avidi Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jeg har en diskusjon gående med junior om høstjakke. Han vil gjerne ha en jakke i "boblestoff med skinnkrage og knepping i front. Jeg synes ikke de jakkene egner seg for en 14 åring som skal være ute i all slags vær og har foreslått en type soft shell jakke eller alleværejakke. Det er han ikke enig i for de er ikke kule nok. Ser jo at mange av vennene hans har det men ahn er så forfengelig at han ikke vil gå med det. Hva slags jakker har gutter i den alderen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Fjortisgutten her har sofshelljakke foreløbig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 min 13 åring har en softshell-jakke som til forveksling ser ut som en av hettegenserne han går med under... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Det som er "in" nå er vist noe som heter parajumper. De jakkene er pene og varme, de selges feks på Ferner Jacobsen i Oslo, og jeg ønsker meg en slik til jul etter at jeg nå så mitt barnas jakke. Jeg vet lite om klær, men denne jakken fåes i forskjellige lengder, med pels i hele hetten, ikke bare kanten av hetten, og den brukes av både gutter og jenter. Jeg tror 50 % av elevene i ungdomsskolen har slike. (jeg spurte mitt barn) De er dyre syns jeg, fra 8000 kr, dvs summen man får et godt mikroskop for, men jeg tror man så har en slik jakke lenge. Det jeg liker er at de er varme og tykke, men lette. Slike Canada ... et eller annet, er så tunge, Parajumper jakkene er lette, veier mindre enn Canada Goose, som jeg tror de andre heter, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Det som er "in" nå er vist noe som heter parajumper. De jakkene er pene og varme, de selges feks på Ferner Jacobsen i Oslo, og jeg ønsker meg en slik til jul etter at jeg nå så mitt barnas jakke. Jeg vet lite om klær, men denne jakken fåes i forskjellige lengder, med pels i hele hetten, ikke bare kanten av hetten, og den brukes av både gutter og jenter. Jeg tror 50 % av elevene i ungdomsskolen har slike. (jeg spurte mitt barn) De er dyre syns jeg, fra 8000 kr, dvs summen man får et godt mikroskop for, men jeg tror man så har en slik jakke lenge. Det jeg liker er at de er varme og tykke, men lette. Slike Canada ... et eller annet, er så tunge, Parajumper jakkene er lette, veier mindre enn Canada Goose, som jeg tror de andre heter, Jakken du foreslår er sikkert fin, men de er vel de aller færreste som bruker 8000 på en jakke til en fjortenåring . 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Jakken du foreslår er sikkert fin, men de er vel de aller færreste som bruker 8000 på en jakke til en fjortenåring . Hei! Nei jeg tror ikke det, ca 50 % av elevene har slike jakker, jeg spurte mitt barn. Jeg syns selv det er dyrt, men så er det er tidløs jakke de kan ha hvert år. Jeg tror blant de små barna er slike jakker uvanlige, bare noen få har slike, og da er de ofte kjøpt i utlandet. I USA koster jakkene ca 4000 kr, sjekket butikker i New York, men så må man få dem sendt, men jeg syns prisen er mye mer forståelig enn prisen på en del andre klær. Eks et skjerf, som min datter viste meg, tynt syntetisk med amerikansk flagg på/stjerner, til 1200 kr, da sa jeg, " sånt skjønner jeg ikke hvorfor skal koste 1200 kr?", men svaret var "det er in". Men det hjelper ikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Nei jeg tror ikke det, ca 50 % av elevene har slike jakker, jeg spurte mitt barn. Jeg syns selv det er dyrt, men så er det er tidløs jakke de kan ha hvert år. Jeg tror blant de små barna er slike jakker uvanlige, bare noen få har slike, og da er de ofte kjøpt i utlandet. I USA koster jakkene ca 4000 kr, sjekket butikker i New York, men så må man få dem sendt, men jeg syns prisen er mye mer forståelig enn prisen på en del andre klær. Eks et skjerf, som min datter viste meg, tynt syntetisk med amerikansk flagg på/stjerner, til 1200 kr, da sa jeg, " sånt skjønner jeg ikke hvorfor skal koste 1200 kr?", men svaret var "det er in". Men det hjelper ikke. 4-8000,- kroner for en jakke som kan brukes i én sesong er ikke aktuelt her i huset ihvertfall. Vi bruker ikke så mye penger på alpintøy engang.-(og det er forferdelig dyrt.) Maks 500 for ei jakke og 1200 for en vinterdress tror jeg at jeg hadde betalt. Ofte kommer det jo billigere kopier av det som er mest "in" så vanlige folk kan kjøpe til tenåringene sine. TIl oss voksne kan vi legge i mer, men da varer jo plagget i flere år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Nei jeg tror ikke det, ca 50 % av elevene har slike jakker, jeg spurte mitt barn. Jeg syns selv det er dyrt, men så er det er tidløs jakke de kan ha hvert år. Jeg tror blant de små barna er slike jakker uvanlige, bare noen få har slike, og da er de ofte kjøpt i utlandet. I USA koster jakkene ca 4000 kr, sjekket butikker i New York, men så må man få dem sendt, men jeg syns prisen er mye mer forståelig enn prisen på en del andre klær. Eks et skjerf, som min datter viste meg, tynt syntetisk med amerikansk flagg på/stjerner, til 1200 kr, da sa jeg, " sånt skjønner jeg ikke hvorfor skal koste 1200 kr?", men svaret var "det er in". Men det hjelper ikke. ''Nei jeg tror ikke det, ca 50 % av elevene har slike jakker, jeg spurte mitt barn.'' Har halvparten av ungene på ungdomsskolen ytterjakker til nesten 8000,-?! Det nekter jeg å tro! Her tror jeg ingen har det, uten at jeg skal si det helt sikkert da. Ingen jeg kjenner har det i alle fall. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Det som er "in" nå er vist noe som heter parajumper. De jakkene er pene og varme, de selges feks på Ferner Jacobsen i Oslo, og jeg ønsker meg en slik til jul etter at jeg nå så mitt barnas jakke. Jeg vet lite om klær, men denne jakken fåes i forskjellige lengder, med pels i hele hetten, ikke bare kanten av hetten, og den brukes av både gutter og jenter. Jeg tror 50 % av elevene i ungdomsskolen har slike. (jeg spurte mitt barn) De er dyre syns jeg, fra 8000 kr, dvs summen man får et godt mikroskop for, men jeg tror man så har en slik jakke lenge. Det jeg liker er at de er varme og tykke, men lette. Slike Canada ... et eller annet, er så tunge, Parajumper jakkene er lette, veier mindre enn Canada Goose, som jeg tror de andre heter, 8000 for en jakke til en ungdom. Og jakke er med stor sannsynlighet for liten neste år. DET har ikke jeg råd til iallefall 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Det som er "in" nå er vist noe som heter parajumper. De jakkene er pene og varme, de selges feks på Ferner Jacobsen i Oslo, og jeg ønsker meg en slik til jul etter at jeg nå så mitt barnas jakke. Jeg vet lite om klær, men denne jakken fåes i forskjellige lengder, med pels i hele hetten, ikke bare kanten av hetten, og den brukes av både gutter og jenter. Jeg tror 50 % av elevene i ungdomsskolen har slike. (jeg spurte mitt barn) De er dyre syns jeg, fra 8000 kr, dvs summen man får et godt mikroskop for, men jeg tror man så har en slik jakke lenge. Det jeg liker er at de er varme og tykke, men lette. Slike Canada ... et eller annet, er så tunge, Parajumper jakkene er lette, veier mindre enn Canada Goose, som jeg tror de andre heter, Det er ingen som har råd til slike jakker annet enn folk som har så mye penger at de ikke vet hva de skal bruke dem på, Madelenemie. Normale folk kjøper ikke sånt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Nei jeg tror ikke det, ca 50 % av elevene har slike jakker, jeg spurte mitt barn. Jeg syns selv det er dyrt, men så er det er tidløs jakke de kan ha hvert år. Jeg tror blant de små barna er slike jakker uvanlige, bare noen få har slike, og da er de ofte kjøpt i utlandet. I USA koster jakkene ca 4000 kr, sjekket butikker i New York, men så må man få dem sendt, men jeg syns prisen er mye mer forståelig enn prisen på en del andre klær. Eks et skjerf, som min datter viste meg, tynt syntetisk med amerikansk flagg på/stjerner, til 1200 kr, da sa jeg, " sånt skjønner jeg ikke hvorfor skal koste 1200 kr?", men svaret var "det er in". Men det hjelper ikke. ''Nei jeg tror ikke det, ca 50 % av elevene har slike jakker, jeg spurte mitt barn.'' Du har da vel hatt barn lenge nok til å vite at barn og unge ikke akkurat er sannhetsvitner når det gjelder hva "alle andre" eller "nesten alle" har . Vi har god råd, men jeg ville aldri finne på å betale så mye for en jakke til en fjortenåring. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Hei! Det som er "in" nå er vist noe som heter parajumper. De jakkene er pene og varme, de selges feks på Ferner Jacobsen i Oslo, og jeg ønsker meg en slik til jul etter at jeg nå så mitt barnas jakke. Jeg vet lite om klær, men denne jakken fåes i forskjellige lengder, med pels i hele hetten, ikke bare kanten av hetten, og den brukes av både gutter og jenter. Jeg tror 50 % av elevene i ungdomsskolen har slike. (jeg spurte mitt barn) De er dyre syns jeg, fra 8000 kr, dvs summen man får et godt mikroskop for, men jeg tror man så har en slik jakke lenge. Det jeg liker er at de er varme og tykke, men lette. Slike Canada ... et eller annet, er så tunge, Parajumper jakkene er lette, veier mindre enn Canada Goose, som jeg tror de andre heter, Jeg har en 14-åring, han kommer ikke til å få en slik jakke. Selv om du og jeg synes de er tidløse, kommer det til å være en annen mote om et år eller to og da går ikke ungdommen med den lengre. Dessuten er vel de fleste ungdomsskoleelever ikke ferdig utvokste enda, jeg regner i hvertfall med at min gutt kommer til å vokse en god del enda, så han får ikke alt for dyre klær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 17. oktober 2012 Del Skrevet 17. oktober 2012 Min 14-åring har allværsjakke og dunjakke. Nå har han faktisk gått over til dunjakken, men hvis det er veldig mye regn tar han allværsjakken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Det er ingen som har råd til slike jakker annet enn folk som har så mye penger at de ikke vet hva de skal bruke dem på, Madelenemie. Normale folk kjøper ikke sånt Hei! Jo da mange har det. 50% i min datters klasse har jo slike jakker, jeg spurte henne for jeg syns selv det var dyrt. Jeg ville heller lagt så mye penger i et bedre mikroskop. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 ''Nei jeg tror ikke det, ca 50 % av elevene har slike jakker, jeg spurte mitt barn.'' Du har da vel hatt barn lenge nok til å vite at barn og unge ikke akkurat er sannhetsvitner når det gjelder hva "alle andre" eller "nesten alle" har . Vi har god råd, men jeg ville aldri finne på å betale så mye for en jakke til en fjortenåring. Hei! Jeg vet ikke helt, jeg syns nå selv det kan se slik ut. Jeg skrev jeg syns det er dyrt, men tenåringer kan jo ha jakken lenge, mange slutter jo å vokse i den alderen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg har en 14-åring, han kommer ikke til å få en slik jakke. Selv om du og jeg synes de er tidløse, kommer det til å være en annen mote om et år eller to og da går ikke ungdommen med den lengre. Dessuten er vel de fleste ungdomsskoleelever ikke ferdig utvokste enda, jeg regner i hvertfall med at min gutt kommer til å vokse en god del enda, så han får ikke alt for dyre klær. Hei! Ja gutter vokser jo lenger enn jenter. Jeg arver klær jeg, av barna :-) Da er det ikke så verst vet du :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hei! Jo da mange har det. 50% i min datters klasse har jo slike jakker, jeg spurte henne for jeg syns selv det var dyrt. Jeg ville heller lagt så mye penger i et bedre mikroskop. De fleste barn sier det. Alle andre har det. Også min sønn, selv om han egentlig burde skjønt nå at den grunnen hjelper heller dårlig som argument 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 De fleste barn sier det. Alle andre har det. Også min sønn, selv om han egentlig burde skjønt nå at den grunnen hjelper heller dårlig som argument Hei! Ja mulig du har litt rett. :-) Nå sparte mitt barn selv og jeg la bare i det som manglet. Så for oss er det ikke noe vi bare går og kjøper, sikkert ikke for de fleste, men jeg har altså aldri sett en så pen jakke, og jeg er helt sikker på at dette er en jakke man kan se på som en investering, den kan ikke sammenlignes i kvalitet med Canada goose (er vel det den heter) denne jakken er så lett og myk. Håper jeg arver den :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hei! Jeg vet ikke helt, jeg syns nå selv det kan se slik ut. Jeg skrev jeg syns det er dyrt, men tenåringer kan jo ha jakken lenge, mange slutter jo å vokse i den alderen. ''Jeg skrev jeg syns det er dyrt, men tenåringer kan jo ha jakken lenge, mange slutter jo å vokse i den alderen.'' Men 8000??? Jeg ville ikke finne på å kjøpe så dyr jakke til meg selv heller, og langt mindre til en tenåring, som både vokser, sliter på tøyet og mister. Uansett synes jeg ikke man skal venne barna til å få det aller dyreste - det får de heller spare til når de begynner å tjene egne penger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 ''Jeg skrev jeg syns det er dyrt, men tenåringer kan jo ha jakken lenge, mange slutter jo å vokse i den alderen.'' Men 8000??? Jeg ville ikke finne på å kjøpe så dyr jakke til meg selv heller, og langt mindre til en tenåring, som både vokser, sliter på tøyet og mister. Uansett synes jeg ikke man skal venne barna til å få det aller dyreste - det får de heller spare til når de begynner å tjene egne penger. Hei! Ja skrev jo at sparte. Jeg ville heller kjøpt meg et mikroskop, men slike jakker mister man ikke, alle har de inne i klassen, jeg spurte for det har vært et problem med tyveri. Fremmede mennesker går gjennom skolen og tar med seg klær. Tyver altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.