Gå til innhold

Middallergi

Anbefalte innlegg

Sønnen min tok allergitest for noen år siden, og fikk utslag på katt, hund, midd og bittelitt på egg.

På det tidspunktet hadde vi ikke merket noen reaksjon på midd, og legen sa at dette kunne ligge latent i kroppen i mange år før det eventuelt kom frem.

Nå har han vært "forkjølet" i fem uker, og i går var han og faren hos legen. Legen mente dette var middallergi, og at vi måtte gjøre en del tiltak. Det vi tenkte i første omgang var dette:

*Fjerne gardinene på rommet hans (de er gamle og falmete og skulle uansett byttes ut)

*Ta bort matta han har på golvet på rommet sitt

*Kjøpe ny madrass til ham (han har en eldgammel fjærmadrass som er knallgod å ligge på men som sikkert er stappfull av midd)

*bytte sengetøy en gang i uka i stedet for annenhver uke

*rengjøre rommet hans oftere enn vanlig.

I tillegg fikk de rekvisisjon på noe spesielle middfrie trekk som skulle legges i senga. Dette har jeg ikke helt fått sett på hva det var. Men det var noe dyre greier som vi visstnok kunne få refundert en del av etterpå.

Noen her som har gode råd om dette?

PUH - og jeg som har oppdrett av hybelkaniner og midd i huset.... og slett ikke er noen superhusmor!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384807-middallergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og kulde dreper midd. Heng sengetøy og madrasser ut på en skikkelig kald vinterdag.

Her på Sørlandet er det ikke så mange dager i året at det er mange kuldegrader og tørr luft. Ikke sikkert at det blir skikkelig kaldt før etter jul. Vi kan godt ha noen kuldegrader ei natt, men det kommer som regel kjapt fuktig luft os da blir det mildere igjen.

Frysen er full, så det går ikke å legge dyne og pute oppi der.

Men jeg skal huske på det hvis det blir skikkelig kaldt :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384807-middallergi/#findComment-3402806
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...