Gå til innhold

EU vil forby de tradisjonelle barnebøker

Anbefalte innlegg

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2229022/Now-Brussels-takes-aim-Famous-Five-Books-portraying-traditional-families-barred.html#ixzz2Bjgyqm2K

''Tradisjonelle historier kan skade kvinners karrieremuligheter, sier forfatteren av en EU rapport.

Bøker som viser bilder av tradisjonelle mødre som viser omsorg for sine barn eller fedre som går til arbeid kan bli forbudt på skoler dersom forslaget fra Brussel får gjennomslag.

En EU rapport hevder at kjønnsstereotyper i skolene påvirker oppfatningen av hvordan gutter og jenter skal oppføre seg og videre at dette er skadelig for kvinners karrieremuligheter i fremtiden.''

Hvis dette lovforslaget blir vedtatt for å fremme en feministisk agenda vil det bety at klassiske barnebøker og filmer som Peter Pan, Emil i Lønneberget og andre folkekjære historier vil forsvinne fra skole og undervisning.

Fortsetter under...

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

18

• Mrs D

11

• mrxx

10

• Goliath

6

Mest aktive i denne tråden

''Hvis dette lovforslaget blir vedtatt for å fremme en feministisk agenda vil det bety at klassiske barnebøker og filmer som Peter Pan, Emil i Lønneberget og andre folkekjære historier vil forsvinne fra skole og undervisning.– lauring''

Hvordan skal dette lovfestes?

Har de noen myndighet til dette? I hvilket regelverk?

Greit å sjekke fakta FØR du poster hysteriske innlegg, ikke sant?

Og å bruke Daily Mail som kilde er litt som å si at "jeg leste det i KK da jeg var hos tannlegen".

''Hvis dette lovforslaget blir vedtatt for å fremme en feministisk agenda vil det bety at klassiske barnebøker og filmer som Peter Pan, Emil i Lønneberget og andre folkekjære historier vil forsvinne fra skole og undervisning.– lauring''

Hvordan skal dette lovfestes?

Har de noen myndighet til dette? I hvilket regelverk?

Greit å sjekke fakta FØR du poster hysteriske innlegg, ikke sant?

Og å bruke Daily Mail som kilde er litt som å si at "jeg leste det i KK da jeg var hos tannlegen".

*peke*

Her er et av de frekke og nedlatende innleggene du aldri skriver! Jeg fatter ikke hvilken glede du har av å svare så til de grader nedlatende på innleggene til folk.

*peke*

Her er et av de frekke og nedlatende innleggene du aldri skriver! Jeg fatter ikke hvilken glede du har av å svare så til de grader nedlatende på innleggene til folk.

Det er verken frekt eller nedlatende sammenlignet med gjengs innlegg her, og med tanke på at det som fremsettes er populistisk vås, og "skremselspropaganda" fra Daily Telegraph.

Annonse

Du holder på slik hele døgnet omtrent til alle, du får svar tilbake som du holder på. Svar på det jeg spurte deg om.

Det er vel snart 100% av innleggene dine som er "til Sør", eller handler om "Sør"?

Din pinlige besettelse i meg fortsetter.

Det er vel snart 100% av innleggene dine som er "til Sør", eller handler om "Sør"?

Så du har ikke noe godt svara altså. Det forundrer meg ikke, du forsøkre å heve deg over alle andre.

I neste innlegg så er du så frekk at du påstår at du verken ødeleggger tråder eller oppfører deg ufint.

Så du har ikke noe godt svara altså. Det forundrer meg ikke, du forsøkre å heve deg over alle andre.

I neste innlegg så er du så frekk at du påstår at du verken ødeleggger tråder eller oppfører deg ufint.

Du har tenkt å kuppe enda en tråd med det uinteressante Sør-pratet ditt?

Ta det i en egen tråd, i det minste.

Gjest Synd men sant..

Du er litt for full av deg selv.. Synd for jeg tror du er kunnskapsrik og har mye god informasjon.

Prøv å vær litt åpen for folk som ikke har samme meninger som deg. Ikke bare vær nedlatende.

.. og jeg er ikke hektet på deg.. ;-)

Annonse

Det er verken frekt eller nedlatende sammenlignet med gjengs innlegg her, og med tanke på at det som fremsettes er populistisk vås, og "skremselspropaganda" fra Daily Telegraph.

Det er da få som er så frekk og utidig og nedlatende som deg. Og det uten at vedkommende har vært det samme mot deg først. Det virker som om det er noe du bare tillater deg fordi vedkommende skriver noe du er uenig i.

''Det er vel snart 100% av innleggene dine som er "til Sør", eller handler om "Sør"?

Din pinlige besettelse i meg fortsetter.''

Det eneste som er pinlig her er din totale mangel på selvinnsikt.

Du har tenkt å kuppe enda en tråd med det uinteressante Sør-pratet ditt?

Ta det i en egen tråd, i det minste.

''Du har tenkt å kuppe enda en tråd med det uinteressante Sør-pratet ditt?''

Du er den siste som bør snakke om å "kuppe" tråder.

Det er da få som er så frekk og utidig og nedlatende som deg. Og det uten at vedkommende har vært det samme mot deg først. Det virker som om det er noe du bare tillater deg fordi vedkommende skriver noe du er uenig i.

''Det virker som om det er noe du bare tillater deg fordi vedkommende skriver noe du er uenig i.''

Kongen av DOL mener vel selv han er hevet over normal folkeskikk.

Du er litt for full av deg selv.. Synd for jeg tror du er kunnskapsrik og har mye god informasjon.

Prøv å vær litt åpen for folk som ikke har samme meninger som deg. Ikke bare vær nedlatende.

.. og jeg er ikke hektet på deg.. ;-)

Hei,

EU har ingen myndighet til å forby lærebøker, og kilden (Daily Mail) er litt som å sitere Sovjettidens Pravda avis om hvordan situasjonen er i USA. ;-) "I Sovjet har vi produsert flere traktorer enn de har på Manhatten!" ;-)

Innlegget er jo bare tull og trolling. (Akkurat slik som de forrige av samme nick.)

Med vennlig hilsen

Neida, jeg overgår da ikke deg.

Hvis du er interessert i å diskutere Sør så kan du/dere ta det i en annen tråd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...