Gå til innhold

Alternativ til Multi?

Gjest lærebok i matte

Anbefalte innlegg

Gjest lærebok i matte

Jeg er på utkikk etter noen gode lærebøker i matte til barna mine på barneskolen. De har multi - og jeg syns den er dårlig...

Noen tips til andre bøker som forklarer enkelt og greit hva man skal gjøre - og som det går an å få tak i til privat bruk? Evt - hvor får man tak i dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gå inn på forlagenes hjemmesider. Der ser du hva som finnes, og jeg tror du kan bestille derfra også. Hvis ikke kan du sikkert få en bokhandel til å bestille for deg.

Mine to eldste barn hadde Abakus, og jeg likte den godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lærebok i matte

'Tusen millioner' synes jeg er bra, særlig for småtrinnet. Abakus har jeg dårlige erfaringer med.

mvh

Tenker helst på mellomtrinnet - tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lærebok i matte

Hvis du bor i Oslo, så har Nordli i Universitetsgt. godt utvalg i lærebøker for grunnskolen.

Bor dessverre ikke i Oslo men takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lærebok i matte

Gå inn på forlagenes hjemmesider. Der ser du hva som finnes, og jeg tror du kan bestille derfra også. Hvis ikke kan du sikkert få en bokhandel til å bestille for deg.

Mine to eldste barn hadde Abakus, og jeg likte den godt.

Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker helst på mellomtrinnet - tips?

'Tusen Millioner' er ikke så verst på mellomtrinnet heller. Om du har anledning til å se på den, kan den være noe å vurdere.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lærebok i matte

'Tusen Millioner' er ikke så verst på mellomtrinnet heller. Om du har anledning til å se på den, kan den være noe å vurdere.

mvh

Jeg syns den så bra ut - har bestilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine har hatt først Tusen millioner, så Grunntall på barneskolen. Jeg liker Grunntall best, den er logisk bygget opp med god forklaring før hvert kapittel og gode øvingsoppgaver. Tusen millioner var for mye fargelegging og utføring av oppgaver som ikke er relatert til selve matematikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lærebok i matte

Mine har hatt først Tusen millioner, så Grunntall på barneskolen. Jeg liker Grunntall best, den er logisk bygget opp med god forklaring før hvert kapittel og gode øvingsoppgaver. Tusen millioner var for mye fargelegging og utføring av oppgaver som ikke er relatert til selve matematikken.

Takk for tips - skal sjekke ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen av de beste mattebøker i verden får man i India, siden de er på engelsk er det lett å bruke dem. Jeg er helt enig med deg, de norske mattebøkene er rett og slett dårlige.

Jeg skal selv bestille noen, men har ikke bestemt hvilke, jeg kan si til deg hva jeg kommer frem til etter en gjennomgang.

Det fine ved indiske bøker er at det er gode eksempler gjennom hele bøkene og masse masse oppgaver, og matte er matte, man vet hva man holder på med, og jeg tror dette er noe Norge kunne lært av. 36 % av de som jobber i Nasa er indere, 34 % av microsoft, osv... det er en grunn til at India er eksportør av ingeniører til USA.

http://www.bookshopofindia.com/search.asp?action1=default&bookid=9106011

http://www.southasiabooks.com/mathematics-c-171.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...