Gå til innhold

Skumlerier og tamponger...


Madelenemie

Anbefalte innlegg

''Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?''

Det var bare en flåsete kommentar fra ham. Det nick mente, var nok at han er flinkere til å telle antall dager i mensperioden enn det Sheila er, slik at han husker bedre enn henne når hun skal ha mens. Derfor er han snill og kjøper tamponger og bind for henne. Han sier også at de IKKE har sex når hun har mens. Samtidig påstår han at kvinner er kåte under mensen, men det stemmer ikke for alle.

Det er ingen grunn til at du skal begynne å ha sex når du har mens, det er helt naturlig og normalt å la være.

Det var da ikke flåsete? Jeg trenger ikke telle en eneste dag, det er bare å følge med på temperamentet, så vet jeg at hun er noen få dager unna.

Akkurat nå sitter jeg på PC rommet fordi det å oppholde seg i samme rom som henne er nesten umulig. Det er ingen ende på hvor jævlig jeg er om dagen. Så mensen får hun i morgen, alternativt om to dager.

Ce la vie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 183
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Madelenemie

    75

  • nick

    21

  • cathlin

    6

  • Sør

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest søsterene hans

Hadde det vært farlig å bruke tamponger hadde det ikke blitt solgt i butikken.

Du kan da ikke mene at du ikke vet hvordan en tampong brukes? Jeg trodde du var en voksen dame? Helt greit at du velger å ikke bruke det, men det er jo opp til hver enkelt av oss, hva vi vil bruke.

Og det nick skrev om at han visste bedre enn dama når hun skal ha mensen, vil jeg tro er at han merker det på hennes humør.

At tampong skal bli forbudt fordi du er redd for det er jo helt tåpelig. Tenk om alt en enkelt person er redd skulle bli forbudt, da hadde nok butikken vært tom for det aller aller meste.

Heldigvis så står slike varer åpent framme i butikken. Det hadde tatt seg ut om dette var varer man måtte på bakrommet å kjøpe fordi det var flaut/ekkelt/skremmende å se varene.

Nei, dette var jaggu et litt i teiteste laget innlegg.

Håper du får en bedre dag i morgen, om dette gjør deg redd og skremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Hei!

Takk for ditt svar.

Jeg er flink på syklusen på alle hormoner som styrer den til hvilke tider osv... jeg fikk A på den eksamen også den om seksuelt overførebare sykdommer.

Men jeg vet ingenting om tamponger, lite om kondomer og enda mindre om andre skumle ting, sånt som ikke utgjorde et teoretisk fag.

Jeg kunne spurt min psykiater, men jeg snakker aldri om så intime ting, den gangen hun spurte meg om noe intimt, så jeg ned hele timen.

Jeg tror jeg kan skrive det til henne, takk det har jeg ikke tenkt på, men min psykiater må da svare skriftlig før jeg kommer, jeg klarer ikke så godt å snakke om dette.

Men kan ikke disse tingene forsvinne inn i kvinners vagina slik at man trenger hjelp til å få dem ut?

Det er det skumle.

Jeg går ikke til gynekolog, fordi liker ikke sånne ting.

Liker ikke bli strøket på huden og veldig sensibel for alt som ikke er voldelig.

Tusen takk for ditt svar, kan du svare meg på det jeg lurte på nå?

Nei, en tampong forsvinner ikke under bruk. Kvinnen kan selv trekke den ut pga en tråd som hele tiden henger ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg tror det er farlige ting som kan ødelegge kvinner inni dem , som ikke kommer ut igjen og som gjør vondt.''

En tampong er helt steril, den er pakket inn i plast, når den settes inn. Den skal være i skjeden i kun noen timer (3-6 timer er valnlig tenker jeg). Tråden skal henge ut, og det er enkelt å få tak i den. Det er ikke vondt å sette inn en tampong når en har mensen. Dersom en prøver når en ikke har mensen, kan det være vondt fordi slimhinnene da er mye tørrere.

''Jeg er redd for ting som gjør vondt, veldig redd for blod.''

Jeg forstår at dette må være plagsomt når du er kvinne. Kunne du tatt opp dette med psykiateren din? HUn har kanskje forslag til hvordan du kan jobbe med dette og bli mer komfortabel med det.

''Jeg har ikke lært om hvordan dette systemet er og virker derfor veldig redd. Tørr ikke se på det på butikken for tror er så farlig. Veldig redd for sånne ting.''

Kanskje du kan kjøpe ei bok om ungdom og pubertet der dette med mensen forklares? Kan være greit å lese for både deg og jentene dine :-)

Hei!

Jeg glemte jeg er jo en voksen kvinne, jeg burde vite dette, jeg kan ikke lese bøker om pubertet...Jeg er over den tiden for lengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for ditt svar.

Jeg er flink på syklusen på alle hormoner som styrer den til hvilke tider osv... jeg fikk A på den eksamen også den om seksuelt overførebare sykdommer.

Men jeg vet ingenting om tamponger, lite om kondomer og enda mindre om andre skumle ting, sånt som ikke utgjorde et teoretisk fag.

Jeg kunne spurt min psykiater, men jeg snakker aldri om så intime ting, den gangen hun spurte meg om noe intimt, så jeg ned hele timen.

Jeg tror jeg kan skrive det til henne, takk det har jeg ikke tenkt på, men min psykiater må da svare skriftlig før jeg kommer, jeg klarer ikke så godt å snakke om dette.

Men kan ikke disse tingene forsvinne inn i kvinners vagina slik at man trenger hjelp til å få dem ut?

Det er det skumle.

Jeg går ikke til gynekolog, fordi liker ikke sånne ting.

Liker ikke bli strøket på huden og veldig sensibel for alt som ikke er voldelig.

Tusen takk for ditt svar, kan du svare meg på det jeg lurte på nå?

Da er jo DOL et utmerket sted å spørre sånne spørsmål på. Nei, tamponger forsvinner ikke inn i deg, de har til og med festet en liten råd i enden som skal gjøre det lett å få den ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sangsol

Det var da ikke flåsete? Jeg trenger ikke telle en eneste dag, det er bare å følge med på temperamentet, så vet jeg at hun er noen få dager unna.

Akkurat nå sitter jeg på PC rommet fordi det å oppholde seg i samme rom som henne er nesten umulig. Det er ingen ende på hvor jævlig jeg er om dagen. Så mensen får hun i morgen, alternativt om to dager.

Ce la vie!

''Det er ingen ende på hvor jævlig jeg er om dagen.''

:-)

Kjenner meg igjen. Har omsider lært at når jeg opplever alle irriterende/håpløse/vanskelige, så bør jeg sjekke kalender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderen

Det var da ikke flåsete? Jeg trenger ikke telle en eneste dag, det er bare å følge med på temperamentet, så vet jeg at hun er noen få dager unna.

Akkurat nå sitter jeg på PC rommet fordi det å oppholde seg i samme rom som henne er nesten umulig. Det er ingen ende på hvor jævlig jeg er om dagen. Så mensen får hun i morgen, alternativt om to dager.

Ce la vie!

He he, for meg er det mest nærliggende å tro at du virkelig er fæl ;-)

Men hva vet jeg, selv har jeg aldri hatt PMS, og må pent telle dager for å vite når mensen dukker opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet bedre enn henne selv når hun skal ha den. Når hun begynner å klage over diverse plager som vondt nedre delen av ryggen, etc, så bare ser jeg på henne og ber henne sjekke datoen.

Det eneste skumle med mensen her i huset er PMS. Og den er ingen dans på roser!

Hei!

Hm.

Jeg vet selv ikke når jeg har menstruasjon, jeg er så redd at jeg tror jeg fortrenger det. For ellers er jeg flink på datoer, og jeg har en jevn syklus som min mann holder styr på. - en dag hver måned.

Jeg har ikke pms jeg, trodde det var noe overdrevent og ikke reellt. Jeg spør alltid min mann før jeg drar feks i svømmehallen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da ikke flåsete? Jeg trenger ikke telle en eneste dag, det er bare å følge med på temperamentet, så vet jeg at hun er noen få dager unna.

Akkurat nå sitter jeg på PC rommet fordi det å oppholde seg i samme rom som henne er nesten umulig. Det er ingen ende på hvor jævlig jeg er om dagen. Så mensen får hun i morgen, alternativt om to dager.

Ce la vie!

Du vet at jeg ikke har PMS..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?''

Det var bare en flåsete kommentar fra ham. Det nick mente, var nok at han er flinkere til å telle antall dager i mensperioden enn det Sheila er, slik at han husker bedre enn henne når hun skal ha mens. Derfor er han snill og kjøper tamponger og bind for henne. Han sier også at de IKKE har sex når hun har mens. Samtidig påstår han at kvinner er kåte under mensen, men det stemmer ikke for alle.

Det er ingen grunn til at du skal begynne å ha sex når du har mens, det er helt naturlig og normalt å la være.

Hei!

Takk for svar. jeg skjønte ikke det der.

Jeg er redd for blod så det er helt unaturlig og veldig skremmende å ha sex under denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hei!

Jeg glemte jeg er jo en voksen kvinne, jeg burde vite dette, jeg kan ikke lese bøker om pubertet...Jeg er over den tiden for lengst.

Hvorfor kan du ikke lese bøker om pubertet? Her er det åpenbart et hull i kunnskapen din, så da er det bare å lese seg opp. Du bør kjenne til det både for din egen del, og for å kunne svare datteren din når hun begynner å lure på ting angående pubertet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Hm.

Jeg vet selv ikke når jeg har menstruasjon, jeg er så redd at jeg tror jeg fortrenger det. For ellers er jeg flink på datoer, og jeg har en jevn syklus som min mann holder styr på. - en dag hver måned.

Jeg har ikke pms jeg, trodde det var noe overdrevent og ikke reellt. Jeg spør alltid min mann før jeg drar feks i svømmehallen.

''en dag hver måned''.

En dag? Da er du heldig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Hei!

Takk for svar. jeg skjønte ikke det der.

Jeg er redd for blod så det er helt unaturlig og veldig skremmende å ha sex under denne perioden.

Du er ikke alene om å ikke like å ha sex når du har mens. Mange syns at det er ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hulderen

Hei!

Hm.

Jeg vet selv ikke når jeg har menstruasjon, jeg er så redd at jeg tror jeg fortrenger det. For ellers er jeg flink på datoer, og jeg har en jevn syklus som min mann holder styr på. - en dag hver måned.

Jeg har ikke pms jeg, trodde det var noe overdrevent og ikke reellt. Jeg spør alltid min mann før jeg drar feks i svømmehallen.

Enig med nick, du er utrolig heldig som bare har mens en dag. Selv har jeg en hel uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva annet er du redd for? Du trenger ikke svare hvis det blir for skummelt å snakke om det.

Hei!

Ja jeg har asperger syndrom.

Nei jeg er ikke redd for mye, jeg liker våpen, har dykkersertifikat, er flink i friluftsliv feks kan jeg leve alene i skogen lenge, jeg har levd 2 uker uten annet enn det jeg klarte bære med meg.

Jeg testet da ut min egen overlevelsesevne. Men jeg hadde med meg hunden min, han bar sin egen mat.

Men utenom tamponger er jeg ganske redd for asfaltknusere, det er som om jeg mister kontrollen fordi smerten i ørene blir så sterk, men det skyldes at jeg er lydømfintlig, babygråt og hundebjeffing er også ille, men jeg takler det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at jeg ikke har PMS..

Der er derfor jeg er en cathlin fan, men etter å ha fulgt dine innlegg i noen år så kan det virke som at du har enkelte perioder der du er _llitt_ hissigere enn ellers, og da mistenker jeg PMS.

Blir du mere lystig når du har mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvorfor skrev han at han har bedre kontroll på mensen enn sheila?''

Dette er bare en spøkefull måte og si at han merker det på humøret hennes når det nærmer seg mensen. Mange av oss kvinner kan jo være litt ulage i humøret i de dagene.

Fin far pleide og si det om min mor også. Han merket det når mensen nærmet seg.

Hei!

:-) Takk

Jeg har ingen pms, men veldig sikre dager.

Jeg gleder meg til hele dette marerittet er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært farlig å bruke tamponger hadde det ikke blitt solgt i butikken.

Du kan da ikke mene at du ikke vet hvordan en tampong brukes? Jeg trodde du var en voksen dame? Helt greit at du velger å ikke bruke det, men det er jo opp til hver enkelt av oss, hva vi vil bruke.

Og det nick skrev om at han visste bedre enn dama når hun skal ha mensen, vil jeg tro er at han merker det på hennes humør.

At tampong skal bli forbudt fordi du er redd for det er jo helt tåpelig. Tenk om alt en enkelt person er redd skulle bli forbudt, da hadde nok butikken vært tom for det aller aller meste.

Heldigvis så står slike varer åpent framme i butikken. Det hadde tatt seg ut om dette var varer man måtte på bakrommet å kjøpe fordi det var flaut/ekkelt/skremmende å se varene.

Nei, dette var jaggu et litt i teiteste laget innlegg.

Håper du får en bedre dag i morgen, om dette gjør deg redd og skremt.

Hei!

Jeg vet IKKE hvordan en tampong brukes!

:-(

Derfor blir jeg jo redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med nick, du er utrolig heldig som bare har mens en dag. Selv har jeg en hel uke.

Det er vel startdatoen hun spør gubben etter. Så midt oppi det hele, så er hun ei smart dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en tampong forsvinner ikke under bruk. Kvinnen kan selv trekke den ut pga en tråd som hele tiden henger ut.

Hei!

Er dette 100 % sikkert.

Forsvinner aldri tamponger på den måten av man trenger medisinsk bistand for å få dem ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...