Gå til innhold

Stesøstre - Bursdagsinvitasjon

Anbefalte innlegg

Kjæresten og jeg har barn i samme klasse.

Nå er det ene barnet invitert i bursdag til ei i klassen, mens det andre barnet ikke er bedt.

Denne helgen har vi barna.

Hvordan skal vi gjøre dette? Skal den ene få gå i bursdag eller skal vi holde begge hjemme og begrunne med at får ikke begge får ingen..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385576-stes%C3%B8stre-bursdagsinvitasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes ikke dere skal straffe det barnet som er bedt ved å holde det hjemme fordi det andre barnet ikke er bedt. Det er jo ikke sikkert de to stesøstrene er venner med bursdagsbarnet begge to.

Jeg går her ut fra at det er en "rettferdig" fordeling av innbudte og ikke-innbudte blant barna i klassen.

Annonse

Pleier alle jentene å be alle jentene i bursdag?

Om det er en som er utestengt skjønner jeg at dere reagerer. Men om alle jentene ikke er bedt, så ser jeg ingen grunn til å reagere på dette.

Min gutt inviterer ikke alle guttene i bursdagen sin lenger, han inviterer noen fra klassen og noen kompiser utenom klassen

Pleier alle jentene å be alle jentene i bursdag?

Om det er en som er utestengt skjønner jeg at dere reagerer. Men om alle jentene ikke er bedt, så ser jeg ingen grunn til å reagere på dette.

Min gutt inviterer ikke alle guttene i bursdagen sin lenger, han inviterer noen fra klassen og noen kompiser utenom klassen

Hittil har alle jentene bedt alle jentene.

-Noen har vel bedt noen av guttene i tillegg.

Synes bare det er leit å "dele" klassen i 2. klasse. De burde ventet til de var 10, er min mening

Jentene er to forskjellige personer som må ha lov å ha forskjellige venner og delta på hver sine aktiviteter.

Tenk hva det vil gjøre med forholdet mellom jentene om A blir nektet å dra i bursdagen til en god venninne fordi B ikke er invitert.

Er denne ikke-invitasjonen et ledd i et utfrysningsprosjekt der bare én eller et lite mindretall ikke er invitert, blir saken en annen. Da bør man samtidig spørre seg om man også ville holdt barna hjemme i lojalitet om det var naboungen og ikke eget barn som var frosset ut.

Jeg er ivrig fan av å lage innkluderende bursdager. Men jeg har stor forståelse at ikke alle, hverken barn eller voksne, kan eller ønsker dette.

Etter som jeg har sett hvordan klassedynamikken tidvis kan være; Hvordan noen elever kan domminere alt og alle, har jeg fått stor forståelse for de som ønsker færre i selskapet. (Dette er en generell betraktning og ikke et forsøk på å beskrive situasjonen dere er i.)

Andre årsaker til at man ønsker små bursdager kan være økonomi, plass eller at man rett og slett trives bedre med mindre og roligere grupper.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...