Gå til innhold

Julekongen

trollemor;o)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Må sjekkes ut - selv om det ikke er barn i huset lenger :-)

Er svak for danske serier...

Gjør det!

Jeg satt og så episoder i serien Svaleskjær på nett-tv her i høst :-) Kjempefin svensk serie for litt store barn - og voksne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke verdens beste serie, men vi her hjemme koser oss. Det vil si minstemor på tre, mann og jeg. Men det har noe med at vi har bestemt oss for å sette oss ned alle tre og se dette sammen. :-) Så da er det like mye kosen som gjør serien bra. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer til å følge den noen episoder til, men syns ikke det var det helt store. Litt spenning, men så lite julestemning at den (så langt) like godt kunne vært sendt i påsken.

Ser flere andre nevner Pakten, den følger vi med på av hjertens lyst ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakten gikk for to år siden, tror jeg, og vi fire eldste i familien var helt hekta. Kjempefin serie, skummel, fin, spnnende, passe julete osv.

Den går faktisk om igjen i år, klokka 19.00 på NRK Super. 8-åringen vil ikke se den, fordi hun husker at hun så litt for to år siden, og det var litt for nifst for henne da....

Ligger på nrk.no: http://nrksuper.no/super/tv/vis/?pro=1934

Anbefales for alle - fra ca 8 år og oppover til 100 :-)

Min 7-åring (som fyller 8 i jula) synest også denne er altfor skummel.... Men han er også temmelig *bløt*. Men disse gutta som spyttet i matpakkene til hverandre var liksom langt over grensen for han. Så vi holder oss til Julekongen. Både 7 og 10-åringen liker den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjespet meg gjennom de første 5 episodene under tvang, jentungen på nesten 11 synes den er "litt spennende", og vil absolutt at jeg skal se den... Håper den tar seg opp litt etterhvert.

Pakten er kjempespennende, den må vi ha med oss hver kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Julekongen

Fireåringen min elsker den, og syns den er veldig spennende! Jeg syns også den er ok, fordi hun liker den. Barnetv er for små barn også, er det ikke? Det er bra at det er ekte barn som spiller hovedrollene, ikke bare voksne (som i Blåfjell, Månetoppen osv). Hun liker også Jul i Svingen, av samme årsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg liker den ikke, syns det er en grusom musikk og tapet på veggene liker jeg ikke og koppene på bordet syns jeg er merkelige, jeg syns det er mange farger som kolliderer, også kommer musikken på toppen av dette?

Jeg spurte barna, de liker, jeg putter øreproppene i ørene, og ser og grøsser over mange ting.

Men jeg elsker Jesus og Josefine, Josefine som misliker at Jesus har bursdag på julaften og vil flytte Julaften, og alt det skumle med djevelen og krybben og den fine musikken :-) :-) den synger jeg enda på.

Foreldrene hennes er hyggelige og det lukter nesten ut av TV for alt ser sånn ut som jeg liker, farger og stemninger og musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg liker den ikke, syns det er en grusom musikk og tapet på veggene liker jeg ikke og koppene på bordet syns jeg er merkelige, jeg syns det er mange farger som kolliderer, også kommer musikken på toppen av dette?

Jeg spurte barna, de liker, jeg putter øreproppene i ørene, og ser og grøsser over mange ting.

Men jeg elsker Jesus og Josefine, Josefine som misliker at Jesus har bursdag på julaften og vil flytte Julaften, og alt det skumle med djevelen og krybben og den fine musikken :-) :-) den synger jeg enda på.

Foreldrene hennes er hyggelige og det lukter nesten ut av TV for alt ser sånn ut som jeg liker, farger og stemninger og musikk.

Ja, Jesus og Josefine er kjempefin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg likte også Jesus og Josefine, i alle fall i fjor, når barna var blitt ganske store. Da den gikk for første gang, var mine litt for små for den, og det ble litt for nifst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte også Jesus og Josefine, i alle fall i fjor, når barna var blitt ganske store. Da den gikk for første gang, var mine litt for små for den, og det ble litt for nifst.

Hei!

Ja den er vanskelig for de minste også fordi den er på dansk, vanskelig å oversette.

Ønsker meg den på nytt da ser jeg hver dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fireåringen min elsker den, og syns den er veldig spennende! Jeg syns også den er ok, fordi hun liker den. Barnetv er for små barn også, er det ikke? Det er bra at det er ekte barn som spiller hovedrollene, ikke bare voksne (som i Blåfjell, Månetoppen osv). Hun liker også Jul i Svingen, av samme årsak.

4 åringen her sitter også klistret... iallefall i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja den er vanskelig for de minste også fordi den er på dansk, vanskelig å oversette.

Ønsker meg den på nytt da ser jeg hver dag :-)

Var ikke Jesus og Josefine dubbet i Norge?

Vet du om den finnes på dvd eller nett så man kan få sett den nå? Datteren min savner den :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke Jesus og Josefine dubbet i Norge?

Vet du om den finnes på dvd eller nett så man kan få sett den nå? Datteren min savner den :-)

Hei!

Den var ikke dubbet, dessverre.

Tror jeg har sett den på DVD, men også da på dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...