Gå til innhold

Opp i vekt etter slankeoperasjon

Gjest Ta opp det med trening igjen???

Anbefalte innlegg

Gjest Ta opp det med trening igjen???

Min søster opererte seg for 1,5 år siden. Da brukte hun str 48/50 i klær. Etter 1 år brukte hun str 40. Jeg var så stolt av henne men sa også at hun måtte begynne å trene for å holde vekten. Hun har ikke trenet en dag siden operasjon. Jeg spiser mindre og sunnere enn før sa hun så jeg trenger ikke å trene. Jeg flyttet fra hjembyen for 6 mnd siden og har hørt av felles venner at kostholdet hennes er ikke alltid like sunt. I går sendte hun meg en ønskeliste til jul og der stod det at hun ønsket seg en bukse i str 42/44. Jeg vet ikke hvordan jeg skal reagere pga hun brukte jo str 40 før og da betyr det at hun har lagt på seg. Jeg sier ikke at jeg ikke er glad i henne pga det men hun får jo bare en sjanse med en sånn opersjon og så kaster hun den bort igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/384929-opp-i-vekt-etter-slankeoperasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste for ikke lenge siden at omtrent 80% av de som foretok slankeoperasjon har gått opp i vekt igjen innen to år.

Men om det stemmer aner jeg ikke.

Men uansett, om hun ikke trener eller spiser for usunt så er det kun hun som kan gjøre noe med det.

Jeg leste for ikke lenge siden at omtrent 80% av de som foretok slankeoperasjon har gått opp i vekt igjen innen to år.

Men uansett, om hun ikke trener eller spiser for usunt så er det kun hun som kan gjøre noe med det.

næ 85% lykkes med det står det her: http://overvekt.net/index.php?id=1040

Du "har hørt av felles venner at kostholdet hennes er ikke alltid like sunt"? Du verden, så "hyggelig".

Jeg synes du skal vente med å ta opp saken til hun evt. gjør det selv. Kanskje hun foretrekker å snakke om dette med legen sin eller andre som ikke betrakter vekten hennes som et tema av allmenn interesse.

Jeg hadde valgt noe annet fra ønskelista, eller kjøpt gavekort fra en klesbutikk hun liker.

Nå var hun i utgangspunktet ikke så stor. Min mor bruker 48-50 og hun er litt rund, men jeg vill ikke kalle henne stor.

Det er jo fint at du bekymrer deg for søsteren din, men dette er hennes sak og ikke noe du skal legge deg opp i.

Jeg vil forøvrig mye heller bruke 42-44, enn 40, men det er nå meg.

Annonse

''Jeg leste for ikke lenge siden at omtrent 80% av de som foretok slankeoperasjon har gått opp i vekt igjen innen to år.''

Husker du om det sto noe om hvor mye de gikk opp i vekt igjen?

mvh

''Jeg flyttet fra hjembyen for 6 mnd siden og har hørt av felles venner at kostholdet hennes er ikke alltid like sunt.''

Håper inderlig ikke mine venner og søsken diskuterer meg på en slik måte.

Det er ikke din jobb å kontrollere vekten, kostholdet og treningsnivået til søstera di.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...