Gå til innhold

Så sliten...

Anbefalte innlegg

Gjest fredrikki

heia..

jeg blir så sliten.............. jeg er ei jente i tjueåra,nervøsiteten tar meg rett som det er.jeg kaster opp,tar flere dager før jeg fungerer normalt igjen,får i meg mat.

men så er det på nytt igjen, det samme helvete. det som gjør meg nervøs,er min sosiale angst. skjønner egentlig ikke hvorfor. kan sos.angst være arvelig?

det kommer vel også av hendelser tidligere i livet. vanskelig å forstå at en del av terapien er nettopp å oppsøke de steder jeg ikke VIL være.

det jeg håper du kan hjelpe meg med,er medisiner som roer nervene mine.men aller helsst naturlegemidler!!

har prøvd valerina forte,som virker,men kunne vært bedre.og den stygge smaken av de er nesten ikke til å holde ut...selv ikke to sekunder.

noen som vet et annet godt middel?

vær så snill å svar!

=) mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38572-s%C3%A5-sliten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Sosial angst har en betydelig arvelig komponent, like stor som for schizofreni.

Den beste medisinen for sosial angst er Seroxat. Med den blir de fleste hjulpet. Tillegg av kognitiv psykoterapi med eksponering slik du beskriver, gjør behandlingen langt bedre.

Den medikamentelle behandlingen bør vare minst 2 år. (også om du skulle velge et naturmiddel som da måtte være Johannesurt/Kira).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38572-s%C3%A5-sliten/#findComment-145949
Del på andre sider

Gjest fredrikki

Sosial angst har en betydelig arvelig komponent, like stor som for schizofreni.

Den beste medisinen for sosial angst er Seroxat. Med den blir de fleste hjulpet. Tillegg av kognitiv psykoterapi med eksponering slik du beskriver, gjør behandlingen langt bedre.

Den medikamentelle behandlingen bør vare minst 2 år. (også om du skulle velge et naturmiddel som da måtte være Johannesurt/Kira).

Tusen takk for svar Nils Håvard!

Høres bra ut.Hadde vært deilig å slippe det!Hvor ofte skal Seroxat tas? Er det ikke nok med en,to stk samme dag som det trengs?

Hva burde jeg evnt ta da?

Må man gå på det to år sammenhengende?

Takknemlig for svar!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38572-s%C3%A5-sliten/#findComment-146006
Del på andre sider

Gjest fredrikki

Tusen takk for svar Nils Håvard!

Høres bra ut.Hadde vært deilig å slippe det!Hvor ofte skal Seroxat tas? Er det ikke nok med en,to stk samme dag som det trengs?

Hva burde jeg evnt ta da?

Må man gå på det to år sammenhengende?

Takknemlig for svar!

Mvh

Hei..

Håper du vil svare meg på dette Nils.

Nå har jeg funnet en del info om medisinen Seroxat. Har funnet ut at det definitivt ikke er et middel jeg vil prøve! Har ikke tenkt å gå på noe over lang tid.For av og til trenger jeg ikke noe i det hele tatt,det kommer an på tid og sted.Varierer det der!

Det jeg er ute etter,er en medisin som virker på ti min.,som jeg kan ta når jeg kjenner eller vet jeg kommer til å trenge det.

Ikke et langvarig som man kan bli avhengig av. Eller må ha nedtrapping på for å slutte.

Jeg lurer på: Vival,hvor sterkt er det? Det virker ganske fort? En halv er vel nok?Blir man veldig trett av det? Kan man f.eks ta et glass vin en time etter inntak?

Jeg tar svært sjelden noen medisiner i det hele tatt,en sjelden gang paracet eller ibux.

Det vil vel si at f.eks Vival virker hurtigere og bedre på meg,enn på en som f.eks har gått på en medisin en god stund?

Takknemlig for svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/38572-s%C3%A5-sliten/#findComment-146207
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...