Gå til innhold

Skumlerier og tamponger...


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Det syns jeg er så skummelt at jeg ikke kan forstå at noe sånt finnes.

Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, jeg skal aldri prøve det, men jeg lurer på hvordan kvinner kan finne på så skumle ting med seg selv?

Jeg kom på det pga av svømmespørsmålet. Kanskje skal jeg spørre min psykiater om hvordan det med tamponger er, om det er kjempefarlig og hvorfor man gjør sånt??, det er kjempe-skummelt i vertfall,

Jeg syns sånt burde forbys!!

Men jeg tørr nok aldri spørre min psykiater om sånt, en gang sa min psykiater dette "blør du mye?" og jeg trodde jeg skulle dø av flauhet, men jeg svarte som om hun snakket fag, jeg forstår ikke at hun spør meg om sånt. Jeg ville forsvinne på det tidspunkt.

En annen gang sa en jente i klassen min, jeg var 19 år, "jeg liker ikke å bruke kondom med kjæresten min, det er så kjedelig", jeg så på henne, for det første forstod jeg ikke hva hun snakket om, når jeg så forstod det, ville jeg snakke om noe annet, når jeg etter det forstod hva kondomer ble brukt til, fikk jeg noe å tenke på. Hvordan man kan si sånt foran andre!

Min psykiater sier at mennesker med asperger syndrom har problemer med å snakke om intimitet, seksualitet og personlige ting, jeg sa da "ja ha" og jeg tenkte, "det holder".

Jeg lurer på hvorfor sånt er så vanskelig for meg?

Hvis min mor brakte noe opp om den kvinnelige syklus ble jeg avvisende, kald, likegyldig, døv m.m hvorfor skulle jeg snakke med andre om sånt privat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    75

  • nick

    21

  • cathlin

    6

  • Sør

    4

Mest aktive i denne tråden

Har du asperger? Jeg har bedre kontroll på mensen til Sheila enn hun har selv, og må regelmessig i butikken for å kjøpe bind og tamponger. Det plager meg null, bortsett fra at jeg ikke liker å ha sex når hun har mensen. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor damer blir kåtere når de har mensen, men sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod ikke helt hva du mente var så skummelt med tampong?

Jeg har aldri brukt annet enn tampong, og jeg lever i beste velgående enda;)

Og du, jeg synes du skal tenke over det at det er en ganske egoistisk holdning å mene at du synes noe sånt skal forbys bare fordi du selv ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Har du asperger? Jeg har bedre kontroll på mensen til Sheila enn hun har selv, og må regelmessig i butikken for å kjøpe bind og tamponger. Det plager meg null, bortsett fra at jeg ikke liker å ha sex når hun har mensen. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor damer blir kåtere når de har mensen, men sånn er det bare.

''Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor damer blir kåtere når de har mensen, men sånn er det bare''

Blir de da? Det har jeg aldri hørt. Noen dager etter mensten riktignok, under eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg forstår heller ikke hva som skulle være skummelt? Jeg føler at tamponger er rensligere. Synes det kan være noe griseri med bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest store variasjoner

Har du asperger? Jeg har bedre kontroll på mensen til Sheila enn hun har selv, og må regelmessig i butikken for å kjøpe bind og tamponger. Det plager meg null, bortsett fra at jeg ikke liker å ha sex når hun har mensen. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor damer blir kåtere når de har mensen, men sånn er det bare.

Det er svært individuelt hvorvidt kvinner blir kåtere under mensen, eller ikke. Noen blir det, andre ikke. Selv kunne jeg aldri tenkt meg sex under mensen, synes hele underlivet er ømt og hovent da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke god på å snakke om intime og personlige ting, så du er ikke alene om det. Og jeg mener at det må være lov å ikke ha lyst til å snakke om det.

Likefult er menstruasjon og sånt helt nomalt og naturlig, og ikke så skummelt egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod ikke helt hva du mente var så skummelt med tampong?

Jeg har aldri brukt annet enn tampong, og jeg lever i beste velgående enda;)

Og du, jeg synes du skal tenke over det at det er en ganske egoistisk holdning å mene at du synes noe sånt skal forbys bare fordi du selv ikke liker det.

Hei!

Jeg syns skummelt for vet ikke helt hva er..

eller skjønner ikke men føler meg ikke bra nå for ble så redd.

Men imorgen sikkert bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Har du asperger? Jeg har bedre kontroll på mensen til Sheila enn hun har selv, og må regelmessig i butikken for å kjøpe bind og tamponger. Det plager meg null, bortsett fra at jeg ikke liker å ha sex når hun har mensen. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor damer blir kåtere når de har mensen, men sånn er det bare.

''Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor damer blir kåtere når de har mensen, men sånn er det bare.''

Det var en kjapp generalisering. Har du utført noen statistikk på dette? Jeg må skuffe deg med at det langt fra gjelder alle kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Her var det mye rart på en gang, men jeg blir sittende igjen å lure på hva i all verden du mener er så skummelt med tamponger? Og hvorfor i all verden skulle det forbys??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke hva som skulle være skummelt? Jeg føler at tamponger er rensligere. Synes det kan være noe griseri med bind.

Hei!

Jeg vet ikke hva er og føler meg så redd, men i morgen sikkert føler jeg meg bra, nå så redd at helst vil ikke være her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Jeg vet ikke hva er og føler meg så redd, men i morgen sikkert føler jeg meg bra, nå så redd at helst vil ikke være her.

Ble du redd pga. svarene våre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Hei!

Jeg syns skummelt for vet ikke helt hva er..

eller skjønner ikke men føler meg ikke bra nå for ble så redd.

Men imorgen sikkert bedre.

Du skriver så usammenhengende nå, er det noe i veien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke god på å snakke om intime og personlige ting, så du er ikke alene om det. Og jeg mener at det må være lov å ikke ha lyst til å snakke om det.

Likefult er menstruasjon og sånt helt nomalt og naturlig, og ikke så skummelt egentlig.

Hei!

Jeg syns så skummelt, så redd, klarer ikke venne meg, mye jeg ikke skjønner, ingen snakke med, veldig redd, i morgen sikkert blir jeg glad. Takk for ditt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg syns skummelt for vet ikke helt hva er..

eller skjønner ikke men føler meg ikke bra nå for ble så redd.

Men imorgen sikkert bedre.

Dette her synes jeg rett og slett høres helt tullete ut, og jeg synes du skal ta deg sammen. Gå og legg deg så føler du deg nok bedre imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hei!

Jeg syns skummelt for vet ikke helt hva er..

eller skjønner ikke men føler meg ikke bra nå for ble så redd.

Men imorgen sikkert bedre.

Du kan ikke ønske å forby alt du ikke vet hva er, og kalle det skummelt.

Det er ikke noe skummelt med tamponger, så lenge man er renslig og bytter ofte. Mange kvinner har så kraftige blødninger at de er pent nødt til å bruke både tamponger og bind, samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rart på en gang, men jeg blir sittende igjen å lure på hva i all verden du mener er så skummelt med tamponger? Og hvorfor i all verden skulle det forbys??

Hei!

Jeg blir så redd av det jeg ikke forstår.

Tror det er noe skummelt, men jeg vet ikke, beklager skulle ikke skrevet det, men jeg er så redd, redd så langt inn at jeg gråter.

Men det gjør ikke noe for alene, men skjønner ikke hvordan kvinner gjør sånt med seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Jeg syns så skummelt, så redd, klarer ikke venne meg, mye jeg ikke skjønner, ingen snakke med, veldig redd, i morgen sikkert blir jeg glad. Takk for ditt svar.

Men kjære deg, du trenger da ikke bruke tampong du. Det er da ikke alle som gjør det. Heldigvis kan vi velge selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble du redd pga. svarene våre?

Hei!

Nei pga av det stygge den der nick skrev...

Kanskje jeg misforstår men ble så redd.

Jeg vet ikke helt hva det er, og hvordan det gjøres og hvordan det virker, og jeg har et slags bilde av at det er noe kjempefarlig inni meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Hei!

Jeg blir så redd av det jeg ikke forstår.

Tror det er noe skummelt, men jeg vet ikke, beklager skulle ikke skrevet det, men jeg er så redd, redd så langt inn at jeg gråter.

Men det gjør ikke noe for alene, men skjønner ikke hvordan kvinner gjør sånt med seg selv?

Det gjør ikke vondt å ha tampong. Det gjør ikke vondt, og er ikke farlig.

Noen kvinner foretrekker bruke bind.

Andre kvinner foretrekker tampong.

Fint at kvinner kan velge selv hva de vil bruke. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...