Gå til innhold

Er dette vanlig praksis, har legen lov til dette


Mannen1969

Anbefalte innlegg

Fastlegen har kun en begrenset tid per pers, slik at om du vet der er mye å gripe fatt i kan du booke dobbeltime. Dette med èn ting per konsultasjon er for meg helt uforstålig, du kunne tatt opp 13 ulike problemer så lenge du holdt deg innenfor tiden.

Du skulle jo vært lege, xbella! Da skulle jeg kommet og tatt opp 14 problemer på 15 minutt. Ett pr minutt, + hei og ha det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fastlegen har kun en begrenset tid per pers, slik at om du vet der er mye å gripe fatt i kan du booke dobbeltime. Dette med èn ting per konsultasjon er for meg helt uforstålig, du kunne tatt opp 13 ulike problemer så lenge du holdt deg innenfor tiden.

Du skulle selvsagt også fått 30 sekunder til å ramse opp riktige diagnosekoder. Og 10 sekunder på å skrive ut resepter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest old lady

Selv spesialister setter av en time til meg! ;) Uten at jeg ber dem om det!

Med vennlig hilsen

''Selv spesialister setter av en time til meg! ;) Uten at jeg ber dem om det!''

Det er jo forståelig hvis det skal bli tid til kverulering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caloni Makaroni

Og det der er veldig norskt, tror jeg. Prisen man betaler i tillegg til skatten. :0/

I Spania har fastlegene 7 minutter avsatt. Man må få time til å ta blodprøver også, da har de 2 minutter avsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selv spesialister setter av en time til meg! ;) Uten at jeg ber dem om det!''

Det er jo forståelig hvis det skal bli tid til kverulering.

Du har nok mer erfaring med slikt enn det jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der tror jeg er stor forskjell fra lege til lege.

Legen jeg har nå tar seg alltid tid om jeg trenger det, om så bare til å snakke om det er det jeg trenger. Jeg har faktisk vært inne hos legen min en gang i hele 40 min. Og så klart, da blir han forsinket med pasientene som er etter meg. Nå har jeg kun trengt ekstra tid hos han en gang. Og ettersom min lege tar seg tid til meg, så skjønner jeg at han også gjør det med andre pasienter som trenger ekstra tid. Og jeg blir ikke sur om det da er jeg som må sitte å vente fordi legen er forsinket. Tidligere var jeg grunnen til at han var forsinket.

Mens en tidligere lege jeg hadde kun tok en ting uansett. Husker jeg skulle dit med en kul i brystet, og i tillegg hadde jeg to føflekker jeg ville hun skulle sjekke. Da fikk jeg beskjed om at da måtte jeg bestemme hva vi skulle ta i dag, også måtte jeg bestille ny time til det andre jeg skulle gjøre.

Jeg vil tro at legen selv kan bestemme om han skal holde seg strengt til timeplanen sin eller la det være litt slingringsmonn.

Men en annen gang, om du vet du skal flere ting som kan ta tid, så kan du jo bestille dobbeltime?

''Og ettersom min lege tar seg tid til meg, så skjønner jeg at han også gjør det med andre pasienter som trenger ekstra tid. Og jeg blir ikke sur om det da er jeg som må sitte å vente fordi legen er forsinket. Tidligere var jeg grunnen til at han var forsinket.''

Nettopp. At man iblant må vente litt er et kvalitetsstempel. En lege som aldri er forsinket stoler jeg ikke på.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv spesialister setter av en time til meg! ;) Uten at jeg ber dem om det!

Med vennlig hilsen

Men det er vel vanlig, enten 30 eller 60 minutter inne hos spesialist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...