Gå til innhold

Barnehage i jula

Gjest Jobber for 1 gang i jula

Anbefalte innlegg

Er det noen som har barn som skal i barnehage i mellomjulen? Jeg jobber og må ha 4 åringen i barnehage de dagene de har åpent. Tenker litt på om det er mange barn der da eller hva ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest annlovinda

Nå er mine ferdige med barnehage for noen år siden.

Eldste min måtte ofte i barnehagen i romjula, jeg måtte stort sett jobbe. Også var jeg alene med henne.

Minstemann har vel vært i barnehagen 1 gang i romjula, og 1 gang på sfo i romjula.

Det har ikke vært mange barn i vår barnehage disse periodene, men mine barn har storkost seg i barnehagen/sfo på denne tida. Med lite barn, ekstra koselige aktiviteter, mer ro og mer oppmerksomhet i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket om dette på jobben i dag faktisk - nå er et mange år siden mine gikk i bhg, men jeg husker at vi ofte angret på at vi ikke hadde dem der en dag eller to i romjula. De var jo vant til å være sammen med masse andre unger, til å bli aktivisert og sånt, men så var vi plutselig hjemme, ting var mye roligere og de fikk nok litt i overkant med snop og kaker og ble rimelig høye på sukker... *hehe*

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å sende i bhg i romjula, i år er det vel bare et par dager det er snakk om også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakket om dette på jobben i dag faktisk - nå er et mange år siden mine gikk i bhg, men jeg husker at vi ofte angret på at vi ikke hadde dem der en dag eller to i romjula. De var jo vant til å være sammen med masse andre unger, til å bli aktivisert og sånt, men så var vi plutselig hjemme, ting var mye roligere og de fikk nok litt i overkant med snop og kaker og ble rimelig høye på sukker... *hehe*

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet for å sende i bhg i romjula, i år er det vel bare et par dager det er snakk om også?

Det er snakk om 2 dager. Tror nok han bli glad for det. Bli litt kjedelig her hjemme. Har ikke noen familie eller venner som har barn på hans alder. Vist jeg skriver han på så er det bindende. Jeg er nesten helt sikker på at jeg jobber men er en liten sjanse at jeg får fri. Men da leverer jeg han i barnehagen pga det er bindene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok kanskje litt færre barn de årene det er få hverdager (som i år) enn når helligdagene havner på lørdag og søndag. Men noen er det nok. Det er alltid noen som må jobbe på virkedager.

Barnehagen pleier vel å be om "påmelding" på forhånd, slik at de kan tilpasse bemanningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket akkurat om dette med min yngste, som nå er 16. Og hun husker disse romjulsdagene i barnehagen som veldig koselige. De var få barn, og hadde det hyggelig.

Sånn er det jo, noen må jobbe i romjulen også. Ingen krise at barna da er i barnehagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romjulen er som regel ekstra kos i barnehagen. Mange unger går på veggene om det blir for langtekkelig hjemme.

Om du likevel ikke må jobbe, kan du evt levere sent og hente tidlig om du vil. Du er heller ikke pokka nødt til å levere han i barnehagen om du heller vil finne på noe annet.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ansatt i mellomstor barnehage

Jeg synes barnehagen i romjula kun skal brukes av de som har foreldre som må jobbe.

Vi som jobber i barnehage vil gjerne bruke litt av vår avspasering og slike dager passer bra . Jo færre barn som blir meldt på , desto flere ansatte kan få fri.

Ofte blir flere avdelinger i store barnehager slått i sammen for å få kabalen til å gå opp. Da blir det kanskje ikke alltid gøy for alle barn når de må leke med "ukjente" barn fra andre grupper,. Det blir alltid " julete" i romjula, men ekstra kos og div. aktiviteter har man ikke tid til med redusert bemanning.

Noe av det verste man kan gjøre er å skrive på sitt barn og unnvære å levere ungen alikevel. Det er alltid flere som gjør dette og man står igjen med få barn og hvor en ansatt som i utgangspunktet ønsket fri for å være hjemme med sine barn/skolebarn- må jobbe, men som da egentlig ikke trenges. Veldig trist situasjon egentlig.

Fordelen med å få ansatte til å bruke sine fridager i romjul og påske er at hverdagen i barnehagen blir mer lærerik. Slik at turaktiviteter,dans, drama osv. kan gjøres med fullt personal. Ansatte som skal ha fri i hverdagen gjør jo at mange av disse tingene blir utsatt stadig vekk. Vikarer blir som regel ikke satt inn som reserver. Sparing skjer overalt i samfunnet og barnehager er ikke noe unntak dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...