Gå til innhold

medisin i bhg??

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Min datter har nå fått en antibiotikakur som hun skal ta i 8 dager. Legen sa at ho måtte være hjemme fra bhg ut denne uka. Ho skal ta medisin tre ganger pr dag, altså en gang midt på dag. Hvordan stiller barnehagepersonell seg til slikt? Er det forskjellig fra bhg til bhg, eller finnes det regler som omhandler dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da mine gikk i barnehagen, yngsten går nå i 7. klasse, så ga ikke barnehagen medisiner med mindre det var livsviktige medisiner det var snakk om (hjertemedisiner, astmamedisiner o.l.). Antibiotika og øyedråper og sånt ble ikke gitt av personalet. Hør med barnehagen din, jeg vet ikke hvor strengt det er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal vel være hjemme fordi hun er syk, ikke fordi hun må ta antibiotikaen? Vanligvis gir ikke barnehagepersonell medisiner.

''Hun skal vel være hjemme fordi hun er syk, ikke fordi hun må ta antibiotikaen?''

Om antibiotikaen treffer riktig så er man som regel i god form igjen etter noen dager, selv om det er flere dager igjen av kuren. Så ungen kan godt være barnehageklar neste mandag selv om hun skal gå på antibiotika frem til onsdag eller torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal vel være hjemme fordi hun er syk, ikke fordi hun må ta antibiotikaen? Vanligvis gir ikke barnehagepersonell medisiner.

Ja, nå har hun feber og er ikke i form, men legen mente hun skulle tilbake i bgh og var frisk igjen på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver under på et skjema barnehagen har, der det spesifiseres hvem som skal ha medisinene, dosering tidspunkt etc.

Dette er ikke uvanlig.

Hører med ped.leder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mine gikk i barnehagen, yngsten går nå i 7. klasse, så ga ikke barnehagen medisiner med mindre det var livsviktige medisiner det var snakk om (hjertemedisiner, astmamedisiner o.l.). Antibiotika og øyedråper og sånt ble ikke gitt av personalet. Hør med barnehagen din, jeg vet ikke hvor strengt det er i dag.

Ok, kanskje jeg må stikke av fra jobb for å få i henne medisin da. Jeg får snakke med de i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver under på et skjema barnehagen har, der det spesifiseres hvem som skal ha medisinene, dosering tidspunkt etc.

Dette er ikke uvanlig.

Hører med ped.leder.

ok, takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør med barnehagen. Hvis ikke de kan gi henne den, gir dere barnet medisinen i barnehagen om morgenen (før far går fra henne i barnehagen feks 8:30 og med en gang når du henter henne i barnehagen ( feks 15:30 -16:00) og så sent som mulig om kvelden. Altså prøve å ha litt kortere dager disse dagene, sikkert greit når hun er rekonvalsesent. Det er helt ok om det går litt for lang tid mellom medisindosene midt på dagen, disse aller siste dagene av kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...