Gå til innhold

Skumlerier og tamponger...


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vet IKKE hvordan en tampong brukes!

:-(

Derfor blir jeg jo redd.

Det er ikke noe å være redd for :)

Jeg brukte ikke tampong før jeg var nesten 30 år. Jeg ble svimmel og kvalm når jeg prøvde og fikk det ikke til.

Fant ut at jeg skulle prøve sånne med innføringshylse, og da var det lett som bare det. Nå bruker jeg bare tampong, det er mye mer hygienisk.

Jeg tror bare det er en vanesak. Og det er bare å lese bruksanvisninga nøye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    75

  • nick

    21

  • cathlin

    6

  • Sør

    4

Mest aktive i denne tråden

Har du asperger? Jeg har bedre kontroll på mensen til Sheila enn hun har selv, og må regelmessig i butikken for å kjøpe bind og tamponger. Det plager meg null, bortsett fra at jeg ikke liker å ha sex når hun har mensen. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor damer blir kåtere når de har mensen, men sånn er det bare.

''Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor damer blir kåtere når de har mensen, men sånn er det bare.''

Det stemmer kanskje for Sheila, men ikke for alle kvinner. :o) De 2-3 dagene jeg blør som mest kan gubben bare glemme å få noe som helst. Men sånn fra dag 4-5 fra første dag derimot... *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for ditt svar.

Jeg er flink på syklusen på alle hormoner som styrer den til hvilke tider osv... jeg fikk A på den eksamen også den om seksuelt overførebare sykdommer.

Men jeg vet ingenting om tamponger, lite om kondomer og enda mindre om andre skumle ting, sånt som ikke utgjorde et teoretisk fag.

Jeg kunne spurt min psykiater, men jeg snakker aldri om så intime ting, den gangen hun spurte meg om noe intimt, så jeg ned hele timen.

Jeg tror jeg kan skrive det til henne, takk det har jeg ikke tenkt på, men min psykiater må da svare skriftlig før jeg kommer, jeg klarer ikke så godt å snakke om dette.

Men kan ikke disse tingene forsvinne inn i kvinners vagina slik at man trenger hjelp til å få dem ut?

Det er det skumle.

Jeg går ikke til gynekolog, fordi liker ikke sånne ting.

Liker ikke bli strøket på huden og veldig sensibel for alt som ikke er voldelig.

Tusen takk for ditt svar, kan du svare meg på det jeg lurte på nå?

Hei! Beklager tregt svar, men jeg ser på Farmen sammen med eldstemann.

''Jeg kunne spurt min psykiater, men jeg snakker aldri om så intime ting, den gangen hun spurte meg om noe intimt, så jeg ned hele timen.

Jeg tror jeg kan skrive det til henne, takk det har jeg ikke tenkt på, men min psykiater må da svare skriftlig før jeg kommer, jeg klarer ikke så godt å snakke om dette.''

Det synes jeg du skal gjøre!

''Men kan ikke disse tingene forsvinne inn i kvinners vagina slik at man trenger hjelp til å få dem ut?''

Den kan ikke forsvinne innover, men dersom den ikke blir tatt ut, kan den bli liggende lenge, og da kan det jo bli infeksjon og komplikasjon. Men dersom en passer på å alltid ta den ut, skjer det ikke noe galt.

''Jeg går ikke til gynekolog, fordi liker ikke sånne ting.

Liker ikke bli strøket på huden og veldig sensibel for alt som ikke er voldelig. ''

Det finnes mange dyktige gynekologer som er flinke til å ta hensyn til de som har et komplisert forhold til underlivet. Jeg synes du skulle ha undersøkt litt og prøvd å finne en som kunne hjulpet deg med dette.

Når det er sagt, så er det mange (inkludert meg selv) som ikke bruker gynekolog, men bare fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Huff jeg forstår det ikke likevel.

Jeg vet da hvor lang en vagina er, så hvorfor blir den ikke borte?

Og jeg klarer ikke få til slikt, sikkert fordi jeg er redd, men sånn er det.

Jeg er glad for å lese at dette ikke er så farlig som jeg trodde.

''Jeg vet da hvor lang en vagina er, så hvorfor blir den ikke borte?''

Vagina fortsetter jo ikke innover i kroppen, men stopper mot livmormunnen, denne er så trang at tampongen ikke har noen mulighet til å forsvinne inn i livmoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare småtterier du sliter med. Ville det vært utenkelig å bare åpne og titte på en tampong? Det er jo bare en liten superabsorberende bomullsylinder som ikke kan hoppe opp å bite deg.

Hei!

:-)

Ja jeg skal forresten kanskje til Amazonas neste sommer :-)

Jeg skal lenger inne i jungelen enn de fleste drar, jeg skal vade til livet blant krokodiller og piraya og fotografere edderkopper, treffe indianere, spise insekter, og samle objekter.

Jeg reiser alene, da man må like dyreliv for å gå fottur i Amazonas.

Det virker sikkert rart at jeg er så redd for dette men jeg er det, jeg vet ikke om jeg tørr gjør det du skriver, men jeg skal tenke på det. Det startet for meg alltid med å tenke!

Siden jeg vet lengden på vagina forstår jeg ikke sikkerheten av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn jeg da, som er hissig støtt og stadig, og helt uavhengig av syklus? Er det en slags ukjent utvidet PMS-lidelse, tror du? I min familie kaller vi det temperament, men jeg vet da søren . Jeg tror du også har snev av det samme, men det er kanskje Sheilas PMS som har skylden? Tenk om det egentlig ikke finnes vrange mennesker med kort lunte? Tenk om alt egentlig bare er PMS! At vi sarte sjeler blir så preget av alle PMS-bombene rundt oss at vi blir nesten som dem? Da lider vi alle av PMS på en måte. Det er verdensomspennende. Det er sikkert det som starter kriger! Tenk det. Vi er egentlig helt uskyldige. Stakkars oss!:)

Du er inne på noe. Piggene mine stritter når hun går i PMS mode, og det er derfor jeg setter meg fysisk i et annet rom.

Jeg vet at du er hissig, men jeg vet også at du har ei fin rumpe, og det hjelper veldig sånn i sammendraget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Forsvinner aldri tamponger på den måten av man trenger medisinsk bistand for å få dem ut?''

Sjansen for det er mikroskopisk. Det som kan være farlig, er hvis man glemmer at den er der og lar den bli liggende for lenge. Da kan man få noe som heter tampongsyken, men dette er nok også veldig skjelden.

Jeg hadde to tamponger i meg en gang, fordi jeg hadde glemt at jeg allerede hadde puttet inn i en, så da jeg skulle dra den ut, dro jeg ut 2 stykker. Jeg kan være litt distre noen ganger :-)

Hei!

??

Hvordan fikk du begge ut?

Når den ene hadde forsvunnet inn? Merkelig, mystisk, skummelt.

Jeg er så redd for slike ting at jeg rett og slett har lidd en god del som følge av dette.

Da jeg skulle føde, ble min mann tatt til side for en alvorlig prat, så kom de inn igjen og sa at det går helt fint om jeg sier det, at jeg er seksuelt misbrukt..!!

Jeg forstod ingenting og tenkte ???

Min mann sa også at jeg bare kunne fortelle det...

Jeg hadde så vondt, jeg ristet på hodet, bet tennene sammen og fødte mitt barn uten å bli undersøkt.

Fordi jeg ikke lot dem ta på meg, mente de jeg var seksuelt misbrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe. Piggene mine stritter når hun går i PMS mode, og det er derfor jeg setter meg fysisk i et annet rom.

Jeg vet at du er hissig, men jeg vet også at du har ei fin rumpe, og det hjelper veldig sånn i sammendraget.

Ja, du driver faktisk og erter meg opp så jeg skal snu rumpa til og gå, du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

:-) Takk

Jeg har ingen pms, men veldig sikre dager.

Jeg gleder meg til hele dette marerittet er over.

''Jeg har ingen pms, men veldig sikre dager''

Jeg har det, men bedre nå enn tidligere. Jeg har lært meg selv å kjenne så godt med årene at jeg lettere kan kontrolere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det meste om mensen, PMS, plager, bind med og uten vinger, tamponger med og uten innføringshylse, sykluser, regelmessig vs uregelmessig, eggledere, etc.

Og oralsex. Det elsker jeg å gi, men jeg altså ingen lege.

Hei!

Du er kanskje min mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn jeg da, som er hissig støtt og stadig, og helt uavhengig av syklus? Er det en slags ukjent utvidet PMS-lidelse, tror du? I min familie kaller vi det temperament, men jeg vet da søren . Jeg tror du også har snev av det samme, men det er kanskje Sheilas PMS som har skylden? Tenk om det egentlig ikke finnes vrange mennesker med kort lunte? Tenk om alt egentlig bare er PMS! At vi sarte sjeler blir så preget av alle PMS-bombene rundt oss at vi blir nesten som dem? Da lider vi alle av PMS på en måte. Det er verdensomspennende. Det er sikkert det som starter kriger! Tenk det. Vi er egentlig helt uskyldige. Stakkars oss!:)

LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimseguri

Hei!

??

Hvordan fikk du begge ut?

Når den ene hadde forsvunnet inn? Merkelig, mystisk, skummelt.

Jeg er så redd for slike ting at jeg rett og slett har lidd en god del som følge av dette.

Da jeg skulle føde, ble min mann tatt til side for en alvorlig prat, så kom de inn igjen og sa at det går helt fint om jeg sier det, at jeg er seksuelt misbrukt..!!

Jeg forstod ingenting og tenkte ???

Min mann sa også at jeg bare kunne fortelle det...

Jeg hadde så vondt, jeg ristet på hodet, bet tennene sammen og fødte mitt barn uten å bli undersøkt.

Fordi jeg ikke lot dem ta på meg, mente de jeg var seksuelt misbrukt.

Tar man to inn, henger det to tråder ut.

Jeg så det ikke før den skulle trekkes ut, ojjjjj to tråder, ja,ja.

Ikke farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

:-)

Ja jeg skal forresten kanskje til Amazonas neste sommer :-)

Jeg skal lenger inne i jungelen enn de fleste drar, jeg skal vade til livet blant krokodiller og piraya og fotografere edderkopper, treffe indianere, spise insekter, og samle objekter.

Jeg reiser alene, da man må like dyreliv for å gå fottur i Amazonas.

Det virker sikkert rart at jeg er så redd for dette men jeg er det, jeg vet ikke om jeg tørr gjør det du skriver, men jeg skal tenke på det. Det startet for meg alltid med å tenke!

Siden jeg vet lengden på vagina forstår jeg ikke sikkerheten av dette.

Da har du færre fobier enn de aller fleste damene jeg vet om, og tamponger er jo ikke noe noen MÅ bruke, så da slipper du egentlig å tenke på det. Asfaltknusere er det sikkert ikke så mange av dit du skal, så da er det bare å nyte ferien!

Det aller meste man er redd for er ikke farlig, og det å ta tyren ved hornene trenger ikke være så dumt. Jeg kan i hvert fall garantere at tampongen ikke vil angripe deg. Vaginadybden varierer, men særlig langt kommer man ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

??

Hvordan fikk du begge ut?

Når den ene hadde forsvunnet inn? Merkelig, mystisk, skummelt.

Jeg er så redd for slike ting at jeg rett og slett har lidd en god del som følge av dette.

Da jeg skulle føde, ble min mann tatt til side for en alvorlig prat, så kom de inn igjen og sa at det går helt fint om jeg sier det, at jeg er seksuelt misbrukt..!!

Jeg forstod ingenting og tenkte ???

Min mann sa også at jeg bare kunne fortelle det...

Jeg hadde så vondt, jeg ristet på hodet, bet tennene sammen og fødte mitt barn uten å bli undersøkt.

Fordi jeg ikke lot dem ta på meg, mente de jeg var seksuelt misbrukt.

''Hvordan fikk du begge ut?''

Begge trådene hang jo utenfor, så det var bare å trekke dem ut :-)

Men jeg blir redd når du sier du skal svømme med krokodiller. Det er litt farligere, kan man si. Min sønn har hatt en krokodille hengende over skulderen, men det var en liten babykrokodille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra at datteren din har venninner. Men det er ikke de som kan kjøpe tamponger til henne, eller gi henne råd om når hun kan bruke det.

Hei!

Jeg kjøper bind og legger i et skap, alle mulige varianter,

Hun er privat av seg på slikt, slik som jeg er.

Skulle ønske det annerledes, men jeg er ikke sånn som deg, jeg syns det ville vært fint, min mor er så fri, hun går naken(dvs i undertøy rundt) jeg går ALDRI i undertøy utenfor badet. Jeg låser og kommer ferdig kledd ut, sånn er min verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg glemte jeg er jo en voksen kvinne, jeg burde vite dette, jeg kan ikke lese bøker om pubertet...Jeg er over den tiden for lengst.

Jeg vet at du er voksen. Men selv vi som er voksne kan lære ting som er skrevet for barn og ungdom dersom vi har "hull" i kunnskapene våre. Det er ikke noe nederlag ved det.

Det er mye jeg ikke husker fra det jeg lærte på ungdomsskolen, f.eks. i historie. Når jeg leser i lærebøkene til sønnen min, lærer jeg det på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Du er kanskje min mann :-)

:o) Tvilsomt, men iflg Oprah så er det mange menn som ikke stikker hodet sitt ned i det området, så du kan anse deg for å være heldig.

Det er Sheila også. Hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, det er ellers gutta som pleier å ha mest angst når det gjelder akkurat dette "problemet".

Hei!

Min mann har ingen angst, han har foreslått ting som får meg til å lese enda flere bøker.

Da legger han seg og jeg sier "mm ja god natt"

Han sier, "ja du kommer ikke du da?"

Er det noen emner om slikt oppe kommer jeg garantert ikke.

Da leser jeg lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe å være redd for :)

Jeg brukte ikke tampong før jeg var nesten 30 år. Jeg ble svimmel og kvalm når jeg prøvde og fikk det ikke til.

Fant ut at jeg skulle prøve sånne med innføringshylse, og da var det lett som bare det. Nå bruker jeg bare tampong, det er mye mer hygienisk.

Jeg tror bare det er en vanesak. Og det er bare å lese bruksanvisninga nøye :)

Hei!

:-)

Takk for forståelsen, og at du selv var voksen før du forsøkte dette, da er jeg ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...