Gå til innhold

Idag er jeg ett år unna

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion

50 år!

Hjelpe og trøste hvor fort tiden går. Min nevø fikk vite av faren sin hvor gammel jeg ble, og svaret kom konstant _så_gammel_? Da opplyste far at mammaen hans var like gammel, og da utbrøyt han høyt: _Er mamma SÅ gammel?

Ba broren min takke sønnen hans så mye;))))

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385136-idag-er-jeg-ett-%C3%A5r-unna/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shira :o)

Gratulerer med dagen!

Alder er relativt. Guttungen på 11 var opptatt av at hans nye lærer var 2 år yngre enn meg, ha ha liksom, jeg var urgammel jeg (jeg ble 30 for 1 uke siden). Da jeg påpekte at han hadde den yngste moren i klassen fikk han store øyne. Alle mammaer er visstnok gamle. ;o)

hidi, the scorpion

Grarulerer med dagen, kjære omsorgsfulle hidi :))))

Ps. 50 år er da vel ingen alder! :)

''Ps. 50 år er da vel ingen alder! :)''

Kremt, kremt, er _bare_ 49 enda....

Først neste år det smeller;)))

Takk for omtanken, germimate!

Annonse

GRAULERER SÅ MYE MED DAGEN, hidi!!!

Jeg har også en historie fra barnemunn: For noen år siden henta jeg ett av barna mine på SFO, og ungene snakka om alder. 'Ola' spurte hvor gammel jeg var, og jeg svarte. Ola responderte spontant og med hakeslepp : "Er du SÅ gammel?"

Jeg tenkte "Ah, så jeg ser yngre ut, ja!", men før jeg rakk å svare noe fornuftig smalt det fra Ola: "Åsså DU, som har kviser!!" Jaja...

Håper du har hatt en fin dag, gode ønsker fra

hidi, the scorpion

[quote name=Shira :o)' timestamp='1351196343' post='4828606]

Gratulerer med dagen!

Alder er relativt. Guttungen på 11 var opptatt av at hans nye lærer var 2 år yngre enn meg, ha ha liksom, jeg var urgammel jeg (jeg ble 30 for 1 uke siden). Da jeg påpekte at han hadde den yngste moren i klassen fikk han store øyne. Alle mammaer er visstnok gamle. ;o)

'' Alle mammaer er visstnok gamle. ;o)''

Tydeligvis;) Men at både tante og mamma var like gamle, kom som et sjokk på den unge herremannen.... Synes det var en herlig reaksjon, men han skal få høre det;)

Takk for at du tenkte på meg, Shira, håper alt går greit med deg!

hidi, the scorpion

GRAULERER SÅ MYE MED DAGEN, hidi!!!

Jeg har også en historie fra barnemunn: For noen år siden henta jeg ett av barna mine på SFO, og ungene snakka om alder. 'Ola' spurte hvor gammel jeg var, og jeg svarte. Ola responderte spontant og med hakeslepp : "Er du SÅ gammel?"

Jeg tenkte "Ah, så jeg ser yngre ut, ja!", men før jeg rakk å svare noe fornuftig smalt det fra Ola: "Åsså DU, som har kviser!!" Jaja...

Håper du har hatt en fin dag, gode ønsker fra

''Jeg tenkte "Ah, så jeg ser yngre ut, ja!", men før jeg rakk å svare noe fornuftig smalt det fra Ola: "Åsså DU, som har kviser!!" Jaja...''

Er ikke barn herlige;))) For en flott historie, som du kan bruke mot han siden, når han blir eldre! Skriv det ned, Angustia.

Gjeyy om mine barn fikk gjennomgå på konfirmasjonsdagen, og nieser og nevøer på bryluppsdagen! Hevnen er så søt....

Takk for omtanken, Angustia!

Ferskenblomst

Gratulerer med dagen. Selv er jeg nærmere 50 enn deg. I april. Satt på bussen her om dagen,og måtte hentes av mannen på busstasjonen og hjem. Satt to frøkner ca. 15-16 år bak meg på bussen. De lurte dårlig innpakket på hvordan jeg skulle komme meg hjem: Les: Kan vi få sitte på? Sa som så at de kunne godt få sitte på ned til dit jeg skulle. Så det ene pikebarnet, som nettopp hadde hatt en heftig diskusjon med mamman på tlf som endte med at mamman ikke ville komme og hente, ringte da tilbake til mamman og sa: Du trenger ikke å hente for vi har fått sitte på med en gammel dame ned til byen!!!

Så der fikk jeg den. Enden på visa ble at mamman ga beskjed om at de ikke fikk sitte på med fremmede gamle damer ned til byen, så hun fikk heller komme å hente.

Akkurat der og da følte jeg meg UTGAMMEL, men nå i ettertid må jeg jo bare le.

Trøster meg med at man er ikke eldre enn man føler seg, og da variere alderen mellom hundre og 16. Så da er det vel ikke så farlig.

Annonse

Gjest Shira :o)

'' Alle mammaer er visstnok gamle. ;o)''

Tydeligvis;) Men at både tante og mamma var like gamle, kom som et sjokk på den unge herremannen.... Synes det var en herlig reaksjon, men han skal få høre det;)

Takk for at du tenkte på meg, Shira, håper alt går greit med deg!

Det humper og går med meg, prøver å studere med ymse resultat. Ting er mer stabile kroppsmessig, det er deilig, jeg har mye mer livskvalitet nå, kan være mer fri, gjør det jeg vil, ikke være lenket til badet hele tiden.

Du da, går det bra?

Hei!

Min psykiater sa da hun hørte hvor gammel min tante ble, min tante ble 50 år, " så ung" sa hun høyt, det syns jeg høres morsomt ut, så så ung er du :-)

Vi som er midt i livet (40 år kalles vel det?jeg vet ikke hvorfor det burde vel vært 50 år? ja ja) eller nærmer oss, vet at det er bare et tall, men det fins mennesker som når de er 40 år får vondt her og der og sier, "Ja nå kjenner jeg alderen", det syns jeg er kjemperart, for jeg føler meg vel bedre enn noen gang:-) Jeg har aldri hatt så bra som etter at jeg ble 35 år. Søstrene får det plagsomt rundt 40 år for da stopper den biologiske klokken ca.

Men jeg hørte noen damer på bussen som snakket om hvor gamle de var, den ene var 26 år, jeg måtte se opp da, for jeg lurte på hvordan så skrøpelige mennesker på 26 år så ut. men de så pene ut, men sikkert veldig slitne inni seg da, siden var så oppgitt over alderen sin.

Da min bestefar var 97 år hadde han sine begrensinger, tunghørt, men han var sterk som et esel og hugde all veden for meg, så alderen har sine fortrinn.

hidi, the scorpion

Gratulerer med dagen - som antagelig var i går! :o)

Alder er bare et tall vet du - det viktigste er hvordan du føler deg! :o)

''Alder er bare et tall vet du - det viktigste er hvordan du føler deg! :o)''

Ja, ikke sant. Føler meg på topp!

Satt i en bil utenfor en butikk da to barn lekte seg sammen, og jeg kikket og smilte til dem. De satte seg ned og visste ikke at takluken på bilen var åpen, så jeg hørte den eldste si til lillebroren sin: "Hun gamle dama ser på oss!"

Jeg måtte jo bare le, de var jo så skjønne, og begge under 8 år:)))

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...