Gjest Beige Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 To barn på 8 og 9 år har fått lov av foreldrene til den ene å tenne bål alene i skogen (i nærheten av hjemmet) for å grille pølser. Syns dere det er greit? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nja... Om ungene er vant med friluftsliv og har vært mye på tur og tent bål, kanskje er med i speideren eller Røde Kors så. Hvis ikke - nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nei. Broren min sved av en skog, et klubbhus og litt annet da han var i den alderen og skulle tenne bål sammen med en jevnaldrende som liksom skulle være bålvant. Unger er unger. Jeg ville ikke latt dem styre slikt selv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
double Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nei, det synes jeg ikke er greit. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sorbus Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nei, det hadde ikke min 8-9 åring fått lov til. Tror faktisk ikke jeg ville gitt lov til det før i 12-13 års alderen - dersom det ikke var noen voksne til stede. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 For meg kommer det mer an på erfaring, sted og tidspunkt, enn alder. Det er mange steder, tidspunkt og omstendigheter som ville gjort at jeg hadde sagt nei. Men på denne tiden av året, om ungene var vant med bål og på et sikkert sted, kunne jeg sagt ja. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melissa Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nei aldri. Har selv barn på 8 og 10 år, som har vært speidere siden de var 6 og er mye i skog og mark. Ansvar for ett bål får de derimot ikke før om noen år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Nei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest poncho Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Hvis foreldrene bor like i nærheten og ser til dem av og til er det greit, synes jeg. Ungene bør være så nærme at de kan springe til foreldrene om de lurer på noe. I tillegg bør det være såpass vått at det ikke er fare for at ilden sprer seg. Det kommer jo også an på hvor vant ungene er i fra før med bålbrenning. Jeg ville ikke latt noen ferske 8-åringer være alene med ilden. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullfisk Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Ja, på en egnet bålplass skulle ikke det være noe problem (kommer selvfølgelig litt ann på ungene da). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Kommer helt an på ungen.... 13-åringen i huset kunne helt fint gjort det på den tiden. 12-åringen hadde jeg kviet meg for at skulle hatt ansvar for det NÅ... Yngstesnuppa som straks blir 7 ser jeg ikke for meg at er bålvant nok om et år, selvom vi tenner en del bål i skogen.... Finnes neppe noe fasitsvar her, kommer helt an på ungene, hvor vått det er i skogen, hvor fort de kan få tak i noen om de trenger det osv... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rwiiiii Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Kommer helt ann på ungene. Søskenbarnet mitt, freste rundt på fjorden da han var 6 år, mens faren sto på land! Tantungen min som er like gammel, hadde aldri taklet dette... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Nja, vet ikke - kommer uansett mye an på ungene, hvordan de er. Og så ville jeg sørget for at klærne deres var minst mulig brennbare - uansett om de er alene med bålet eller ikke... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.