Gå til innhold

Far til venninna maser.

Gjest Mora hennes

Anbefalte innlegg

Gjest Mora hennes

To bestevenninner har spilt tennis sammen i et par år. Den ene er datteren min. Venninna hennes spurte om ikke de skulle slutte på tennisen og begynne på badminton i steden. Min datter sa nei på egne vegne. Hun vil fortsatt spille tennis.

Da ringer først faren til venninna opp min mann og prøver overtale han til å påvirke vår datter. vår datter står på sitt og min mann sier at datteren vår får bestemme selv.

Det går noen dager og far til venninna ringer meg. Han synes det var bedre at jentene spilte badminton siden begge jentene har badmingtonnett i hagen og spiller mye i fritiden. datteren min står fortsatt på sitt. Hun synes tennis er gøy og har nå fått beskjed om at hun skal rykke et hakk oppover/skifte gruppe.

Jeg trodde nå at far til venninna hadde akseptert hennes avgjørelse, men i helga hadde han begynt å mase direkte på datteren og begynner mase. Datteren min står fortsatt på sitt.

Hva gjør man med sånt da, hvis dette fortsetter? Kjenner han begynner å irritere meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Drit i hva de styrer på med og maser om. Datteren din har nok blitt "for flink" i tennis, det er muligens den egentlige grunnen.

Den siste idiot ( faren til venninnen ) er ennå ikke født.

Meget bra av datteren din å stå på sitt..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, for en type.

Selvsagt skal hun stå på sitt, med full støtte fra dere. Enda godt at hun er sterk nok til å stå imot presset.

De kan selvfølgelig spille badminton sammen i hagen på fritiden selv om én går på tennistrening og den andre på badmintontrening. Det kan hun forsikre den gjøken om, hver gang han maser, etter hakk i plata-metoden: "Jeg fortsetter på tennis, men spiller gjerne badminton i fritden som før."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mora hennes

Hei,

Drit i hva de styrer på med og maser om. Datteren din har nok blitt "for flink" i tennis, det er muligens den egentlige grunnen.

Den siste idiot ( faren til venninnen ) er ennå ikke født.

Meget bra av datteren din å stå på sitt..:-)

''Datteren din har nok blitt "for flink" i tennis, det er muligens den egentlige grunnen''

Datteren min hadde ikke fått beskjed om å rykke opp på det tidspunktet han begynte å mase, så den egentlige grunnen er nok bare at datteren ikke vil skifte hvis ikke min datter skifter.

Jeg er ikke så sikker på om han vet det enda heller, hvis han nå ikke har fått beskjed fra sin egen datter. Nå blir de jo splittet uansett. Han ønsker at de skal være sammen som jo er en hyggelig tanke i og for seg, men vil hun ikke, så vil hun ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til tull fra venninnens far! Dette har da ikke han noe med å legge seg i i det hele tatt. Dette høres ut som en mann som ikke forstår annet enn klartekst. Da må dere vel bare si fra på en sånn måte at det går inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mora hennes

Jeg har virkelig ikke hørt på maken! Både dere og dattera deres skal fullstendig drite i det denne faren mener. At det går an....

Jeg har inntrykk av at det er en del foreldre som driver og trekker i trådene når det gjelder ungene. Begge foreldrene har vært sånn. Datteren kunne fortelle at de i de siste dagene ikke har gått til skolen sammen, og at de heller ikke har vært sammen på skolen så mye i det siste. Om dette er årsaken, vet jeg ikke.

Hun tar det fint og funnet ei annen å gå sammen med og jeg har ihvertfall ikke tenkt å blande meg bort i det. Nå merker jeg at mor til jenta hun nå går sammen med har begynt å trekke i trådene også og står litt på for at disse skal bli bestevenner, da hun vissnok har følt seg litt alene. Jeg er av den formening at ungene må ordne opp selv. Jeg tar det med ro og jeg tenker at det kommer til å gå over.

Det er ihverfall ikke riktig å gi etter her for å tekkes andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mora hennes

Herlighet, for en type.

Selvsagt skal hun stå på sitt, med full støtte fra dere. Enda godt at hun er sterk nok til å stå imot presset.

De kan selvfølgelig spille badminton sammen i hagen på fritiden selv om én går på tennistrening og den andre på badmintontrening. Det kan hun forsikre den gjøken om, hver gang han maser, etter hakk i plata-metoden: "Jeg fortsetter på tennis, men spiller gjerne badminton i fritden som før."

''Enda godt at hun er sterk nok til å stå imot presset''

Ja, det er jeg også fornøyd med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skreller bort det merkelige mase-scenariet, så står jeg igjen med inntrykket av at datteren din er ei allright jente med integritet, som andres foreldre gjerne ønsker at skal være venninnen til sine barn. Og det er bra!

(Kan forresten ikke faren mase på sin egen datter om at hun skal fortsette med tennis da? Eller ligger det noen bekvemmeligheter bak her, at det blir mindre kjøring eller bedre treningstider eller noe slikt..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at det er en del foreldre som driver og trekker i trådene når det gjelder ungene. Begge foreldrene har vært sånn. Datteren kunne fortelle at de i de siste dagene ikke har gått til skolen sammen, og at de heller ikke har vært sammen på skolen så mye i det siste. Om dette er årsaken, vet jeg ikke.

Hun tar det fint og funnet ei annen å gå sammen med og jeg har ihvertfall ikke tenkt å blande meg bort i det. Nå merker jeg at mor til jenta hun nå går sammen med har begynt å trekke i trådene også og står litt på for at disse skal bli bestevenner, da hun vissnok har følt seg litt alene. Jeg er av den formening at ungene må ordne opp selv. Jeg tar det med ro og jeg tenker at det kommer til å gå over.

Det er ihverfall ikke riktig å gi etter her for å tekkes andre.

Jeg synes du tenker riktig. Det er bra at din datter bestemmer og setter grenser selv. Stol på at de ordner opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mora hennes

Hvis vi skreller bort det merkelige mase-scenariet, så står jeg igjen med inntrykket av at datteren din er ei allright jente med integritet, som andres foreldre gjerne ønsker at skal være venninnen til sine barn. Og det er bra!

(Kan forresten ikke faren mase på sin egen datter om at hun skal fortsette med tennis da? Eller ligger det noen bekvemmeligheter bak her, at det blir mindre kjøring eller bedre treningstider eller noe slikt..?)

''Kan forresten ikke faren mase på sin egen datter om at hun skal fortsette med tennis da? Eller ligger det noen bekvemmeligheter bak her, at det blir mindre kjøring eller bedre treningstider eller noe slikt..?)''

Datteren hans driver ikke med noe annet.

Det han sa til meg var at HAN så at de helst drev med badmington isteden fordi det var lettere og at de begge hadde badmington-nett i hagen i drev mye med dette. Noe annen forklaring fikk jeg ikke. Jeg svarte at jeg ville snakke med henne og det gjorde jeg. Hun var bestemt på at hun vil drive med tennis og jeg er i grunnen fornøyd med at hun er så bestemt :-)

Ikke for å skryte, men ja hun er en allrigt og blid jente iflg læreren og veldig flink til å innkludere alle , ikke utestenge og er ikke av dem som deltar på intrigene som av og til kan skje blandt jentene. Det er ihvertfall tilbakemeldinger vi får hver konferansetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Hva gjør man med sånt da, hvis dette fortsetter? Kjenner han begynner å irritere meg nå.''

Om datteren din takler maset, kan det være greit å la henne ordne opp selv. Med deres støtte og fulle velsignelse. Diskuter evt. med henne hva som kan være hensiktsmessige måter og tolke og takle slike situasjoner.

Blir det for mye for jenta, får det slå neven i bordet til faren. At unger i hovedsak skal få ordne opp i fred seg imellom er en ting. Men når voksne legger breisida til, kan det være nødvendig med forelderhjelp.

Om jenta di er omgjengelig og generelt har hatt få 'sosiale problem', er det nok lettere for dere å rolig trekke dere tilbake enn for foreldre med barn som sliter mer.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...