Bella Dotte Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hei! Nå har jeg sendt deg bilde :-) Skulle vise noen andre her, men burde vel ha snap chat da, men der tror jeg bildet bare vil ligger 10-20 sekunder fins det noe annet enkelt? Dropbox? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hei! Okey, fint å vite. Egentlig er det kun et av barna som maser på denne intense måten, men så må det jo være litt likt også. Men i år skal jeg være mer fornuftig, men jeg skal si i fra til den det gjelder. De to minste blir glade for sånt som blyant og viskelær osv... :-) Takk for at du skriver dette, for jeg gir litt lett etter, jeg har merket det. Det er flott at du tar tak i det - det viser bare at du vil gjøre så godt du kan Minstejenta mi på åtte år kan mase hull i hodet på meg for å få det som hun vil. Vi har gjort en avtale om at hun kan spørre meg om noe maks to ganger, og sier jeg nei begge gangene, så svarer jeg ikke de neste gangene hun spør. Da later jeg bare som jeg ikke hører henne. Det funker faktisk 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hei! Takk. Men jeg må skjønne selv at det er riktig. Den der tonie skriver til meg at hun aldri skal svare meg mer fordi jeg ikke retter meg etter hennes og andres råd med den jakken. men for meg er det slik at jeg tar i mot råd, jeg hører på det, prøver å forstå det og ofte forstår jeg noe, endrer oppfatning el.l men altså jeg lyder ikke blindt flertallets syn, jeg har egne tanker, og jeg gjør til slutt det som i en totalvurdering synes best, enten det er å følge andres råd eller min egen tanke. På veien frem er jeg glad for andres meninger, de er viktige for meg, for de danner et bedre grunnlag for å ta en avgjørelse og beslutning på som vil være mest mulig korrekt. Var det du som har AS og barn? Det var en kvinne her inne med AS og tre barn, hun var irritert på meg for et til to år siden tror jeg, hun kjente meg mente hun fra RL, og det er jo greit, men da burde hun jo si hvem hun er, så jeg også vet det. Jeg kjenner ikke noen mor med AS med tre barn, bare en med 1 barn og en med 4 barn, eller har de ikke barn. Nei jeg tror ikke det var deg, hun hadde jo AS og jeg likte henne ikke fordi hun løy. :-) Ja ja tusen takk for den hjelpen, da skal jeg skrive til deg senere om jeg har fått laget listen. Jeg fikk noen gode råd fra toglie om ting jeg kunne kjøpe til adventskalenderen :-) Nei, jeg har ikke AS eller barn med AS, så det er nok ikke meg du tenker på. Ønsker deg masse lykke til med førjulstida! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hei! Ja det er hun. Jeg håpet hun kunne ta min type, det skulle hun den koster under halvparten. Hun får ikke sølv og alt det av oss, kun bunaden. Ja jeg vet det er vanlig med bunad, så det er i orden, men jeg tenkte hun kunne ta den jeg har, og ikke en spesialsydd gammel variant som ikke en eneste sydame har sydd, men nå er den bestilt og sydamen er funnet :-) og bunaden er praktfull, det er jeg enig i. En liten ting ang. bunad: Begge mine jenter skal få bunad til konfirmasjonen, og begge ønsker seg samme bunad som jeg har - som er en veldig dyr variant. Det har vi sagt at de skal få, men ikke før de er voksne. Til konfirmasjonen skal begge få omsydde bunader som har gått i slekta noen generasjoner, rett og slett fordi sjansen for at de vil ha samme fasong som 25-åringer som 15-åringer er veldig liten. Og det er kjempekjedelig når konfirmasjonsbunaden ikke passer - slik de aller fleste av mine venner opplever nå. Mao: Å gi henne en så vanvittig dyr bunad nå er kanskje litt dumt, for selv om den kan sys ut er det ikke sikkert det er nok sømningsmonn på den til at den vil passe når hun blir voksen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hei! Takk. Men jeg må skjønne selv at det er riktig. Den der tonie skriver til meg at hun aldri skal svare meg mer fordi jeg ikke retter meg etter hennes og andres råd med den jakken. men for meg er det slik at jeg tar i mot råd, jeg hører på det, prøver å forstå det og ofte forstår jeg noe, endrer oppfatning el.l men altså jeg lyder ikke blindt flertallets syn, jeg har egne tanker, og jeg gjør til slutt det som i en totalvurdering synes best, enten det er å følge andres råd eller min egen tanke. På veien frem er jeg glad for andres meninger, de er viktige for meg, for de danner et bedre grunnlag for å ta en avgjørelse og beslutning på som vil være mest mulig korrekt. Var det du som har AS og barn? Det var en kvinne her inne med AS og tre barn, hun var irritert på meg for et til to år siden tror jeg, hun kjente meg mente hun fra RL, og det er jo greit, men da burde hun jo si hvem hun er, så jeg også vet det. Jeg kjenner ikke noen mor med AS med tre barn, bare en med 1 barn og en med 4 barn, eller har de ikke barn. Nei jeg tror ikke det var deg, hun hadde jo AS og jeg likte henne ikke fordi hun løy. :-) Ja ja tusen takk for den hjelpen, da skal jeg skrive til deg senere om jeg har fått laget listen. Jeg fikk noen gode råd fra toglie om ting jeg kunne kjøpe til adventskalenderen :-) ''Men jeg må skjønne selv at det er riktig. Den der tonie skriver til meg at hun aldri skal svare meg mer fordi jeg ikke retter meg etter hennes og andres råd med den jakken. men for meg er det slik at jeg tar i mot råd, jeg hører på det, prøver å forstå det og ofte forstår jeg noe, endrer oppfatning el.l men altså jeg lyder ikke blindt flertallets syn, jeg har egne tanker, og jeg gjør til slutt det som i en totalvurdering synes best, enten det er å følge andres råd eller min egen tanke. På veien frem er jeg glad for andres meninger, de er viktige for meg, for de danner et bedre grunnlag for å ta en avgjørelse og beslutning på som vil være mest mulig korrekt. '' Du har ingen plikt til å følge råd du får her inne:-) Du er et voksent menneske og gjør etter min oppfatning, helt riktig i å bruke argumentene du får her inne til å foretat en bredere vurdering enn du ville ha gjort uten - men til syvende og sist så må du selv vurdere hva som er riktitg for deg. Når det er sagt; jeg er imponert over i hvilken grad du nyttiggjør deg de innspillene du får fra andre :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 ''Men jeg må skjønne selv at det er riktig. Den der tonie skriver til meg at hun aldri skal svare meg mer fordi jeg ikke retter meg etter hennes og andres råd med den jakken. men for meg er det slik at jeg tar i mot råd, jeg hører på det, prøver å forstå det og ofte forstår jeg noe, endrer oppfatning el.l men altså jeg lyder ikke blindt flertallets syn, jeg har egne tanker, og jeg gjør til slutt det som i en totalvurdering synes best, enten det er å følge andres råd eller min egen tanke. På veien frem er jeg glad for andres meninger, de er viktige for meg, for de danner et bedre grunnlag for å ta en avgjørelse og beslutning på som vil være mest mulig korrekt. '' Du har ingen plikt til å følge råd du får her inne:-) Du er et voksent menneske og gjør etter min oppfatning, helt riktig i å bruke argumentene du får her inne til å foretat en bredere vurdering enn du ville ha gjort uten - men til syvende og sist så må du selv vurdere hva som er riktitg for deg. Når det er sagt; jeg er imponert over i hvilken grad du nyttiggjør deg de innspillene du får fra andre :-) Hei! :-) Takk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 En liten ting ang. bunad: Begge mine jenter skal få bunad til konfirmasjonen, og begge ønsker seg samme bunad som jeg har - som er en veldig dyr variant. Det har vi sagt at de skal få, men ikke før de er voksne. Til konfirmasjonen skal begge få omsydde bunader som har gått i slekta noen generasjoner, rett og slett fordi sjansen for at de vil ha samme fasong som 25-åringer som 15-åringer er veldig liten. Og det er kjempekjedelig når konfirmasjonsbunaden ikke passer - slik de aller fleste av mine venner opplever nå. Mao: Å gi henne en så vanvittig dyr bunad nå er kanskje litt dumt, for selv om den kan sys ut er det ikke sikkert det er nok sømningsmonn på den til at den vil passe når hun blir voksen... Hei! Den er bestilt nå da :-) Men ikke skjorten, vi fikk råd av bunadsdamen om å vente med skjorte og jakke pga av vekst, bunaden kan sys ut :-) Jeg fikk aldri bunad, vi har ikke tradisjon på sånt, vi har vår egen tradisjon nå min mann og jeg og barna , så jeg fikk jo bunad av min mann jeg :-) Jeg har gjort mange reiser to av dem heter: Klassereisen og Overlevelsesreisen. Jeg har gjort begge og jeg skjuler dem ikke, dem har formet meg og flere enn meg har gjort dem før. Jeg liker mennesker som forteller om dem, jeg leste i dag om mannen som fikk bokhandlernes pris, jeg kjøpte boken hans for ikke lenge siden "ut å stjele hester" nå fikk han en ny pris. Jeg så inn i bildet, jeg så på smilet hans og rynkene hans, jeg tok på bildet og undersøkte det også så jeg det, der et sted, inni , ikke så synlig, men likevel synlig pga av ordene, vi har gjort en klassereise, og det er gøy med klassereiser, mye morsommere enn noen før har skrevet, og det skal jeg skrive litt om nå For meg selv da, på rommet mitt, nå om litt :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Nei, jeg har ikke AS eller barn med AS, så det er nok ikke meg du tenker på. Ønsker deg masse lykke til med førjulstida! :-) Hei! Takk :-) lykke til til deg også, kanskje jeg spør deg om et og annet før jul :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Hei! Takk :-) lykke til til deg også, kanskje jeg spør deg om et og annet før jul :-) :-) Takk. :-) Og bare spør i vei. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 :-) Takk. :-) Og bare spør i vei. :-) Hei! Ja da bare vent.... mamma til tre, høres hyggelig ut det der nick :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nei, det... Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 ''Det dyreste i år er ullundertøy til den yngste, men det er noe hun trenger uansett.'' Alt for dyrt i kalendergave synes jeg, sånt havner under juletreet. Jeg prøver å holde meg på en makspris på 20,- pr. pakke (+ en liiiiten sjokolade fra Nille), men det hender jeg sklir litt over på en pakke eller to. Ting de trenger som ull-undertøy, unertøy osv får de utenom her i huset, i hvertfall så lenge de er barn. Til jul får de noe de virkelig ønsker seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ting de trenger som ull-undertøy, unertøy osv får de utenom her i huset, i hvertfall så lenge de er barn. Til jul får de noe de virkelig ønsker seg. Kan jo ønske seg ullundertøy barn også, vel? Selv om de får det de trenger i løpet av året. Men ungene her blir glade for ullundertøy også de, det har de alltid gjort. De får da også veldig mange presanger 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ting de trenger som ull-undertøy, unertøy osv får de utenom her i huset, i hvertfall så lenge de er barn. Til jul får de noe de virkelig ønsker seg. ''Ting de trenger som ull-undertøy, unertøy osv får de utenom her i huset, i hvertfall så lenge de er barn. Til jul får de noe de virkelig ønsker seg. :)'' De får jo ikke bare ullundertøy da. ) Men andre, morsommere ting i tillegg - det flyter av gaver her på julaften! Jeg tør ikke fortelle hvor mye de får tror jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 ''Ting de trenger som ull-undertøy, unertøy osv får de utenom her i huset, i hvertfall så lenge de er barn. Til jul får de noe de virkelig ønsker seg. :)'' De får jo ikke bare ullundertøy da. ) Men andre, morsommere ting i tillegg - det flyter av gaver her på julaften! Jeg tør ikke fortelle hvor mye de får tror jeg... ...men hvis det er "overflod" av pakker, er det ikke da litt dumt å lage _ekstra_ mange ved å pakke inn ting de ellers ville fått - hvis ikke det tilfeldigvis hadde vært desember....? Gir jo en forventning om at det _må_ være voldsomt mange pakker for at det skal være jul.... Ikke for det, vi har mange pakker vi også, altså, og ikke nødvendigvis bare store flotte ting 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 ...men hvis det er "overflod" av pakker, er det ikke da litt dumt å lage _ekstra_ mange ved å pakke inn ting de ellers ville fått - hvis ikke det tilfeldigvis hadde vært desember....? Gir jo en forventning om at det _må_ være voldsomt mange pakker for at det skal være jul.... Ikke for det, vi har mange pakker vi også, altså, og ikke nødvendigvis bare store flotte ting ''...men hvis det er "overflod" av pakker, er det ikke da litt dumt å lage _ekstra_ mange ved å pakke inn ting de ellers ville fått - hvis ikke det tilfeldigvis hadde vært desember....?'' Nei. ) Dessuten synes jeg godt de kan lære seg at det er fint å få ting som er nyttige også og ikke bare morsomme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhea Silvia Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 ''...men hvis det er "overflod" av pakker, er det ikke da litt dumt å lage _ekstra_ mange ved å pakke inn ting de ellers ville fått - hvis ikke det tilfeldigvis hadde vært desember....?'' Nei. ) Dessuten synes jeg godt de kan lære seg at det er fint å få ting som er nyttige også og ikke bare morsomme. Jeg er helt enig med deg! Dessuten er faktisk ungene genuint glad for "nyttige" ting også ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.