Gå til innhold

Når oppsøke lege

Anbefalte innlegg

Gjest mammaen hans

Hvor lenge lar dere barnet deres være syke og i dårlig form før dere oppsøker lege.

I dag er det 7 dagen 11-åringen min er syk. Var riktignok på skolen på onsdag, men var ikke helt i form når h*n gikk på skolen, og desto verre når h*n kom hjem. Har siden det vært hjemme. Har ikke hatt feber, men veldig vondt i halsen, til tider vondt i hodet, og slapp i kroppen. Orker ikke mye annet enn å ligge foran tv å glo. Spiser lite. Var litt bedre i går, så regnet med det var siste dag hjemme i denne omgang. Men i morges var formen dårligere. Slapp i kroppen og vondt i halsen.

Er det på tide å ta turen til legn i morgen om formen fortsatt er dårlig? Selv om det ikke er febersykdom?

Eller skal vi bare fortsatt ta tiden til hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385492-n%C3%A5r-opps%C3%B8ke-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest halsbetennelse?

Datteren vår hadde feber man/tirs sist uke. Onsdag var hun feberfri men ikke helt i form og vondt i halsen. Vi valgte å gå til legen. Det var halsbetennelse og hun måtte ha antibiotika. Hun hadde positiv streptokokktest og høy crp.

Så hvis jeg var deg hadde jeg nok tatt meg en tur til legen ja.

Gjest mammaen hans

Datteren vår hadde feber man/tirs sist uke. Onsdag var hun feberfri men ikke helt i form og vondt i halsen. Vi valgte å gå til legen. Det var halsbetennelse og hun måtte ha antibiotika. Hun hadde positiv streptokokktest og høy crp.

Så hvis jeg var deg hadde jeg nok tatt meg en tur til legen ja.

Hm- halsbetennelse har jeg ikke tenkt på. Men antakelig fordi jeg selv har hatt det noen ganger, og da har jeg hatt høy feber helt til jeg har fått behandling for det.

takk for svar, da tar vi turen til legen i morgen om formen fortsatt ikke er bra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...