Mamma789 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hei, vi har en baby på 10 uker som strever med refluks. Det kan komme sure oppstøt i flere timer etter et måltid. Som regel svelger hun det unna igjen, dvs at det ikke er så mye gulp og hun legger på seg bra. Men hun er tydelig plaget og har vondt. Tilstanden har blitt verre de siste ukene, og jeg er bekymret for at hun kan ha fått en betennelse. Hun er mer mistilpass når hun er våken, og når hun skal prøve å sove våkner hun veldig mange ganger - og det er tydelig på grunn av ubehag. Hun sparker fra med bena, kaster hodet bakover og lager grimaser. Hun smatter mye og stikker tunga ut, som om hun prøver å svelge unna noe. Vi har tatt alle forhåndsregler ifht å passe på at hun ikke får for mye mat, rape, bygge opp sengen (hodet), legge på høyre side, holde oppreist etter et måltid osv. Men det er fremdeles mye refluks. De siste dagene har vi (i samråd med lege) prøvd gaviscon (2ml),men er litt usikker på effekten. Det kan virke som om det tar noe av refluksen. Men samtidig kan det virke som om hun får et annet ubehag, magevondt og luft. Så jeg er ikke sikker på om jeg bør fortsette. I USA bruker de noe som heter Zantac som visst nok skal gi veldig god effekt. Men jeg kan ikke se at vi har det i flytende form her? Hva vil være det neste å prøve av legemidler? Vi skal til utredning på sykehus, men vet ikke hvor lang tid det tar før vi får time.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.