Gå til innhold

Sier dere mutter og fatter?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

11

• Lillemus

7

• flisa

5

• meg__123!

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Samboeren min sier også det av og til, han er fra Gudbrandsdalen. Men enig i at det er koselig betegnelse

''Samboeren min sier også det av og til, han er fra Gudbrandsdalen. Men enig i at det er koselig betegnelse''

Jeg synes det er litt upersonlig jeg og jeg vet at svigermor ikke liker det spesielt godt, hun vil heller kalles Mor. Jeg klarer ikke å kalle henne det, så jeg bruker navnet hennes. For meg er Mor min egen mormor og ingen andre i hele verden. :o)

Gjest annlovinda

''Samboeren min sier også det av og til, han er fra Gudbrandsdalen. Men enig i at det er koselig betegnelse''

Jeg synes det er litt upersonlig jeg og jeg vet at svigermor ikke liker det spesielt godt, hun vil heller kalles Mor. Jeg klarer ikke å kalle henne det, så jeg bruker navnet hennes. For meg er Mor min egen mormor og ingen andre i hele verden. :o)

At du ikke vil/klarer å si mor til din svigermor, det skjønner jeg godt. Jeg bruker også navn når jeg snakker til/om mine svigerforeldre

Nei, mamma og pappa, skjønt i de senere år har jeg begynt å omtale pappa'n min som far. :o)

Kjæresten sier sjølen og sjøla eller sjølingan.

Sjøla og sjølen er det styggeste jeg hører. Mann her i huset har fått klar beskjed om åå aldri kalle meg det.... Ligger i dialekten her jeg bor, men huff....

Annonse

Sjøla og sjølen er det styggeste jeg hører. Mann her i huset har fått klar beskjed om åå aldri kalle meg det.... Ligger i dialekten her jeg bor, men huff....

Jeg er heller ikke overbegeistret for sjøla og sjølen og jeg tror ikke noen av "sjølingan" her egentlig setter noe særlig pris på det.

Jeg sier heller "far din" og "mor di" om jeg snakker om dem overfor kjæresten.

Nei, det er ikke vanlig her på Sørlandet. De fleste sier mamma og pappa, også når de blir voksne. Det gjør jeg.

Mannen min sier mor og far.

Sjølingene (?) har jeg ALDRI hørt om før!

''Sjølingene (?) har jeg ALDRI hørt om før!''

Ikke "sjølingene", men "sjølingan". :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...