Gå til innhold

Finne sin indre kvinne

Anbefalte innlegg

Jeg så reklame for noen kjoler på facebook som jeg syntes var fine. Og fikk plutselig lyst til å bruke kjoler. Men jeg er ingen kjoledame, jeg hater kjoler og skjørt og høye hæler og kåper og sminke og fest og smykker og parfyme. Jeg kunne tenke meg å vært litt mer feminin, men jeg er redd for at det bare skal se teit ut, for jeg er noe overvektig og ganske klossete og har verken damete utseende eller oppførsel. Hvis jeg kunne finne noe som ikke lager en så voldsom overgang... det må ikke se påtatt ut, men jeg er lei av å være så nøytral at jeg nesten forsvinner. Jeg vil ikke se horete ut, og ikke som Krystle i Dynastiet! Jeg ser for meg noe rustikt, strikket, i duse farger. Har man vanlig strømpebukse under? Eller er de tykkere? Tights, er det det det heter? Jeg ser ofte ikke forskjellen på tunika og kjole og topp. Må jeg ha kåpe hvis jeg skal bruke kjole? Støvletter? Jeg er redd for å ødelegge ting i vask. Kan man vaske kjoler i vaskemaskinen?

Herregud altså... bær over med meg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384885-finne-sin-indre-kvinne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

For det første, velg noe du er komfortabel med. :-) Les noen blader, se på hvordan andre går kledt, kikk i butikkvinduer. Og ikke kle deg som om du er 80! ;-)

For det andre, du kan være utrolig feminin og "damete" i et par ordentlige jeans og en forseggjort hvit bluse. Det er ikke bare kjole som er det eneste saliggjørende.

For det tredje, ta med deg noen du kjenner, og prøv masse ting på Zara eller lignende.

Med vennlig hilsen

http://www.onestopplus.no/home/index.aspx

http://www.alexismote.no/

http://www.hosjytte.dk/no/categories/kjoler-3.html

Bruk godt undertøy, vis frem det som er pent på deg. Hva det er vet du best selv, på meg er det for eks hendene, øynene og midjen. Har du en pen hals, så vis den frem med en V-formet åpning i bluse og heng på et fargerikt smykke som matcher øredobber eller belte.

Bruk de fargene du trived med best, unngå heldekkende sort burka...

Det er bare små ting som skal til. Du trenger ikke endre hele garderoben eller skifte personlighet.

Frisyren er viktig, gå til frisør og fresh opp.

Flate sko er helt ok, men ikke slitte møkkete sko. Ikke bruk fritidssko/joggesko til annet enn å gå i skauen eller faktisk jobbe...

Ikke kjøp plagg som ikke kan vaskes og brukes som du er vant til. Da blir de liggende i skapet og vente på en anledning som aldri kommer.

Styr unna de verste kjedesjappene, se etter små butikker som spesialiserer seg på dametøy, store størrelser eller egne plagg. De som jobber der er ofte flinke, be om hjelp. ;0)

Sminke er ikke viktig, men leppestift (!) hår, smykker, vesker, sko, belter osv er med på å forme et inntrykk.

Kåpe trenger du ikke, det er gammelmodig. Men en litt lengre jakke som er like anvendelig til både bukser, skjørt og kjole er kjekt. Og så må den være varm, ellers blir den hengende..

Gjest Elextra

''Jeg vil ikke se horete ut, og ikke som Krystle i Dynastiet! Jeg ser for meg noe rustikt, strikket, i duse farger.''

Sjekk ut hva de har på Mette Møller, der har de mye fint og behagelig, og ikke for pyntet:

http://www.mettemoller.no/NO/SplashScreen.aspx

Hei!

Det lureste du kan gjøre er å gå inn i en butikk der du ser det er pene klær, dvs farger du liker osv... Så spør du damene som jobber der om de kan hjelpe deg, de vil bli glade for å hjelpe deg da dette er fagområdet deres.

En mellomting som ikke ser så kjolete ut er å bruke en bukse med kjole/tunika utenpå, eneste ulempen er at kraftige damer kan se tykkere ut enn de er. Men på Noa Noa har de ganske mye fint.

Selv liker jeg det helt enkle, skjørt i knehøyde, bluser og korte jakker. Man kan ha både kåpe og ytterjakke til kjoler. Man kan bruke både støveletter og sko, og selv går jeg aldri i høye heler da jeg syns det er et merkelig system. Det verste med høye heler er at det sier klikk klakk klikk klakk hardt i asfalten, jeg kan ikke like den lyden der.

Men på flyplassen sist så jeg en pen dame med litt høye heler, og skoene hennes lagde ingen lyd, jeg lurer på om det var et slags mykere gummibelegg under skoene, jeg fikk lyst på slike.

Gina ... et eller annet har nå veldig pene cardigan jakker til 249.- kr, jeg har kjøpt grå, mørkeblå og en brunaktig. De passer fint til å ha utenpå enkle bluser, og man kan ha dem både til bukser og skjørt like bra. Jeg liker sånne basisplagg som både er varme, har pene farger og er elegante , men ikke jålete hvis du skjønner hva jeg mener.

Annonse

Her er det mye å sette seg inn i, ser jeg! Jeg er i en mental omstillingsprosess. Ikke så lett for en som er så rigid som det jeg er. Jeg har tatt til meg alle de gode rådene fra dere, tusen takk, det var masse nyttig! Jeg skal ut og titte og med et mer åpent sinn.

Hvis du ønsker å være mer feminin - kast deg ut i det:)

Prøv litt ulik sminke hjemme. Les om sminketeknikker på nettet/blader. Og få gjerne hjelp og tips i et parfymeri. Jeg hadde gått for foundation og mascara i første omgang og kanskje en nøytral leppestift/lipgloss.

Om du har noen kg for mye, så er det vel ingen grunn til at du ikke skal kle deg feminint for det!! Små detaljer kan være veldig fint, feks en sløyfe eller en blomst på et par vanter, en lekkert skjerf, et par fine øredobber, lekre sko.

Vaskeanvisning står gjerne på kjolen. Men synes også knelange skjørt, med en fin cardigan til kan være søtt. Høye støvletter, korte pumps eller søte små ballerinasko til.

Ser du har fått tips om noa noa. Men viktigst; bruk litt tid på å prøve og lete etter klær med fokus på at det skal være fint på, dog mer feminint enn du pleier:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...