Gjest kamelslukern Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Da har jeg svelget den mest hårete kamelen hittil i barnas levetid.. Kjæresten min fikk kjøpt en brukt playstation 3 med en drøss med spill til. De fleste spillene har aldergrenser på 16 og 18 år. Det er mye skytespill, selv bilspillene inneholder endel vold og skyting. Jeg lurer på hvilke spill din 10-12 åring får spille? og aldersgrenser? Naboens unger på 7-11 år får fritt spille 18 årsspill, så konfliktene står i kjapp kø her nå.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Mine barn er 12 og 14 og får ikke spille spill med 18-årsgrense. De har enkelte spill med 16-årsgrense, men det er etter vurdering for hvert enkelt spill. Jeg er jo klar over at det hender at de spiller spill med for høy aldersgrense når de er hjemme hos andre, det legger jeg meg ikke opp i, men det har heller ikke vært i stor utstrekning. Minstemann er såpass pliktoppfyllende at han nok holder seg unna, han liker uansett best å spille FIFA. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg tror guttungen har et 16-årsgrensespill (han er 14), men det er ikke voldelig, men på grunn av språket tror jeg. Pappan har "godkjent" det så da er det nok helt greit. ) 18-årsgrense-spill er overhodet ikke aktuelt. På jobben møter jeg ofte unger som ikke har fylt 10 år engang som skryter av at de har sett filmer og spilt spill med 18-årsgrense og da svarer jeg bare:"Om jeg hadde vært mora di så hadde du ikke fått lov til det." Da ser de temmelig forundret og litt flaue ut over at jeg ikke ble imponert. *hehe* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Min sønn er 10 år, fyller 11 snart. Vi har en regel på at han ikke spiller spill med høyere aldersgrense enn 12 år. 18 års grense spill er helt forbudt hjemme hos oss. Og jeg vet at han har spilt spill med høyere aldersgrense hos andre kamerater. Men som han selv sier, Call of Duty vil han ikke spille. Det er det noen av klassekameratene hans som spiller daglig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Vi har ikke sett behov for så mange absolutte grenser hjemme, men spill med 18-årsgrense er vi meget strenge på. Det er svært få spill som får aldersgrense 18 år, og fordi jeg vet hva disse spillene inneholder er jeg veldig streng på at 12-åringen ikke får spille det. Flere av gutta i klassen får lov. Det vet jeg, og velger å tro at foreldrene rett og slett enten ikke vet at de spiller det, eller at de ikke er kjent med det grove innholdet i slike spill. (eventuelt at de ikke bryr seg. Det skjer jo også dessverre.) NRK P3 har anmeldt Call of Duty her, og sier: "Spillet har anbefalt aldersgrense 18-år, og bør overhodet ikke spilles av mindreårige." http://p3.no/filmpolitiet/2011/11/call-of-duty-modern-warfare-3/ Når det gjelder spill med 16-års grense tar vi en vurdering pr. spill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Jeg pleier å se nærmere på hvert enkelt spill. Jeg kjenner et par 16-åringer. Bra ungdommer som jeg stoler på. Hvis de mener at et spill går fint for barn under aldersgrensen hender det at jeg lar guttungen min spille det. Han er heldigvis en forsiktig fyr selv. Han går ikke i nærheten av spill han synes er for skumle. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 Min (snart) tolvåring får ikke spille spill med 18-årsgrense uansett. Han får imidlertid spille noen spill med 15- og 16-årsgrense, men der vurderer jeg hver enkelt spill. Noen av dem får såpass høy aldersgrense på grunn av andre ting enn vold (f.eks banning eller en viss nakenhet), og det er ikke nødvendigvis så ille. Enten spiller jeg eller faren gjennom spillet først, eller jeg sjekker med ungdommer jeg stoler på dømmekraften til, før jeg lar tolvåringen prøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalevaala Skrevet 22. oktober 2012 Del Skrevet 22. oktober 2012 ''selv bilspillene inneholder endel vold og skyting.'' Er det GTA (Grand Theft Auto) ? "Alle som har sett frem til et spill for voksne, med alt det innebærer trenger ikke lete lenger. Her er det hemningsløs vold, sex og realismen er til tider intens og mørk." http://www.teknofil.no/artikler/grand_theft_auto_4/82340 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Min 13 åring får ikke spille spill med anbefalt aldersgrense 16 og 18 år. Jeg kikka ham over skulderen her en dag, og spurt hva grensa var på det han spilte (skyting og blod) - det var det 12 årsgrense på. Lånt av en kompis. Synes det var mer en nok... Han får se litt voksnere filmer nå (15 år), men altså ikke spill. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.