilstrekkelig posisjon, forsvinner noe av omgivelsenes evnen og viljen til å stille de riktige kritiske spørsmålene. Nå skriver jeg generelt, ikke Ap spesielt. Tror den er allmennmenneskelig.

mvh

Kanskje han har sagt noe sånt at de er avlastningsforeldre eller noe?

Annonse

''Grunntema i en roman du jobber med? :-)''

Ikke akkurat :-) Men jeg nikket veldig gjenkjennende da jeg i sin tid leste "Hendelser ved vann" (Kerstin Ekman) som foregår "på den svenske siden av Namdalen". Der er hun inne på både dette temaet og annen bygdementalitet - i tillegg til en rekke andre emner.

Tror ikke man trenger å reise til bygda for å finne en slik mentalitet. Den finnes i skoleklasser, på arbeidsplasser, vennegjenger, idretslag; Grupper som blir sånn passelig sammenfiltrede.

mvh

Jeg hadde dømt han sønder og sammen. Hvis du er i stand til å skrive sånne meldinger til en 13åring, og atpåtil vet vi at de har overnattet i samme seng på hotell, så er det etter min mening ingen tvil.

Er enig i det at hvis han snakker slik til en 13 åring og antagelig har hatt nettsex med henne, så er han troende til å ha sex med henne også. Men selvsagt kan det være slik at han aldri har forgrepet seg fysisk på henne, men dette styrker ikke saken hans.

Når han i neste setning utgir seg for å være en omsorgsperson for jenta, så mister han enda mer troverdighet. Han sier at de nærmest har hatt en far datter forhold, man har da for fanken ikke nettsex med ei datter.

Han er rett og slett en tosk, uansett om han har hatt sex med henne eller ikke.

Etter det som har kommet frem på fredag så tror jeg ikke at han og kona har hatt ei fin helg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...