Madelenemie Skrevet 23. november 2012 Forfatter Del Skrevet 23. november 2012 ADHD? Hei! Vi får svar neste uke på utredning. Jeg tror ikke det, hun har god konsentrasjon. Dessuten er det kommet nye regler nå og med de så mener man adhd og asperger syndrom ikke kan være tilstedet samtidig. Sa damen fra foredraget på mandag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurer jeg på Skrevet 24. november 2012 Del Skrevet 24. november 2012 Kan det at hun leker "på-liksom-leker" være et tegn på at hun ikke har asperger? Kan personer med asperger leke på den måten? Noen tegn på asperger kan vel være tillært siden hun har en mor med asperger. Som f.eks at hun ikke liker høye lyder. Hvis hun er vant til at du reagerer på høye lyder kan hun ha blitt ekstra opptatt av dette, som igjen fosterkes av at dere snakker om det. Men hun kan jo være lydsensitiv. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 24. november 2012 Forfatter Del Skrevet 24. november 2012 Kan det at hun leker "på-liksom-leker" være et tegn på at hun ikke har asperger? Kan personer med asperger leke på den måten? Noen tegn på asperger kan vel være tillært siden hun har en mor med asperger. Som f.eks at hun ikke liker høye lyder. Hvis hun er vant til at du reagerer på høye lyder kan hun ha blitt ekstra opptatt av dette, som igjen fosterkes av at dere snakker om det. Men hun kan jo være lydsensitiv. Hei! Ja jeg kan ikke huske jeg lekte slik lek, men jeg lekte en type lek jeg også, jeg lagde hus med dører og trapper, men det var ingen mennesker/dukker i dem, jeg tror jeg brukte fingrene mine, men det blir jo en liksom-lek. Jeg hørte damen på mandag sa at mange jenter med asperger er flink til å etterligne, det gjør dem tilsynelatende upåfallende ofte. Jeg er glad jeg snart får svar, og uansett utfall så vet jeg utrederne var dyktige, mye flinkere vrrket de enn i Oslo, men så fikk vi anbefalt Telemark. Selv om vi ikke snakker så mye om lydproblemene mine, så kan hun godt ha fått det med seg, men i barnehagen fant jeg henne noen ganger i en krok og med hendene rundt hodet over ørene for hun plagdes allerede da av lyd, men også andre mennesker tror jeg kan være lydsensitive, feks kan man jo være ansiktsblind uten å ha As :-) Osv.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.