Gjest -nabolaget Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Eldste barnet vårt begynte på ungdomsskolen nå i hødt. Hun kom i klasse med mange nye fra andre skoler. Blant annet en gutt som ikke bor så langt fra oss. Han bor sammen med en lillebror, mor og far (?) i en bitte liten enebolig- rønne. Presenning over taket, alltid mørkt osv. Ryktene sier at mor er en "løs fugl" på nermeste tettsted. Har aldri hatt noe med disse å gjøre da de har gått på naboskolen. Trodde de to guttene var yngre. Gutten som går i klasse med vår datter er en urokråke på skolen og var visst også det på barneskolen. Han kommer og går som det passer han, leverer inne prøver uten å svart på noe osv. Så kommer vår datter hjem og sier at *** ikke vil at noen skal vite hvor han bor. Hn går en annen veg hjem fra skolen osv. Kjenner at jeg får vondt i hele meg. Hva kan gjøres? Det må legges til at nabolaget nesten utelukkende er bebodd av resursterke mennesker, det er en overvekt av eneboliger med store hager osv. Vil jo anta at diverse offentlige myndigheter er inne i denne saken i og med at han oppfører seg som han gjør på skolen. Men er det noe ekstra vi kan gjøre? Sier hei til moren når jeg ser henne, men aner ikke om hun vet at vi har barn i samme klasse. Hun har ikke vært på noen av fellesmøtene som har vært i høst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Ringe bekymringsmelding til barnevernet. Selv om de evnt alt er i saken så kan det være at de ikke har full oversikt over at evnt tiltak ikke virker etter hensikten. Du kan og melde bekymring til skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Stakkars barn. Ring og ta en prat med Barnevernet. Evt. skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Får så vondt av å lese slikt.... stakkars barn!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! Ring barnevernet og krev at de gjør noe! Ikke la flere barn lide, vi har hatt så mange saker der ingen har brydd seg, så bry deg er du snill, slike barn lider! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg ville ringt og fortalt dette til barnevernet, bare for å være sikker på at de er klar over situasjonen og følger opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Jeg ville ringt og fortalt dette til barnevernet, bare for å være sikker på at de er klar over situasjonen og følger opp. Hei! Snille Toglie kan du svare på mitt spørsmål? Siden du er her nå! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei! Snille Toglie kan du svare på mitt spørsmål? Siden du er her nå! Hei Madelenemie Hvor står spørsmålet ditt da? Sjekka på meldinger, men ingenting til meg der.... *venter spent* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skipohoi Skrevet 11. desember 2012 Del Skrevet 11. desember 2012 Hei, Dette høres jo ikke bra ut, men tenk litt på følgende: Er alt vel og bra fordi om ting ser vel og bra ut? Har alle barn det automatisk bra bare foreldrene kjører BMW og har et boblebad i hagen og en enebolig til 5 mill? Om denne familien bor i noe andre omtaler som "en rønne" så trenger ikke det være et problem for de, selv om det kan være det for andre. Folk kan selvfølgelig ha det bra selv om de ikke lever A4. At gutten ikke ser ut for å ta skolen alvorlig er et stort problem for skolen og foreldrene, men det er ikke sikkert det er en sak for barnevernet fordi om noen bor i en "rønne", men det er meget alvorlig at gutten har det tungt på skolen. Hadde det vært meg hadde jeg ventet med barnevernet, men "fulgt med", det er jo bra å bry seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.