Gå til innhold

Hvordan servere fårikål?

Anbefalte innlegg

Gjest flauuuuuuuuuuu

I vanlige middagsfat med gaffel og kniv,

eller i dyptallerken (må vel ha med krafta? og da med både kniv, gaffel og skje?

Kom på at det er en del år siden jeg har spist fårikål, og flaut som det er husker jeg ikke helt hvordan man inntar denne nydelige retten.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384742-hvordan-servere-f%C3%A5rik%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Har aldri servert fårikål/fått fårikål servert på annet enn vanlige middagstallerker og med kniv og gaffel.

Men hellstrøm serverer det i store dype tallerkener

http://www.moestue.com/index.php?option=com_content&task=view&id=881&Itemid=92

Annonse

Men hellstrøm serverer det i store dype tallerkener

http://www.moestue.com/index.php?option=com_content&task=view&id=881&Itemid=92

Jeg har aldri tenkt på retten får-i-kål som suppe heller som en middagsrett servert på flate tallerkener og spist med kniv og gaffel.

Jeg foretrekker litt dypere tallerker, pastatallerker eller suppetallerker - vil ha med meg godt av krafta, det er jo en viktig del av måltidet. Spesielt om man har potet til, så kan man mose poteter i kraften. Namm. :-)

Gjør du det med mat med saus også? Det blir jo temmelig likt i væskemengde.

Gjest trådstarter

Jeg foretrekker litt dypere tallerker, pastatallerker eller suppetallerker - vil ha med meg godt av krafta, det er jo en viktig del av måltidet. Spesielt om man har potet til, så kan man mose poteter i kraften. Namm. :-)

Ja, vi hadde dype pastatallerkener,

og det funket utrolig bra. Leste flere steder på nettet der

de anbefalte å servere det i varme store dype tallerkener.

Jeg liker å ha en del kraft i til å klistre potetene.

Føler det renner over i flate tallerkener...

Men forstår at det går å servere i begge deler.

Hadde skje til, men den fikk vi ikke bruk for.

Gjør du det med mat med saus også? Det blir jo temmelig likt i væskemengde.

Hmh, jeg synes ikke fuktighetsmengden er sammenliknbar..? Mye mer kraft i fårikålen..? Men nå skal det sies at jeg sjelden bruker meljevning i fårikålen, så krafta er ganske rennende. . Eh.. Uansett er det litt vanskelig for meg å helt forestille meg sausemat-liknelsen, for jeg spiser nok lite mat med saus.. Men jo forresten - pasta spiser jeg av pastatallerker - det er jo sausemat sant. Foretrekker det i litt dype tallerker (pastatallerker) ja.

Hmh, jeg synes ikke fuktighetsmengden er sammenliknbar..? Mye mer kraft i fårikålen..? Men nå skal det sies at jeg sjelden bruker meljevning i fårikålen, så krafta er ganske rennende. . Eh.. Uansett er det litt vanskelig for meg å helt forestille meg sausemat-liknelsen, for jeg spiser nok lite mat med saus.. Men jo forresten - pasta spiser jeg av pastatallerker - det er jo sausemat sant. Foretrekker det i litt dype tallerker (pastatallerker) ja.

Skal ikke være mye kraft i fårikålen. Bruker omtrent tilsvarende mengde kraft på en porsjon som jeg ville bruke saus på f.eks kjøttkaker. Blander sammen potet og saus/kraft på begge. Sånn sett er det jo sammenlignbart nok.

Annonse

Skal ikke være mye kraft i fårikålen. Bruker omtrent tilsvarende mengde kraft på en porsjon som jeg ville bruke saus på f.eks kjøttkaker. Blander sammen potet og saus/kraft på begge. Sånn sett er det jo sammenlignbart nok.

Oki - sikkert - jeg spiser som sagt ikke særlig sausemat, så er vanskelig for meg å sammenlikne. Pleier ihvertfall å både få og servere fårikålen i noe litt dypere, og foretrekker det slik. Smak og behag. :-)

Gjest trådstarter

Oki - sikkert - jeg spiser som sagt ikke særlig sausemat, så er vanskelig for meg å sammenlikne. Pleier ihvertfall å både få og servere fårikålen i noe litt dypere, og foretrekker det slik. Smak og behag. :-)

For å sette ting på spissen....

da jeg kom hjem fra barsel og fortsatt var i ammetåke,

skrubbsulten, superstressa pga kolikkunge, hadde ikke tid å få i meg mat,

hadde mannen min laget kjøttkaker, men han serverte det i dyptallerken.

Jeg hadde barseltårer tydeligvis, og begynte å hulke fordi det "går jo ikke an

å spise kjøttkaker av dyptallerken" :D

For å sette ting på spissen....

da jeg kom hjem fra barsel og fortsatt var i ammetåke,

skrubbsulten, superstressa pga kolikkunge, hadde ikke tid å få i meg mat,

hadde mannen min laget kjøttkaker, men han serverte det i dyptallerken.

Jeg hadde barseltårer tydeligvis, og begynte å hulke fordi det "går jo ikke an

å spise kjøttkaker av dyptallerken" :D

Hihihi!!

Vanens makt + litt hormoner = gull. :-)

Jeg ble jo faktisk ganske 'sjokka' den første gangen jeg fikk spaghetti med kjøttsaus - av en flat tallerken. Det var HELT merkelig. Fortsatt smaker det best i en litt dyp tallerken...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...