Gå til innhold

Stekepanner blir fort ødelagte.....

Gjest Mange stekepanner ja.........

Anbefalte innlegg

Siste stekepanne jeg kjøpte var fra Jamie Oliver (Tefal) og kosta over 1000 kr. Vet ikke hvor mange både dyre og rimeligere jeg har hatt de siste årene. Etter noen få mnd er de ubrukelige da de liksom blir brent midt i panna og ødelegger maten. Jeg er så nøye jeg kan og behandler pannene forsiktig, men likevel skjer dette. Hva kommer det av? Det er teflonbelegg i de fleste. Jeg kan ikke ha jernpanne, fordi den er for tung til meg.

Noen som har noe å si/erfaring til dette?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384787-stekepanner-blir-fort-%C3%B8delagte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sørger du for å ha noe i panna under oppvarming? Jeg fikk for noen år siden, i forbindelse med kjøp av ny stekepanne, beskjed om at belegget i pannene ikke tåler å bli oppvarmet uten at det er noe i panna.

Joda har alltid noe i panna når jeg begynner å steke.

Gjest Elextra

Jeg synes det kan tyde på at du bruker for kraftig varme. Teflonpanner er ikke beregnet på hard steking. Til f.eks. biff og annet som skal brunes bør en bruke en god, gammeldags, jernpanne. Jeg har bestandig hatt begge deler - hver til sitt bruk.

Jeg er helt enig, har hatt samme problem med alle stekepanner jeg har hatt, og hvis man klager så påstår de bare at man har brukt den feil (hvilket jeg ikke har).

Jeg har til slutt gått helt over til jernpanne, selv om den er altfor tung for meg.

Annonse

Kanskje du har for sterk varme? jeg har faktisk en stekepanne fra Ikea,og den har jeg hatt i 2 år nå, og har ikke noe problemer, av det du beskriver.

Jeg har også en IKEA stekepanne (i 365-serien) som jeg har hatt kjempelenge og som fortsatt fungerer fint.

candyqueen_83

Vi har alltid kjøpt dyre panner med samme erfaring som deg. Nå kjøper vi kun panner fra Ikea, og er veldig fornøyd. De blir raskt varme og er jevne. De holder minst like lenge som dyre panner, men koster en brøkdel.

Denne fikk 1 eller 2 plass i Tv2 hjelper deg

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10101206/

Jeg syns den er litt tung med høye kanter.

Vi kjøper denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00129456/

Vi har alltid kjøpt dyre panner med samme erfaring som deg. Nå kjøper vi kun panner fra Ikea, og er veldig fornøyd. De blir raskt varme og er jevne. De holder minst like lenge som dyre panner, men koster en brøkdel.

Denne fikk 1 eller 2 plass i Tv2 hjelper deg

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10101206/

Jeg syns den er litt tung med høye kanter.

Vi kjøper denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00129456/

Jeg har den øverste og er kjempefornøyd. Har hatt den snart tre år nå, men regner med det blir en ny av samme sort neste gang jeg drar på IKEA.

Jeg har hatt flere billigpanner som har gått dukken etter 1-2 år. Kjøpte for 2-3 år siden en panne til 500,- fra Hackman og har vært fornøyd, men i det siste har den blitt sånn som du beskriver, at ting setter seg fast i midten.

Har også en liten panne fra Ikea, den kostet 220,- så den var ganske dyr i forhold til størrelsen, den er akkurat passe til to speilegg. :o) Tror jeg skal kjøpe en av samme typen som er større neste gang jeg er på Ikea for den lille er like god etter flere års jevnlig bruk.

Annonse

Jeg har hatt flere billigpanner som har gått dukken etter 1-2 år. Kjøpte for 2-3 år siden en panne til 500,- fra Hackman og har vært fornøyd, men i det siste har den blitt sånn som du beskriver, at ting setter seg fast i midten.

Har også en liten panne fra Ikea, den kostet 220,- så den var ganske dyr i forhold til størrelsen, den er akkurat passe til to speilegg. :o) Tror jeg skal kjøpe en av samme typen som er større neste gang jeg er på Ikea for den lille er like god etter flere års jevnlig bruk.

Hackman, ja. Jeg har en liten stekepanne av det merket. Etter litt over to år ser den fremdeles helt ny ut. Er et spesielt belegg i den som jeg ikke har sett på andre stekepanner.

Sørger du for å ha noe i panna under oppvarming? Jeg fikk for noen år siden, i forbindelse med kjøp av ny stekepanne, beskjed om at belegget i pannene ikke tåler å bli oppvarmet uten at det er noe i panna.

Aha. Dette har ingen fortalt meg. Takk for tips! Skal se jeg kan kjøpe færre stekepanner pr år nå:)

Jeg har en billig stekepanne med teflonbelegg fra Ikea. Den har jeg hatt i 4,5 år og den er like fin. Har aldri hatt den i oppvaskmaskin. Bruker så klart ikke metallredskaper i den. Jeg skyller den i kokvarmt vann etter bruk, og vasker den opp på vanlig måte med zalo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...