Gå til innhold

Øygards kone: Visste at de delte seng på turene

Anbefalte innlegg

Gjest gekkonost

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/ordforersaken/artikkel.php?artid=10062318

''Kona til overgrepstiltalte Rune Øygard, Reidun Øvre Øygard, forklarer at ektemannens sengedeling med jenta var et tema hjemme hos dem.

Reidun Øvre Øygard forklarer at hun visste at ektemannen og den unge jenta delte rom og seng på turene der hun ikke var med.

- Jeg hadde tillit til NN og jeg hadde tillit til Rune.

Etter hvert som jenta ble eldre, ble sengedelingen et tema mellom de to ektefellene.

- Vi hadde dialogen om at nå begynner NN å bli større, men vi måtte se det i forhold til hva hun følte.''

Merkelig historie...

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

9

• Lillemus

6

• PieLill

4

• Bella Dotte

3

Mest aktive i denne tråden

Hun må ha skjønt at noe foregikk, så naiv er det ikke lov til å være spør du meg!

Jeg er i utgangspunktet egentlig helt enig med deg,

Men så satt jeg og tenkte om det var min kjæreste som skulle dele seng med datteren til en familievenn. Jeg må innrømme at jeg ville sagt at det var spesielt men jeg ville nok aldri trodd han hadde slike hensikter, rett og slett fordi jeg aldri i verden kan tenke meg at han ville forgrepet seg på en mindreårig jente. Man tror vel bare ikke det om den man elsker

Men så satt jeg og tenkte om det var min kjæreste som skulle dele seng med datteren til en familievenn. Jeg må innrømme at jeg ville sagt at det var spesielt men jeg ville nok aldri trodd han hadde slike hensikter, rett og slett fordi jeg aldri i verden kan tenke meg at han ville forgrepet seg på en mindreårig jente. Man tror vel bare ikke det om den man elsker

At en voksen mann deler seng med en 13-14 år gammel jente får uansett alarmklokkene til å ringe hos meg. Familievenn eller ikke.

Gjest gekkonost

At en voksen mann deler seng med en 13-14 år gammel jente får uansett alarmklokkene til å ringe hos meg. Familievenn eller ikke.

''At en voksen mann deler seng med en 13-14 år gammel jente får uansett alarmklokkene til å ringe hos meg. Familievenn eller ikke.''

Helt enig!

Annonse

Men hadde det det hvis det var din kjæreste?

Altså si han hadde vært på tur med datteren til en familievenn, og han sier at de delte seng fordi hun ikke turte bo på hotellrom alene. Hva ville du gjort? Ikke tenk på _en_ kjæreste, men tenk på _din_ kjæreste.

Jeg ville jo aldri i verden trodd at min kjæreste, som er den mest snille og fantastiske menneske på denne jord, ville vært i stand til noe sånt.

Vil presisere at mitt poeng under her gjelder hvis man ser på dette med å dele seng isolert sett.

Når man ser det i lys av alt annet som har kommet frem, er det ikke annet enn ufattelig at kona fortsatt støtter han. Helt ærlig er jeg usikker på om hun faktisk tror han, eller om det handler mer om at dersom han blir dømt, mister hun absolutt alt.

Jeg synes uansett dette smaker ille....at hun visste at de delte seng,og attpå til sa det var greit? nei så dum går det ikke ann å bli. Og sitte å forsvare denne gubben,er jo idiotisk.

For ektefellen er "denne gubben" mannen hun elsker, har stolt på og delt livet med i mange år. En mann som har flere sider enn det som har kommet fram de siste dagene.

Synes det er naturlig at hun forsvarer ham og ikke er den første til å mistro ham.

mvh

Men hadde det det hvis det var din kjæreste?

Altså si han hadde vært på tur med datteren til en familievenn, og han sier at de delte seng fordi hun ikke turte bo på hotellrom alene. Hva ville du gjort? Ikke tenk på _en_ kjæreste, men tenk på _din_ kjæreste.

Jeg ville jo aldri i verden trodd at min kjæreste, som er den mest snille og fantastiske menneske på denne jord, ville vært i stand til noe sånt.

Jeg tror jo ikke at han ville gjort noe, men jeg hadde ikke likt det og jeg hadde nok gjort det jeg kunne for at en av dem skulle ligge et annet sted.

Enig.

Har tenkt mye av det samme selv.

mvh

Vil presisere at mitt poeng under her gjelder hvis man ser på dette med å dele seng isolert sett.

Når man ser det i lys av alt annet som har kommet frem, er det ikke annet enn ufattelig at kona fortsatt støtter han. Helt ærlig er jeg usikker på om hun faktisk tror han, eller om det handler mer om at dersom han blir dømt, mister hun absolutt alt.

''Helt ærlig er jeg usikker på om hun faktisk tror han, eller om det handler mer om at dersom han blir dømt, mister hun absolutt alt.''

Med alt det som har kommet frem her nå så hadde jeg ikke klart å være sammen med fyren tror jeg, selv om jeg tidligere hadde elsket ham. Det han er beskyldt for å ha gjort (og jeg tror han har gjort det) er så kvalmt og ekkelt og grusomt at jeg tror jeg hadde fått avsky for fyren for alltid.

Annonse

''Helt ærlig er jeg usikker på om hun faktisk tror han, eller om det handler mer om at dersom han blir dømt, mister hun absolutt alt.''

Med alt det som har kommet frem her nå så hadde jeg ikke klart å være sammen med fyren tror jeg, selv om jeg tidligere hadde elsket ham. Det han er beskyldt for å ha gjort (og jeg tror han har gjort det) er så kvalmt og ekkelt og grusomt at jeg tror jeg hadde fått avsky for fyren for alltid.

''Med alt det som har kommet frem her nå så hadde jeg ikke klart å være sammen med fyren tror jeg, selv om jeg tidligere hadde elsket ham. Det han er beskyldt for å ha gjort (og jeg tror han har gjort det) er så kvalmt og ekkelt og grusomt at jeg tror jeg hadde fått avsky for fyren for alltid.''

Nei jeg ville aldri i verden klart å være sammen med en mann som har skrevet sånne chattemeldinger til en mindreårig, eller til en voksen for den saks skyld (jeg hadde ikke trodd kontakten stoppet med meldingene).

Med at kona risikerer å miste absolutt alt, mener jeg ikke først og fremst han, men hun vil jo risikere å miste site gode renomme og rykte, og stolthet, i det som er et lite bygdesamfunn. For mange vil nok det være en så stor konsekvens at man er villig til å gjøre alt for å redde sitt eget rykte.

''Med alt det som har kommet frem her nå så hadde jeg ikke klart å være sammen med fyren tror jeg, selv om jeg tidligere hadde elsket ham. Det han er beskyldt for å ha gjort (og jeg tror han har gjort det) er så kvalmt og ekkelt og grusomt at jeg tror jeg hadde fått avsky for fyren for alltid.''

Nei jeg ville aldri i verden klart å være sammen med en mann som har skrevet sånne chattemeldinger til en mindreårig, eller til en voksen for den saks skyld (jeg hadde ikke trodd kontakten stoppet med meldingene).

Med at kona risikerer å miste absolutt alt, mener jeg ikke først og fremst han, men hun vil jo risikere å miste site gode renomme og rykte, og stolthet, i det som er et lite bygdesamfunn. For mange vil nok det være en så stor konsekvens at man er villig til å gjøre alt for å redde sitt eget rykte.

''Med at kona risikerer å miste absolutt alt, mener jeg ikke først og fremst han, men hun vil jo risikere å miste site gode renomme og rykte, og stolthet, i det som er et lite bygdesamfunn.''

Jeg skjønte det og jeg ser den, men jeg håper jeg hadde hatt såpass til selvrespekt at jeg hadde gått med hevet hode og levd et godt liv etterpå. Uten den drittsekken.

Jeg tror ikke noen vet hva de ville gjort i en slik situasjon før de står midt oppi det. Slike ting ser helt annerledes ut fra innsiden enn de gjør fra utsiden.

mvh

Jeg tror ikke noen vet hva de ville gjort i en slik situasjon før de står midt oppi det. Slike ting ser helt annerledes ut fra innsiden enn de gjør fra utsiden.

mvh

Jeg skriver da også litt lenger ned i tråden at jeg _håper_ jeg hadde hatt så mye selvrespekt at jeg hadde gått fra ham med hevet hode. Og jeg tror temmelig sikkert at jeg ikke hadde klart å være sammen med ham om han hadde gjort noe slikt (bevisene begynner vel å bli temmelig overveldende?), men det er jo ikke godt å si 110% nei.

Det er forbløffende, men slett ikke rart. Alt dette har kommet snikende og gradvis, man har vent seg til litt, og så har han innført mer og mer, det har blitt vanlig, og ingen har stusset, eller bare litt, og så slått det fra seg, for det er helt sikkert ikke... det skjer sikkert ikke her... Øygard har misbrukt tillit fra mange! Han har manipulert og narret jenta, kona, velgerne, alle støttespillerne, politikerne og kjendisene i hele Norge.

Jeg skriver da også litt lenger ned i tråden at jeg _håper_ jeg hadde hatt så mye selvrespekt at jeg hadde gått fra ham med hevet hode. Og jeg tror temmelig sikkert at jeg ikke hadde klart å være sammen med ham om han hadde gjort noe slikt (bevisene begynner vel å bli temmelig overveldende?), men det er jo ikke godt å si 110% nei.

Det er nettopp fordi mekanismene virker på den måten, at overgripere får lov til å holde på. Det første de tar fra deg, er din vilje og selvrespekt. Du KAN bare ikke bryte ut av et overgrepsforhold, det er overgrepsforholdets natur.

Det er forbløffende, men slett ikke rart. Alt dette har kommet snikende og gradvis, man har vent seg til litt, og så har han innført mer og mer, det har blitt vanlig, og ingen har stusset, eller bare litt, og så slått det fra seg, for det er helt sikkert ikke... det skjer sikkert ikke her... Øygard har misbrukt tillit fra mange! Han har manipulert og narret jenta, kona, velgerne, alle støttespillerne, politikerne og kjendisene i hele Norge.

Veldig rart at han selv ikke har sett at jenta en dag blir voksen og vil få et annet syns på ting, -alt han har å miste!! Jeg mener, han er ORDFØRER og lever sikkert et helt spesielt liv med masse annerkjennelse og med folk som viser han tillit. At han ikke har brukt vettet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...