Dark-Angel 82 Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Jeg lurte på en ting. Gutten på ni holder fortsatt på med utredning. (alt tyder på adhd, men dette skal gjøres grundig) Han skal ta wisc testen i januar. Men jeg trodde han hadde tatt den når han var fem... Finnes det forskjellige typer/grader som heter wisc? Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Koselig å se deg her igjen! Kan ikke svare på det du spør om... Ha en fin kveld :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Koselig å se deg her igjen! Kan ikke svare på det du spør om... Ha en fin kveld :-) Takk, takk, hyggelig! Må jo innom her av og til, hehe. Alt fint med deg og dine? Herlig med snøen som er kommet, litt lysere i det minste 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 Takk, takk, hyggelig! Må jo innom her av og til, hehe. Alt fint med deg og dine? Herlig med snøen som er kommet, litt lysere i det minste Deilig med snø og ordentlig vinter ja! Ellers så har vi hverdager med ganske mange utfordringer, men jeg vil ikke skrive noe mer om det her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 Deilig med snø og ordentlig vinter ja! Ellers så har vi hverdager med ganske mange utfordringer, men jeg vil ikke skrive noe mer om det her. Ja, kjempekoslig! Det forstår jeg godt at du ikke vil skrive her. *klem* Er endel her også...Men det er noe på gang nå, så håper det skal hjelpe. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 10. desember 2012 Del Skrevet 10. desember 2012 ''Han skal ta wisc testen i januar. Men jeg trodde han hadde tatt den når han var fem... Finnes det forskjellige typer/grader som heter wisc?'' Det er ikke uvanlig å ta ny wisc når det har gått noen år. Det er samme test som forrige gang, men han vurderes i forhold til sin alder så dermed forventes at han klarer mer enn forrige gang. Dersom han ender ut med omtrent samme totalscore (vurdert ut i fra som er forventet i hans alder), så viser det at testresultatet sannsynligvis godt avspeiler hans evnenivå. Dersom resultatet blir svært forskjellig sett i forhold til forrige gang, så er det grunn til å stille seg spørrende til hvorvidt man har klart å måle hans evnenivå gjennom denne testen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark-Angel 82 Skrevet 10. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2012 ''Han skal ta wisc testen i januar. Men jeg trodde han hadde tatt den når han var fem... Finnes det forskjellige typer/grader som heter wisc?'' Det er ikke uvanlig å ta ny wisc når det har gått noen år. Det er samme test som forrige gang, men han vurderes i forhold til sin alder så dermed forventes at han klarer mer enn forrige gang. Dersom han ender ut med omtrent samme totalscore (vurdert ut i fra som er forventet i hans alder), så viser det at testresultatet sannsynligvis godt avspeiler hans evnenivå. Dersom resultatet blir svært forskjellig sett i forhold til forrige gang, så er det grunn til å stille seg spørrende til hvorvidt man har klart å måle hans evnenivå gjennom denne testen. Ja, okey, tusen takk for svar! Prøvde google, men det kom frem så mye forskjellig. Sist test viste at han er smart, og det er han 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 ''Han skal ta wisc testen i januar. Men jeg trodde han hadde tatt den når han var fem... Finnes det forskjellige typer/grader som heter wisc?'' Det er ikke uvanlig å ta ny wisc når det har gått noen år. Det er samme test som forrige gang, men han vurderes i forhold til sin alder så dermed forventes at han klarer mer enn forrige gang. Dersom han ender ut med omtrent samme totalscore (vurdert ut i fra som er forventet i hans alder), så viser det at testresultatet sannsynligvis godt avspeiler hans evnenivå. Dersom resultatet blir svært forskjellig sett i forhold til forrige gang, så er det grunn til å stille seg spørrende til hvorvidt man har klart å måle hans evnenivå gjennom denne testen. Hei! :-) Jeg ble vurdert til PU "tror jeg" på en test jeg tok da jeg var 10 år for klarte ingenting, men det de ikke skjønte var at jeg ble så stresset, jeg skjønte de skulle teste meg og jeg vil ikke testes-. Som voksen fikk jeg 6 i alle fag og dette er uforenelig i følge min psykiater med PU jeg tror det er sant, man kan ikke klare R 2 matte og Fysikk 2 matte hvis man er PU. Det skremmende er at mennesker som meg med spass gode evner kan bli stemplet som PU syns du ikke? Kanskje jeg burde gjøre noe med dette? Jeg tenker for andre barn sin skyld som kanskje får sine fremtidsutsikter ødelagt fordi andre "tror" de er PU. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! :-) Jeg ble vurdert til PU "tror jeg" på en test jeg tok da jeg var 10 år for klarte ingenting, men det de ikke skjønte var at jeg ble så stresset, jeg skjønte de skulle teste meg og jeg vil ikke testes-. Som voksen fikk jeg 6 i alle fag og dette er uforenelig i følge min psykiater med PU jeg tror det er sant, man kan ikke klare R 2 matte og Fysikk 2 matte hvis man er PU. Det skremmende er at mennesker som meg med spass gode evner kan bli stemplet som PU syns du ikke? Kanskje jeg burde gjøre noe med dette? Jeg tenker for andre barn sin skyld som kanskje får sine fremtidsutsikter ødelagt fordi andre "tror" de er PU. ''Det skremmende er at mennesker som meg med spass gode evner kan bli stemplet som PU syns du ikke? Kanskje jeg burde gjøre noe med dette? Jeg tenker for andre barn sin skyld som kanskje får sine fremtidsutsikter ødelagt fordi andre "tror" de er PU.'' Når man lærer å teste barn, så lærer man også at det ikke er gitt at testresultatene viser "sannheten". For mange barn er testsituasjonen så stressende, at de presterer dårlig. Andre kan ha problemer av språklig - men ikke evnemessig - karakter som påvirker resultatet. Dette er forøvrig også en av grunnene til at det er vanlig at man retester med f.eks. wisc etter noen år. Ikke fordi man tror evneforutsetningene hos den enkelte endrer seg, men fordi man vet at testresultatene er usikre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.