Gå til innhold

Skumlerier og tamponger...


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg syns så skummelt, så redd, klarer ikke venne meg, mye jeg ikke skjønner, ingen snakke med, veldig redd, i morgen sikkert blir jeg glad. Takk for ditt svar.

Uff, da. *klem* Håper du føler deg bedre i morra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    75

  • nick

    21

  • cathlin

    6

  • Sør

    4

Mest aktive i denne tråden

Men kjære deg, du trenger da ikke bruke tampong du. Det er da ikke alle som gjør det. Heldigvis kan vi velge selv :-)

Hei!

Ja, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør ikke vondt å ha tampong. Det gjør ikke vondt, og er ikke farlig.

Noen kvinner foretrekker bruke bind.

Andre kvinner foretrekker tampong.

Fint at kvinner kan velge selv hva de vil bruke. :-)

Hei!

Jeg vet ikke noe om det, men jeg blir så redd, tror jeg skal legge meg nå, for en skrev at det er best.

I morgen sikkert alt bra, noen ting er jeg så redd for. Jeg går forbi de hyllene på Rimi og jeg blir så redd for jeg skjønner det ikke.

Takk for ditt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det slik at du er redd for tamonger fordi du ikke forstår hensikten ved den eller hvordan den brukes?

Dersom du er komfortabel med å bruke bind, og ikke ønsker noe annet, så fortsetter du med det. Men det er overdrevent å si at tamponger burde forbys fordi du ikke liker dem (fordi du ikek forstår hvorfor de brukes).

Klarer du å sette ord på hva det er du ikke forstår eller ikek liker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Nei pga av det stygge den der nick skrev...

Kanskje jeg misforstår men ble så redd.

Jeg vet ikke helt hva det er, og hvordan det gjøres og hvordan det virker, og jeg har et slags bilde av at det er noe kjempefarlig inni meg.

''Nei pga av det stygge den der nick skrev..''

Hva var det som var stygt da? Har du missfortått han tro? Trodde du at de hadde sex samtidig som hun brukte tamponger?. Var det derfor du ble så redd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår det slik at du er redd for tamonger fordi du ikke forstår hensikten ved den eller hvordan den brukes?

Dersom du er komfortabel med å bruke bind, og ikke ønsker noe annet, så fortsetter du med det. Men det er overdrevent å si at tamponger burde forbys fordi du ikke liker dem (fordi du ikek forstår hvorfor de brukes).

Klarer du å sette ord på hva det er du ikke forstår eller ikek liker?

Hei!

Jeg tror det er farlige ting som kan ødelegge kvinner inni dem , som ikke kommer ut igjen og som gjør vondt.

Jeg er redd for ting som gjør vondt, veldig redd for blod.

Jeg har ikke lært om hvordan dette systemet er og virker derfor veldig redd. Tørr ikke se på det på butikken for tror er så farlig. Veldig redd for sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei pga av det stygge den der nick skrev..''

Hva var det som var stygt da? Har du missfortått han tro? Trodde du at de hadde sex samtidig som hun brukte tamponger?. Var det derfor du ble så redd?

Hei!

Han skriver stygge ord, ord jeg ikke er komfortabel med, at har sex når man ikke skal det.

Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Hei!

Jeg tror det er farlige ting som kan ødelegge kvinner inni dem , som ikke kommer ut igjen og som gjør vondt.

Jeg er redd for ting som gjør vondt, veldig redd for blod.

Jeg har ikke lært om hvordan dette systemet er og virker derfor veldig redd. Tørr ikke se på det på butikken for tror er så farlig. Veldig redd for sånne ting.

Du trenger ikke bruke tampong om du ikke vil. Du bestemmer selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her synes jeg rett og slett høres helt tullete ut, og jeg synes du skal ta deg sammen. Gå og legg deg så føler du deg nok bedre imorgen.

Hei!

Ja vel takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke ønske å forby alt du ikke vet hva er, og kalle det skummelt.

Det er ikke noe skummelt med tamponger, så lenge man er renslig og bytter ofte. Mange kvinner har så kraftige blødninger at de er pent nødt til å bruke både tamponger og bind, samtidig.

Hei!

Ja vel, men jeg er redd, det går over, god natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke bruke tampong om du ikke vil. Du bestemmer selv.

Hei!

Ja jeg vet det.

Det er bare en av de tingene jeg er livredd for og det selges i alle butikker. Jeg prøver ikke se på det, men jeg ser det likevel, men takk for ditt svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Nei pga av det stygge den der nick skrev..''

Hva var det som var stygt da? Har du missfortått han tro? Trodde du at de hadde sex samtidig som hun brukte tamponger?. Var det derfor du ble så redd?

Jeg snakker jo om mensen og tamponger, og det er skummelt i seg selv for Madelenemie, men så blandet jeg sex oppi det hele, så da ble det vel superskummelt?

Hun har det nok bedre inne på psykforumet enn her inne. Sorry Mad, det var ikke meninga å skremme vettet av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg tror det er farlige ting som kan ødelegge kvinner inni dem , som ikke kommer ut igjen og som gjør vondt.

Jeg er redd for ting som gjør vondt, veldig redd for blod.

Jeg har ikke lært om hvordan dette systemet er og virker derfor veldig redd. Tørr ikke se på det på butikken for tror er så farlig. Veldig redd for sånne ting.

''Jeg tror det er farlige ting som kan ødelegge kvinner inni dem , som ikke kommer ut igjen og som gjør vondt.''

En tampong er helt steril, den er pakket inn i plast, når den settes inn. Den skal være i skjeden i kun noen timer (3-6 timer er valnlig tenker jeg). Tråden skal henge ut, og det er enkelt å få tak i den. Det er ikke vondt å sette inn en tampong når en har mensen. Dersom en prøver når en ikke har mensen, kan det være vondt fordi slimhinnene da er mye tørrere.

''Jeg er redd for ting som gjør vondt, veldig redd for blod.''

Jeg forstår at dette må være plagsomt når du er kvinne. Kunne du tatt opp dette med psykiateren din? HUn har kanskje forslag til hvordan du kan jobbe med dette og bli mer komfortabel med det.

''Jeg har ikke lært om hvordan dette systemet er og virker derfor veldig redd. Tørr ikke se på det på butikken for tror er så farlig. Veldig redd for sånne ting.''

Kanskje du kan kjøpe ei bok om ungdom og pubertet der dette med mensen forklares? Kan være greit å lese for både deg og jentene dine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Han skriver stygge ord, ord jeg ikke er komfortabel med, at har sex når man ikke skal det.

Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?

Jeg vet bedre enn henne selv når hun skal ha den. Når hun begynner å klage over diverse plager som vondt nedre delen av ryggen, etc, så bare ser jeg på henne og ber henne sjekke datoen.

Det eneste skumle med mensen her i huset er PMS. Og den er ingen dans på roser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hei!

Han skriver stygge ord, ord jeg ikke er komfortabel med, at har sex når man ikke skal det.

Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?

''Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?''

Det var bare en flåsete kommentar fra ham. Det nick mente, var nok at han er flinkere til å telle antall dager i mensperioden enn det Sheila er, slik at han husker bedre enn henne når hun skal ha mens. Derfor er han snill og kjøper tamponger og bind for henne. Han sier også at de IKKE har sex når hun har mens. Samtidig påstår han at kvinner er kåte under mensen, men det stemmer ikke for alle.

Det er ingen grunn til at du skal begynne å ha sex når du har mens, det er helt naturlig og normalt å la være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja jeg vet det.

Det er bare en av de tingene jeg er livredd for og det selges i alle butikker. Jeg prøver ikke se på det, men jeg ser det likevel, men takk for ditt svar :-)

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva annet er du redd for? Du trenger ikke svare hvis det blir for skummelt å snakke om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Han skriver stygge ord, ord jeg ikke er komfortabel med, at har sex når man ikke skal det.

Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?

''Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?''

Dette er bare en spøkefull måte og si at han merker det på humøret hennes når det nærmer seg mensen. Mange av oss kvinner kan jo være litt ulage i humøret i de dagene.

Fin far pleide og si det om min mor også. Han merket det når mensen nærmet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror det er farlige ting som kan ødelegge kvinner inni dem , som ikke kommer ut igjen og som gjør vondt.''

En tampong er helt steril, den er pakket inn i plast, når den settes inn. Den skal være i skjeden i kun noen timer (3-6 timer er valnlig tenker jeg). Tråden skal henge ut, og det er enkelt å få tak i den. Det er ikke vondt å sette inn en tampong når en har mensen. Dersom en prøver når en ikke har mensen, kan det være vondt fordi slimhinnene da er mye tørrere.

''Jeg er redd for ting som gjør vondt, veldig redd for blod.''

Jeg forstår at dette må være plagsomt når du er kvinne. Kunne du tatt opp dette med psykiateren din? HUn har kanskje forslag til hvordan du kan jobbe med dette og bli mer komfortabel med det.

''Jeg har ikke lært om hvordan dette systemet er og virker derfor veldig redd. Tørr ikke se på det på butikken for tror er så farlig. Veldig redd for sånne ting.''

Kanskje du kan kjøpe ei bok om ungdom og pubertet der dette med mensen forklares? Kan være greit å lese for både deg og jentene dine :-)

Hei!

Takk for ditt svar.

Jeg er flink på syklusen på alle hormoner som styrer den til hvilke tider osv... jeg fikk A på den eksamen også den om seksuelt overførebare sykdommer.

Men jeg vet ingenting om tamponger, lite om kondomer og enda mindre om andre skumle ting, sånt som ikke utgjorde et teoretisk fag.

Jeg kunne spurt min psykiater, men jeg snakker aldri om så intime ting, den gangen hun spurte meg om noe intimt, så jeg ned hele timen.

Jeg tror jeg kan skrive det til henne, takk det har jeg ikke tenkt på, men min psykiater må da svare skriftlig før jeg kommer, jeg klarer ikke så godt å snakke om dette.

Men kan ikke disse tingene forsvinne inn i kvinners vagina slik at man trenger hjelp til å få dem ut?

Det er det skumle.

Jeg går ikke til gynekolog, fordi liker ikke sånne ting.

Liker ikke bli strøket på huden og veldig sensibel for alt som ikke er voldelig.

Tusen takk for ditt svar, kan du svare meg på det jeg lurte på nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...