Gå til innhold

Er dette vanlig praksis, har legen lov til dette


Mannen1969

Anbefalte innlegg

Jeg var hos fastlegen min, og hadde forskjellige problem. Når jeg var hadde pratet ferdig om første problemet, så sa han at nei, kun en ting pr time/konsultasjon, du får komme tilbake om en uke. Har legen lov å gjøre slik, trodde en kunne ta opp forskjellige ting når en først har en time hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der tror jeg er stor forskjell fra lege til lege.

Legen jeg har nå tar seg alltid tid om jeg trenger det, om så bare til å snakke om det er det jeg trenger. Jeg har faktisk vært inne hos legen min en gang i hele 40 min. Og så klart, da blir han forsinket med pasientene som er etter meg. Nå har jeg kun trengt ekstra tid hos han en gang. Og ettersom min lege tar seg tid til meg, så skjønner jeg at han også gjør det med andre pasienter som trenger ekstra tid. Og jeg blir ikke sur om det da er jeg som må sitte å vente fordi legen er forsinket. Tidligere var jeg grunnen til at han var forsinket.

Mens en tidligere lege jeg hadde kun tok en ting uansett. Husker jeg skulle dit med en kul i brystet, og i tillegg hadde jeg to føflekker jeg ville hun skulle sjekke. Da fikk jeg beskjed om at da måtte jeg bestemme hva vi skulle ta i dag, også måtte jeg bestille ny time til det andre jeg skulle gjøre.

Jeg vil tro at legen selv kan bestemme om han skal holde seg strengt til timeplanen sin eller la det være litt slingringsmonn.

Men en annen gang, om du vet du skal flere ting som kan ta tid, så kan du jo bestille dobbeltime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har 15 min til hver pasient, hos oss kan vi ta opp to ting pr. time. Jeg synes det er en selvfølge at man ikke kan oppta legens tid så lenge man lyster, vanligvis er jo venteværelset ganske fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der tror jeg er stor forskjell fra lege til lege.