Gjest prust Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 I alle år har vi hatt adventskalender med gaver 3 x 24 gaver (noen få aktiviteter også innimellom da) - men i år skal vi gjøre det annerledes. Det har vært litt rynking på nesa av viskelær, blyanter og hårspenner, og da gidder jeg ikke mer. Men noe skal vi ha! Det jeg tenker meg, er følgende: I helgene får alle tre barna en liten gave lørdag og søndag - totalt 24 gaver faktisk... Vet ikke helt hva slags nivå jeg skal legge meg på her, men det vil vel bli gaver på 20-40 kr, tenker jeg. På ukedagene skal jeg planlegge én koselig aktivitet hver dag (fikk tips av ei i klassen til 11-åringen i går). Og nå trenger jeg hjelp av dere her. Dette har jeg på lista foreløpig: *Bake julekaker (3-4 ganger) *Lage gløgg om kvelden *Lage kakao med krem *Gå på kino og se Reisen til Julestjernen (muligens at 13-åringen heller vil se en annen film) *Ha pannekaker til middag *Lage islykter (forutsetter kaldt vær da) *Lage snølykter (forutsetter snø) *Kjøpe juletre *Pynte til advent *Pynte til jul *Lage is *Skrive et julebrev til noen *Invitere noen på kveldsmat (2 ganger) *Lesestund i julebok (har noen å velge mellom) - 2-3 ganger *Dessert til middag PUH - nå kommer jeg ikke på mere. Flere forslag??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nitty-gritty Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Lage julepynt. Lage snølykter. Lage julekort. Kjøpe julegave til pappa (sammen med mamma). Kjøpe julegave til mamma (sammen med pappa). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Bake lussekatter eller noe annet som passer spesielt til Luciadagen? Lage marsipanfigurer hvis dere pleier det Dekorere de største pepperkakene, hvis det å bake pepperkaker er på lista 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullemusa Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Når mine unger ble lei av hårspenner og viskelær, ja da ble det slutt på hele adventskalenderen. Juleaktiviteter gjør man jo sammen med ungene uansett, trenger ikke ha det som en pakke. Jeg synes skole, barnehage og sfo har mye på programmet i desember. Mine barn pleier å bli ganske lei juleverksted og pepperkaker etterhvert. Jeg er heller ikke for at kos og hygge i stor grad skal knyttes opp til mat. Kakao, pannekaker, pepperkaker,gløgg, kveldsmat og dessert.. Mulig jeg høres negativ ut her,men jeg synes adventstiden er en travel tid for både liten og stor i disse dager. Man skal hygge og kose seg hver dag med adventsgaver og god mat, og når jula endelig kommer er stasen borte. Da jeg var liten husker jeg at mamma bakte og ingen fikk smake før julaften. Fikk man hjelpe til var det stor stas. Og kanskje smake om en kake gikk i stykker. Vi gjemte godmaten til jul og spiste gjerne litt kjedelig i førjulstiden. Slik ble julen noe man virkelig gledet seg til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
3jentemor Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hos os er der adventspakker alle de fire søndage i advent. Da får hvert barn en pakke til ca. 75-100 kr, og da fortrinsvis noget "personligt" som barnet ønsker sig/trænger Hos os kan det være mascare, lidt speciel hårspray, ekstra god dusjsåpe, julepynt til rummet som vedkommende har ønsket sig eller lignende - men det bør naturligvis tilpasses modtageren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vici Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 For mine barn vil en aktivitetskalender være det samme som vi uansett gjør i desember. Vi prøvde et år men å få "vi pynter juletreet" på lillejulaften når det alltid er tradisjon likevel var ikke veldig stas. I tillegg så planla jeg så godt jeg kunne og sjonglerte mellom dagene for å få tid til aktiviteter. Problemet var at kompiser kom innom, ungene syklet ut osv og da fikk man ikke gjort aktiviteten likevel. Men tips til aktiviteter: - Spille brettspill. - Få en julebok 1.12 som er inndelt slik at man leser et avsnitt hver dag hele julen. - tur med lommelykter når det er mørkt. - tur til skøytebane - Tur for å se juleteater/konsert - Tur til kjøpesenteret for å se juleutstilling, kjøpe is el.l - Pakke inn gavedag - Pynte juletreet. - Lage julekort. Når ungene er store synes de kanskje det er "teit" med julekort med bilder av dem. Men dersom de i begynnelsen av desember får være med å velge bilde og lage kortet selv, men litt hjelp av japanphoto så blir det strakt kulere. - Penger for å kjøpe lørdagsgodt (her kjøper de sjelden det selv) - Kinokveld. Se en julefilm sammen - Overnatte hos besteforeldre - Få ha overnatting hos seg - Tur til lekeland, svømmehallen, klatresenteret osv - Besøke familien en kveld og dele ut julegaver til dem. - Spakveld (kanskje mest for jenter?) - "Alle bytter seng" en natt! - Gå til bakeriet og få kjøpe noe godt - Bestemme middag - Finne leker og klær, pakke inn og levere pakker til feks frelsesarmeen. - Gå og se på pepperkakebyen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri med pakkekalender Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 http://www.adressa.no/sport/sprek/article6740719.ece#.ULduO1GaF59.facebook Mange gode forslag her. I år er det første året jeg ikke har pakkekalender, kun smarites kalender her - jippi sier jeg. Og aldri mer blir det pakkekalender. Datteren min hadde pakkekalender fra hun var 2-20, sønnen min fra han var 1-10, i år ble vi enige med han om å droppe det. Hipp, hipp hurra. Jeg kommer aldri, aldri noen gang til å anbefale pakkekalender til noen som får barn, aldri. Joda, skjønner det kan være gøy for barnet, men jeg synes det har vært et slit å få tak i pakker som ikke bare er søppel, og som er billig nok. Og billig blir det ikke. Jeg har ikke klart å få tak i pakker til 10-15 pr stk i 24 dager. Og alle de 10 årene jeg hadde to å lage til. Tenker på gru på de med 3-4 unger. Aktivitetskalender er sikkert gøy det. Men jeg har et men der også, de fleste av de aktivitetene du har satt opp, er noe vi uansett gjør her i løpet av desember. Og så må jeg si at hverdagen ikke alltid er helt forutsigbar, så derfor liker jeg å gjøre de aktivitetene vi skal gjøre, når vi har tid og anledning til det. Ikke at vi MÅ gjøre det den dagen, for det lå i kalenderen at vi skulle gjøre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 http://www.adressa.no/sport/sprek/article6740719.ece#.ULduO1GaF59.facebook Mange gode forslag her. I år er det første året jeg ikke har pakkekalender, kun smarites kalender her - jippi sier jeg. Og aldri mer blir det pakkekalender. Datteren min hadde pakkekalender fra hun var 2-20, sønnen min fra han var 1-10, i år ble vi enige med han om å droppe det. Hipp, hipp hurra. Jeg kommer aldri, aldri noen gang til å anbefale pakkekalender til noen som får barn, aldri. Joda, skjønner det kan være gøy for barnet, men jeg synes det har vært et slit å få tak i pakker som ikke bare er søppel, og som er billig nok. Og billig blir det ikke. Jeg har ikke klart å få tak i pakker til 10-15 pr stk i 24 dager. Og alle de 10 årene jeg hadde to å lage til. Tenker på gru på de med 3-4 unger. Aktivitetskalender er sikkert gøy det. Men jeg har et men der også, de fleste av de aktivitetene du har satt opp, er noe vi uansett gjør her i løpet av desember. Og så må jeg si at hverdagen ikke alltid er helt forutsigbar, så derfor liker jeg å gjøre de aktivitetene vi skal gjøre, når vi har tid og anledning til det. Ikke at vi MÅ gjøre det den dagen, for det lå i kalenderen at vi skulle gjøre det. ''Jeg kommer aldri, aldri noen gang til å anbefale pakkekalender til noen som får barn, aldri. Joda, skjønner det kan være gøy for barnet, men jeg synes det har vært et slit å få tak i pakker som ikke bare er søppel, og som er billig nok. '' Enig i at det er litt stress å kjøpe og ikke minst pakke inn... Men jeg vet mine unger har hygget seg veldig med det - jeg har ofte hatt litt snop i jeg, da - da er utfordringen å få tak i litt spesielt & smått snop som passer. Så, jeg angrer ikke, og vil ikke fraråde folk det - det er en hyggelig adventssak å starte dagen med en liten pakke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri med pakkekalender Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 ''Jeg kommer aldri, aldri noen gang til å anbefale pakkekalender til noen som får barn, aldri. Joda, skjønner det kan være gøy for barnet, men jeg synes det har vært et slit å få tak i pakker som ikke bare er søppel, og som er billig nok. '' Enig i at det er litt stress å kjøpe og ikke minst pakke inn... Men jeg vet mine unger har hygget seg veldig med det - jeg har ofte hatt litt snop i jeg, da - da er utfordringen å få tak i litt spesielt & smått snop som passer. Så, jeg angrer ikke, og vil ikke fraråde folk det - det er en hyggelig adventssak å starte dagen med en liten pakke. Jeg angrer ikke på at jeg har gjort det de årene jeg har gjort det. Men hadde jeg visst hva det innebar, så hadde jeg aldri startet med det. Og ja, jeg ser jo også at mine barn har kost seg med en gave hver morgen. Og jeg kommer ikke til å anbefale noen å starte med dette, det gjør jeg ikke Men jeg tror vi skal få en fin desember, selv uten pakkekalender 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 http://www.adressa.no/sport/sprek/article6740719.ece#.ULduO1GaF59.facebook Mange gode forslag her. I år er det første året jeg ikke har pakkekalender, kun smarites kalender her - jippi sier jeg. Og aldri mer blir det pakkekalender. Datteren min hadde pakkekalender fra hun var 2-20, sønnen min fra han var 1-10, i år ble vi enige med han om å droppe det. Hipp, hipp hurra. Jeg kommer aldri, aldri noen gang til å anbefale pakkekalender til noen som får barn, aldri. Joda, skjønner det kan være gøy for barnet, men jeg synes det har vært et slit å få tak i pakker som ikke bare er søppel, og som er billig nok. Og billig blir det ikke. Jeg har ikke klart å få tak i pakker til 10-15 pr stk i 24 dager. Og alle de 10 årene jeg hadde to å lage til. Tenker på gru på de med 3-4 unger. Aktivitetskalender er sikkert gøy det. Men jeg har et men der også, de fleste av de aktivitetene du har satt opp, er noe vi uansett gjør her i løpet av desember. Og så må jeg si at hverdagen ikke alltid er helt forutsigbar, så derfor liker jeg å gjøre de aktivitetene vi skal gjøre, når vi har tid og anledning til det. Ikke at vi MÅ gjøre det den dagen, for det lå i kalenderen at vi skulle gjøre det. Synes det er koselig jeg, men jeg har bare en å kjøpe til da. Jeg kjøper ikke alt uka før kalenderen skal opp, men litt nå og da når jeg ser passende småting på tilbud. Det blir ikke så fryktelig dyrt, og jeg synes det er litt morsomt å se hvordan de ulike tingene faller i smak:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 http://www.adressa.no/sport/sprek/article6740719.ece#.ULduO1GaF59.facebook Mange gode forslag her. I år er det første året jeg ikke har pakkekalender, kun smarites kalender her - jippi sier jeg. Og aldri mer blir det pakkekalender. Datteren min hadde pakkekalender fra hun var 2-20, sønnen min fra han var 1-10, i år ble vi enige med han om å droppe det. Hipp, hipp hurra. Jeg kommer aldri, aldri noen gang til å anbefale pakkekalender til noen som får barn, aldri. Joda, skjønner det kan være gøy for barnet, men jeg synes det har vært et slit å få tak i pakker som ikke bare er søppel, og som er billig nok. Og billig blir det ikke. Jeg har ikke klart å få tak i pakker til 10-15 pr stk i 24 dager. Og alle de 10 årene jeg hadde to å lage til. Tenker på gru på de med 3-4 unger. Aktivitetskalender er sikkert gøy det. Men jeg har et men der også, de fleste av de aktivitetene du har satt opp, er noe vi uansett gjør her i løpet av desember. Og så må jeg si at hverdagen ikke alltid er helt forutsigbar, så derfor liker jeg å gjøre de aktivitetene vi skal gjøre, når vi har tid og anledning til det. Ikke at vi MÅ gjøre det den dagen, for det lå i kalenderen at vi skulle gjøre det. Helt enig. Har nevnt det her inne tidligere, men vi har hatt pepperkakekalender de siste årene vi, med ekstra godt på lørdager og en ekstrating enkelte dager (alltid Dahls julebrus den 1. des feks, samt et par kinobilletter, billett til juleforestilling på Trøndelag Teater, et par flaxlodd etc). Både vi voksne og jr var mer fornøyd med det enn de der smågavene.. Syns det virker som vi er flere og flere som misliker konseptet etterhvert, så kanskje det er på hell? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kayia - for anledningen 98 år Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Når mine unger ble lei av hårspenner og viskelær, ja da ble det slutt på hele adventskalenderen. Juleaktiviteter gjør man jo sammen med ungene uansett, trenger ikke ha det som en pakke. Jeg synes skole, barnehage og sfo har mye på programmet i desember. Mine barn pleier å bli ganske lei juleverksted og pepperkaker etterhvert. Jeg er heller ikke for at kos og hygge i stor grad skal knyttes opp til mat. Kakao, pannekaker, pepperkaker,gløgg, kveldsmat og dessert.. Mulig jeg høres negativ ut her,men jeg synes adventstiden er en travel tid for både liten og stor i disse dager. Man skal hygge og kose seg hver dag med adventsgaver og god mat, og når jula endelig kommer er stasen borte. Da jeg var liten husker jeg at mamma bakte og ingen fikk smake før julaften. Fikk man hjelpe til var det stor stas. Og kanskje smake om en kake gikk i stykker. Vi gjemte godmaten til jul og spiste gjerne litt kjedelig i førjulstiden. Slik ble julen noe man virkelig gledet seg til. ''Mulig jeg høres negativ ut her,men jeg synes adventstiden er en travel tid for både liten og stor i disse dager. Man skal hygge og kose seg hver dag med adventsgaver og god mat, og når jula endelig kommer er stasen borte'' Jeg kan godt tegne medlemskap i negativklubben ;-) Jeg syns også det styres så mye at det er jul en måned i stedefor en uke. Her i huset kjøpes det ikke en julebrus før 1. des, det spises ribbe kun julaften (ingen prøvesteking eller prøvesmaking), vi spiser ikke bakst hele desember og stresser ikke med rundvask eller å bake sju sorter. Det er travelt nok med alle avslutninger, julebord og gavehandling, så jeg har utrolig lite behov for ytterligere selvpåført program som er datobestemt enn det man er invitert til. Jeg studerte ennå da jr var barnehagebarn, så han gikk i studentbarnehage. Vi ble kun invitert til lucia og en avslutningsfrokost, eller var eneste juleaktivitet at de jobbet med julekort som ble sendt til de nærmeste, samt julegave til oss foreldre. Baking annen juleaktivitet droppet de, sånn at ungene ikke skulle bli stresset eller lei av jula før den begynte. Jeg likte denne policyen veldig godt husker jeg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 ''Jeg kommer aldri, aldri noen gang til å anbefale pakkekalender til noen som får barn, aldri. Joda, skjønner det kan være gøy for barnet, men jeg synes det har vært et slit å få tak i pakker som ikke bare er søppel, og som er billig nok. '' Enig i at det er litt stress å kjøpe og ikke minst pakke inn... Men jeg vet mine unger har hygget seg veldig med det - jeg har ofte hatt litt snop i jeg, da - da er utfordringen å få tak i litt spesielt & smått snop som passer. Så, jeg angrer ikke, og vil ikke fraråde folk det - det er en hyggelig adventssak å starte dagen med en liten pakke. Enig med deg! Det er utrolig lite styr å kjøpe gaver....Jeg kjøper 3 X 24 gaver - alt fra snop til viskelær til sokker..... Jeg elsker desember! Morgenene med ungene går i racerfart!! De får ikke åpne kalenderen før de har kledd på seg og gjort klar skolesekkene sine - så i desember har vi alltid god tid på morgenen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Enig med deg! Det er utrolig lite styr å kjøpe gaver....Jeg kjøper 3 X 24 gaver - alt fra snop til viskelær til sokker..... Jeg elsker desember! Morgenene med ungene går i racerfart!! De får ikke åpne kalenderen før de har kledd på seg og gjort klar skolesekkene sine - så i desember har vi alltid god tid på morgenen ''Jeg elsker desember! Morgenene med ungene går i racerfart!! De får ikke åpne kalenderen før de har kledd på seg og gjort klar skolesekkene sine - så i desember har vi alltid god tid på morgenen :P'' Vi koser oss også i desember, men vi åpner ikke kalenderen før etter at vi kommer hjem på ettermiddagen. Ungene venter til og med til jeg kommer hjem fra jobb før de åpner sine pakker! Og det er deres eget initiativ. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 ''Jeg elsker desember! Morgenene med ungene går i racerfart!! De får ikke åpne kalenderen før de har kledd på seg og gjort klar skolesekkene sine - så i desember har vi alltid god tid på morgenen :P'' Vi koser oss også i desember, men vi åpner ikke kalenderen før etter at vi kommer hjem på ettermiddagen. Ungene venter til og med til jeg kommer hjem fra jobb før de åpner sine pakker! Og det er deres eget initiativ. ) Koselig det da Jeg er oppvokst med at vi åpna på morgenen, så for meg blir det riv ruskende galt å åpne på ettermiddag Vet mange venter til barneTV Jeg får lufte tanken for ungene og sjekke hva de mener -men tviler på de går med på å vente 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri med pakkekalender Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Enig med deg! Det er utrolig lite styr å kjøpe gaver....Jeg kjøper 3 X 24 gaver - alt fra snop til viskelær til sokker..... Jeg elsker desember! Morgenene med ungene går i racerfart!! De får ikke åpne kalenderen før de har kledd på seg og gjort klar skolesekkene sine - så i desember har vi alltid god tid på morgenen Jeg elsker også desember. Og vi skal klare å kose oss selv uten pakkekalender. Men jeg syntes det er unødvendig å kjøpe alt mulig unyttig for å fylle en pakkekalender. Så i år er det haribo kalender her hjemme. Men tror det skal gå bra å kose seg i desember lell.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri med pakkekalender Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Helt enig. Har nevnt det her inne tidligere, men vi har hatt pepperkakekalender de siste årene vi, med ekstra godt på lørdager og en ekstrating enkelte dager (alltid Dahls julebrus den 1. des feks, samt et par kinobilletter, billett til juleforestilling på Trøndelag Teater, et par flaxlodd etc). Både vi voksne og jr var mer fornøyd med det enn de der smågavene.. Syns det virker som vi er flere og flere som misliker konseptet etterhvert, så kanskje det er på hell? Det er mulig det er på hell, jeg har hørt flere som har kuttet pakkekalender i år. Til søndag skal vi pynte med adventslys i vinduer (håper jeg rekker å vaske de på lørdag først) Vi koser oss da med desember selv om vi ikke har pakkekalender. Også syntes jeg kalenderen bare førte til ekstra fyll i skuffer og skap av unyttige ting. Pepperkakekalender hørtes koselig ut, hva er det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luftslott Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 http://www.adressa.no/sport/sprek/article6740719.ece#.ULduO1GaF59.facebook Mange gode forslag her. I år er det første året jeg ikke har pakkekalender, kun smarites kalender her - jippi sier jeg. Og aldri mer blir det pakkekalender. Datteren min hadde pakkekalender fra hun var 2-20, sønnen min fra han var 1-10, i år ble vi enige med han om å droppe det. Hipp, hipp hurra. Jeg kommer aldri, aldri noen gang til å anbefale pakkekalender til noen som får barn, aldri. Joda, skjønner det kan være gøy for barnet, men jeg synes det har vært et slit å få tak i pakker som ikke bare er søppel, og som er billig nok. Og billig blir det ikke. Jeg har ikke klart å få tak i pakker til 10-15 pr stk i 24 dager. Og alle de 10 årene jeg hadde to å lage til. Tenker på gru på de med 3-4 unger. Aktivitetskalender er sikkert gøy det. Men jeg har et men der også, de fleste av de aktivitetene du har satt opp, er noe vi uansett gjør her i løpet av desember. Og så må jeg si at hverdagen ikke alltid er helt forutsigbar, så derfor liker jeg å gjøre de aktivitetene vi skal gjøre, når vi har tid og anledning til det. Ikke at vi MÅ gjøre det den dagen, for det lå i kalenderen at vi skulle gjøre det. Vi var tre søsken som vokste opp med pakkekalender, for oss var det aldri noe problem at vi fikk pakke hver tredje dag + noen utjevningspakker. Men så er det 25 år siden også da, unger er vel bedre vant i dag... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Jeg elsker også desember. Og vi skal klare å kose oss selv uten pakkekalender. Men jeg syntes det er unødvendig å kjøpe alt mulig unyttig for å fylle en pakkekalender. Så i år er det haribo kalender her hjemme. Men tror det skal gå bra å kose seg i desember lell.. I går pakket jeg inn kalendergavene til minsta. Desverre bor de store såpass langt borte nå, slik at jeg har kuttet ut kalenderen til dem. Men hadde de bodd her hjemme, skulle de fått kalender de også. De er 18 og 20. :-) Men jeg koser meg med dette. Har alltid gjort det. En av grunnene er nok at jeg ikke har stresset med det. Og jeg har aldri stresset med å finne gaver. Noen av gavene har kanskje vært dyrere enn andre, men samtidig har det vært ting de har hatt bruk for. Være seg tannbørste, tannkrem, ullsokker osv. Kanskje ikke de mest spennende tingene, men likevel har de satt pris på dem. Noen viskelær og blyanter har det blitt opp gjennom årene, men bare av typen de bruker. Altså ikke skuffefyll. Og når jeg har visst hvilken de dag de skal for eksempel ha mattetentmen på, har de fått ting de kan få bruk for da. Eller blanko til norsktentamen. :-) Ellers har jeg begynt såpass tidlig på året med å kjøpe inn ting, slik at de ikke merkes på budsjettet... Men jeg ser at det kan bli både stress, dyrt og mye søppel ut av det også. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hei! Det var jammen en god ide. Da kunne jeg jo legge inn Hadeland glassverk og svømmehall også, samt julegrantenning på universitetsplassen og legge gaver til slumstasjonen. Jeg tror jeg tar disse gode ideene i år :-) Takk, det får bli som du gjør det litt gaver og litt fornøyelser, men jeg må altså finne på mer, men det kan jo være lese litt ekstra i hyggelige bøker og eventyr, 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.