Gå til innhold

Vitne hevder 16-åringen var veldig manipulerende

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 127
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

14

• Mandolaika

12

• tonie

5

• EnolaGay

5

Mest aktive i denne tråden

Vet du hvor lenge saken skal vare? Fant ikke noe når jeg gikk inn på siden till Sør Gudbrandsdal Tingrett, men jeg lette kanskje på feil sted

''Vet du hvor lenge saken skal vare? Fant ikke noe når jeg gikk inn på siden till Sør Gudbrandsdal Tingrett, men jeg lette kanskje på feil sted.''

Det er satt av 4 uker til saken, vi er nå i uke 2.

Fra å gå til prat til samleie er å bryte en stor grense. Jeg tror ingenting på jenten.

''Fra å gå til prat til samleie er å bryte en stor grense. Jeg tror ingenting på jenten.''

Man kan bli helt ufattelig revet med på chat, så det fysiske da er faktisk ikke en veldig stor grense.

''de dårlige foreldrene til jenta står bak dette''

Jeg tror ikke de var noen eksemplariske foreldre nei, men det kan ikke unnskylde det Øygard allerede har innrømmet å ha gjort.

''Jeg tror ikke de var noen eksemplariske foreldre nei, men det kan ikke unnskylde det Øygard allerede har innrømmet å ha gjort.'

Hvorfor tror du det om dem som foreldre? Jeg fikk inntrykk av at både far, stefar og mor var våkne overfor og engasjerte i jenta.

Annonse

Gjest night bird

''Jeg tror ikke de var noen eksemplariske foreldre nei, men det kan ikke unnskylde det Øygard allerede har innrømmet å ha gjort.'

Hvorfor tror du det om dem som foreldre? Jeg fikk inntrykk av at både far, stefar og mor var våkne overfor og engasjerte i jenta.

Dette med familieforhold vil jeg ikke tro eller mene noe som helst om siden jeg ikke vet annet enn det som er rykter og prat. Og uansett har det lite å si for saken.

Dette med familieforhold vil jeg ikke tro eller mene noe som helst om siden jeg ikke vet annet enn det som er rykter og prat. Og uansett har det lite å si for saken.

''Dette med familieforhold vil jeg ikke tro eller mene noe som helst om siden jeg ikke vet annet enn det som er rykter og prat. Og uansett har det lite å si for saken.''

Ja, mye rykter og styr på bygda her sikkert. Helt enig i at det uansett har lite å si for saken.

Gjest annlovinda

''Vet du hvor lenge saken skal vare? Fant ikke noe når jeg gikk inn på siden till Sør Gudbrandsdal Tingrett, men jeg lette kanskje på feil sted.''

Det er satt av 4 uker til saken, vi er nå i uke 2.

Ok, takk for svar :)

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er jeg enig i, men jenten kan ha skyld også!

En trettenåring har aldri skyld i seksuelle overgrep fra en voksen.

Jeg har behandlet utallige incestutsatte. Jeg kan ikke huske en eneste sak hvor ikke overgriperen hevdet å ha blitt ledet til det/forført.

Bare å hevde noe slik vitner om mangelfullt utviklede sjelsevner.

Gjest Nickløsheletida

Fordi jeg har hatt 2 tenåringer selv, hvor den ene fortsatt er tenåring. Jeg er ganske sikker på at jeg ville (selv om jeg ikke hadde mistanke om noe sexuelt), ville reagert hvis min 13 åring, hadde reist rundt og tilbringt så mye tid med voksne mennesker i stedenfor å leve et normalt tenåringsliv sammen med andre 13-åringer. Jeg hadde ikke tillatt det fordi jeg mente det ikke ville vært sunt.

Det er en ting. Det andre er at det påstås at mor til jenta lenge hadde stusset på Rune Øygarden, men var plutselig veldig ivrig på å sende henne med Øygarden da de skulle møte Jens Stoltenberg. Litt ustabil kanskje?

Jeg har behandlet utallige incestutsatte. Jeg kan ikke huske en eneste sak hvor ikke overgriperen hevdet å ha blitt ledet til det/forført.

Det er jeg enig i!

Enig!! Skremmende at noen virkelig kan mene at en trettenåring kan ha skyld i noe sånt :(

Nils Håvard Dahl, psykiater

Fordi jeg har hatt 2 tenåringer selv, hvor den ene fortsatt er tenåring. Jeg er ganske sikker på at jeg ville (selv om jeg ikke hadde mistanke om noe sexuelt), ville reagert hvis min 13 åring, hadde reist rundt og tilbringt så mye tid med voksne mennesker i stedenfor å leve et normalt tenåringsliv sammen med andre 13-åringer. Jeg hadde ikke tillatt det fordi jeg mente det ikke ville vært sunt.

Det er en ting. Det andre er at det påstås at mor til jenta lenge hadde stusset på Rune Øygarden, men var plutselig veldig ivrig på å sende henne med Øygarden da de skulle møte Jens Stoltenberg. Litt ustabil kanskje?

Har det noe med saken å gjøre?

Evt å utnytte en jente som har ressurssvake foreldre gjør overgrepet enda alvorligere.

Gjest annlovinda

Er enig i det. Han burde hatt grensen, men det vil ikke si de har hatt samleie.

Jeg har heller ikke sagt de har hatt samleie, det er det bare de to som vet med sikkerhet. Men jeg hadde ikke blitt overrasket om de har hatt det. Og i såfall er det han som kan klandres for det

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...