Gjest Engstelig mor til gutt 7 år Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Hei, har en gutt på 7 år som har klaget over hodepine så og si daglig i over en mnd. Den virker å bygge seg opp utover dagen og er verst om kvelden, han kan også våkne av den om natten. Har etpar ganger sagt han har vært svimmel i tillegg. Blødd neseblod i det siste også, noe han sjelden/aldri har gjort før. Var borti noe lignende i januar i år, tok blodprøver og en enkel synstest( plansje med bokstaver) hos legen. Fikk besjed om at det kunne være han var sliten. Nå synes jeg å se at han skjeler litt på venstre øye, kan dette skyldes det? Bør han henvises til videre undersøkelser? Ser også 'sliten' ut i øynene om kvelden. Humøret er dårlig for tiden, irritabel og oppfarende, litt utrygg og engstelig for å forlate meg og faren. Hodepinen sier han er over hele hodet, nevner også at han klør i ørene og i halsen ofte. Kan det skyldes allergi? Mvh engstelig mor 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 16. oktober 2012 Del Skrevet 16. oktober 2012 Jeg hadde sjekka synet hans grundig hos en optiker. Vi gjorde det med jentungen, ble henvist videre til Høyskolen der de fant ut at hun trengte briller pga en nesten usynlig svakhet i samsynet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Per H Finne, Professor i barnesykdommer Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg skjønner gutten din er plaget og har vært det gjennom lengere tid. Hodepine er jo ganske vanlig og kan ha mange årsaker, men du sier også at han virker sliten og at han har begynt å skjele på et øye. Tilsammen synes jeg det du opplyser om smerter, irritablitet, endring av humør og skjeling gjør at jeg synes han bør henvises til barnelege/ nevrolog for vurdering og supplerende undsersøkelser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.