Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Jeg synes helt klart dere skal takke ja til utredning nå. Det er veldig flott at ting er så mye bedre nå på den nye skolen, men når jenta di har hatt det vanskelig såpass lenge på den første skolen, er det bare positivt å få et team rundt henne som kan hjelpe henne med det som kan være vanskelig. Du må gjerne fortelle her i morgen :-) Hei! Okey :-) Min mann kom hjem, men han gikk igjen, da er det lettere for meg å sitte på pc, han er så streng for tiden, mener jeg skal lese eller gjøre husarbeide eller sitte med han, sånn er det blitt. Ellers sier han noe til min psykiater, og min psykiater har også meninger, hun sa senest i går at tiden jeg setter av på mitt rom skal være avgrenset, jeg sa da "javel" og nikket. Så jeg prøver gjøre alt jeg kan for å innfri kravene eller forventningene. Det er en grunn til dette, det er ikke for å være slem, min psykiater har skrevet veldig pene ting til meg, feks at jeg betyr mye for henne, det syns jeg var pent av min psykiater å skrive på mail, jeg vet derfor at det er gode råd og en grunn til at jeg bør følge dem. Men det er et nytt system som ikke har vart så lenge men gradvis blitt innført. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 ''Du er søt :-)'' Takk og lige måde. Det er du også :-)) Hei! Takk :-) Jeg ble så glad nå, for min mann gikk et annet sted i huset og jeg får litt mer tid for meg selv. Han er litt streng for tiden, jeg vet ikke hvorfor han er blitt sånn, og min psykiater sa i går at tiden jeg bruker på mitt rom skal være avgrenset og avtalt. Jeg sa "javel" til dette, og tenkte at det må jeg rette meg etter. Takk Gud for at jeg har en slik rådgiver i livet. Min psykiater kaller seg ikke psykiater, hun kaller seg terapaut, jeg vet ikke helt hvorfor. Hvis jeg gjør som min psykiater sier blir alt bra, hun sitter på fasiten til livet, det er ikke alltid hun vil si den, for hun sier noen ting MÅ jeg erfare selv, og det skjønner jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hei! Takk :-) Jeg ble så glad nå, for min mann gikk et annet sted i huset og jeg får litt mer tid for meg selv. Han er litt streng for tiden, jeg vet ikke hvorfor han er blitt sånn, og min psykiater sa i går at tiden jeg bruker på mitt rom skal være avgrenset og avtalt. Jeg sa "javel" til dette, og tenkte at det må jeg rette meg etter. Takk Gud for at jeg har en slik rådgiver i livet. Min psykiater kaller seg ikke psykiater, hun kaller seg terapaut, jeg vet ikke helt hvorfor. Hvis jeg gjør som min psykiater sier blir alt bra, hun sitter på fasiten til livet, det er ikke alltid hun vil si den, for hun sier noen ting MÅ jeg erfare selv, og det skjønner jeg. Ok, da kan det vel hende at din mann har beklaget seg litt over at du bruker for mye tid på nett. Det er lett å glemme seg når man først setter seg ned på dol. En tanke om 10 min, kan fort bli til en time eller mer. Jeg blir litt oppgitt over meg selv noen ganger, da jeg har planer om ting som skal gjøres og så har jeg isteden surret bort mye av den dyrebare tiden her inne. Jeg skjønner deg jo godt da. Din mann jobber lange dager og har mye sosial omgang med folk. Du er hjemme, men har også sosiale behov og da blir dol en måte å dekke disse behovene på. Jeg hadde en pendlermann frem til nå og da er det godt og kunne ty til dol når man vil "snakke" med noen. Men det er nok lurt å prøve å begrense seg litt ja, slik at det ikke går ut over andre ting som skal gjøres :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Ok, da kan det vel hende at din mann har beklaget seg litt over at du bruker for mye tid på nett. Det er lett å glemme seg når man først setter seg ned på dol. En tanke om 10 min, kan fort bli til en time eller mer. Jeg blir litt oppgitt over meg selv noen ganger, da jeg har planer om ting som skal gjøres og så har jeg isteden surret bort mye av den dyrebare tiden her inne. Jeg skjønner deg jo godt da. Din mann jobber lange dager og har mye sosial omgang med folk. Du er hjemme, men har også sosiale behov og da blir dol en måte å dekke disse behovene på. Jeg hadde en pendlermann frem til nå og da er det godt og kunne ty til dol når man vil "snakke" med noen. Men det er nok lurt å prøve å begrense seg litt ja, slik at det ikke går ut over andre ting som skal gjøres :-) Hei! Ja men nå sover han, eller jobber i sengen :-) Jeg har stuen for meg selv :-) Det var litt lettere i dag for jeg hadde feber i går kveld, jeg følte meg ikke syk, men da min mann oppdaget det, kjøpte han to ting til meg, marsipan som jeg liker og salte padder, da ble jeg glad. Han klemte meg på magen og sa " Oi du er jo varm" jeg smilte og sa "ja" så kjente jeg på fordelen ved å være syk, jeg hadde det fint,. Jeg liker å være syk hvis det er på den måten, at man får søtsaker og får lov å gjøre hva man vil, så får jeg vente på neste feber, i dag var den borte vekk :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletida Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hei! Ja men nå sover han, eller jobber i sengen :-) Jeg har stuen for meg selv :-) Det var litt lettere i dag for jeg hadde feber i går kveld, jeg følte meg ikke syk, men da min mann oppdaget det, kjøpte han to ting til meg, marsipan som jeg liker og salte padder, da ble jeg glad. Han klemte meg på magen og sa " Oi du er jo varm" jeg smilte og sa "ja" så kjente jeg på fordelen ved å være syk, jeg hadde det fint,. Jeg liker å være syk hvis det er på den måten, at man får søtsaker og får lov å gjøre hva man vil, så får jeg vente på neste feber, i dag var den borte vekk :-) Han er nå søt også da, mannen din. Skjønner godt at du setter pris på han :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 18. oktober 2012 Del Skrevet 18. oktober 2012 Hei! Ja jeg har lest det nå! La oss skrive våre erfaringer om 10 år :-) Jeg skal skrive neste uke for å fortelle hvor mange som har disse jakkene samt hva lærerne mener om saken, jeg skrev det til frosken nå. Jeg skrev jo at jeg syns de er dyre, men når halvparten har disse jakkene så er det jo en priorotering og jeg tror denne jakken blir brukt hvert år, i de neste 20 årene. '' Jeg skrev jo at jeg syns de er dyre, men når halvparten har disse jakkene så er det jo en priorotering og jeg tror denne jakken blir brukt hvert år, i de neste 20 årene.'' En tenåring vil ikke bruke samme jakke i 20 år uansett hva den koster. Er det en ting jeg er sikker på, så er det det. Jeg ville heller ikke hatt samme jakke i 20 år, selv om jeg er i 40-åra 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hei! ja det kan hende har overdrevet, men mange har dem. Noen får de bare sånn når de maser eller ber om det eller ønsker seg det, mens mitt barn måtte spare selv. Så jeg syns den er helt fortjent, det viste utholdenhet og planlegging syns jeg. Jeg ville nok brukt pengene annerledes, men i en viss alder er man veldig opptatt av klær har jeg forstått, for noen slutter det aldri, mange damer har jeg hørt har mange hundre par sko ? Og sånt syns jeg er rart. Vennene jeg skal til til jul, har slike skap man går inn i og der er en hel vegg full av sko. Jeg syns ikke sånt er så mye annerledes. Det mener jeg er sløsing og overdrivelser, men jeg sier ikke det for jeg vil ikke såre dem, dessuten bruker jeg mye penger på andre ting, feks dyrene mine og jeg ønsker meg faktisk et eget laboratorium, et sånt lite for gentesting jeg har lest om. ''Noen får de bare sånn når de maser eller ber om det eller ønsker seg det, mens mitt barn måtte spare selv. Så jeg syns den er helt fortjent, det viste utholdenhet og planlegging syns jeg.'' Jeg hadde ikke fått med meg at hun sparte til jakken selv. Da synes jeg saken stiller seg helt annerledes. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 ''Noen får de bare sånn når de maser eller ber om det eller ønsker seg det, mens mitt barn måtte spare selv. Så jeg syns den er helt fortjent, det viste utholdenhet og planlegging syns jeg.'' Jeg hadde ikke fått med meg at hun sparte til jakken selv. Da synes jeg saken stiller seg helt annerledes. Hei! Okey, ikke hele, men deler av den, men spart siden i vår. Spart ukelønnen hver uke, men likevel ikke nok, men da syns jeg så bra at vi la i resten. Tar alltid med matpakke og sløser ikke med penger slik andre gjør, det setter jeg pris på. Jeg har selv med meg matpakke og termos, da jeg ikke liker å bevege meg til bråkete kafeområder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 Hei! ja det kan hende har overdrevet, men mange har dem. Noen får de bare sånn når de maser eller ber om det eller ønsker seg det, mens mitt barn måtte spare selv. Så jeg syns den er helt fortjent, det viste utholdenhet og planlegging syns jeg. Jeg ville nok brukt pengene annerledes, men i en viss alder er man veldig opptatt av klær har jeg forstått, for noen slutter det aldri, mange damer har jeg hørt har mange hundre par sko ? Og sånt syns jeg er rart. Vennene jeg skal til til jul, har slike skap man går inn i og der er en hel vegg full av sko. Jeg syns ikke sånt er så mye annerledes. Det mener jeg er sløsing og overdrivelser, men jeg sier ikke det for jeg vil ikke såre dem, dessuten bruker jeg mye penger på andre ting, feks dyrene mine og jeg ønsker meg faktisk et eget laboratorium, et sånt lite for gentesting jeg har lest om. ''ja det kan hende har overdrevet, men mange har dem.'' Det er i såfall på noen veldig få skoler at dette kan sies å være "vanlig". Jeg spurte min niese på 18, og ingen i hennes vennekrets (hvorav mange kommer fra hjem med god økonomi) hadde en så dyr jakke. Det har sannsynligvis også noe med holdningene blant ungdommene på den skolen hun går. (En av hennes venninner er litt sur fordi hun får så mye pes dersom hun går med canada-goose jakka si som hun har hatt i mange år ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 ''ja det kan hende har overdrevet, men mange har dem.'' Det er i såfall på noen veldig få skoler at dette kan sies å være "vanlig". Jeg spurte min niese på 18, og ingen i hennes vennekrets (hvorav mange kommer fra hjem med god økonomi) hadde en så dyr jakke. Det har sannsynligvis også noe med holdningene blant ungdommene på den skolen hun går. (En av hennes venninner er litt sur fordi hun får så mye pes dersom hun går med canada-goose jakka si som hun har hatt i mange år ;-)) Hei! Ja jeg kan skrive på din mail hvilken skole det er. Det er nok lurt å ikke skrive det her. :-) Nå skal jeg se nytt på nytt 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Axcia Skrevet 19. oktober 2012 Del Skrevet 19. oktober 2012 ''Han vil gjerne ha en jakke i "boblestoff med skinnkrage og knepping i front.'' Har du bilde? Det er ikke en parkas? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.