Gå til innhold

You tube video om asperger

Madelenemie

Anbefalte innlegg

Hei!

Min datter har laget små videoer hun vil legge ut om det å ha asperger syndrom.

Jeg vet ikke om dette er så lurt, men på den andre side ligger det jo mange der allerede, men er det greit å la et lite barn legge ut videoer de har laget om seg selv?

Takknemlig for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Det var antagelig dette spm du ville ha svar på (jft. tråden under!)? :)

Hm... jeg tror nok ikke jeg hadde ønsket at mine barn la ut video om slike problemer da de er for unge til å selv ta ansvar for eventuelle konsekvenser... Filmene blir vel liggende der for evig og alltid, og kanskje vil hun gremme seg over dem om noen år? Hva om hun heller lager slike videoer til dere i familien, nære venner etc? Hvis hun føler på behovet for å "åpne" seg via cam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Det var antagelig dette spm du ville ha svar på (jft. tråden under!)? :)

Hm... jeg tror nok ikke jeg hadde ønsket at mine barn la ut video om slike problemer da de er for unge til å selv ta ansvar for eventuelle konsekvenser... Filmene blir vel liggende der for evig og alltid, og kanskje vil hun gremme seg over dem om noen år? Hva om hun heller lager slike videoer til dere i familien, nære venner etc? Hvis hun føler på behovet for å "åpne" seg via cam?

Hei!

Takk da hører jeg på ditt råd.

Jeg var nemlig usikker selv, jeg skal si hun ikke får lov å publisere dem. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk da hører jeg på ditt råd.

Jeg var nemlig usikker selv, jeg skal si hun ikke får lov å publisere dem. :-)

Det synes jeg høres bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det Togli skriver, kan dette gi eventuelle overgripere god kunnskap om jenta og føle at de kjenner henne. Med å fremstille seg selv med en diagnose på nettet, tenker jeg at noen kan se på henne som et lett bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det Togli skriver, kan dette gi eventuelle overgripere god kunnskap om jenta og føle at de kjenner henne. Med å fremstille seg selv med en diagnose på nettet, tenker jeg at noen kan se på henne som et lett bytte.

Hei!

Ja tenk det hadde jeg ikke en tanke om.

Takk for advarselen.

:-) Vennlig og omtenksomt av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempeflott at datteren din er så kreativ og ikke minst åpen rundt diagnosen sin! Men jeg støtter 'Elis31' og 'togli' i at ho ikke bør legge det på YouTube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott at datteren din er så kreativ og ikke minst åpen rundt diagnosen sin! Men jeg støtter 'Elis31' og 'togli' i at ho ikke bør legge det på YouTube.

Hei!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ - er at hun kun prater på videoen, og viser bilder/tegninger som illustrerer det hun vil si. Er hun flink til å tegne? Kanskje hun kunne laget en tegnefilm.

Om hun skulle bli filmet bør hun gjøres litt ugjenkjennelig - slik at ingen overgripere kan kjenne igjen hvor hun bor og hvordan hun ser ut. Skummel verden der ute dessverre.

Eller kanskje hun kan lage en blogg. men hun bør ikke ha så mye bilder av seg selv der - av samme grunn som det med videoen, hun kan sladde bort ansiktet sitt så hun ikke blir gjenkjennelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ - er at hun kun prater på videoen, og viser bilder/tegninger som illustrerer det hun vil si. Er hun flink til å tegne? Kanskje hun kunne laget en tegnefilm.

Om hun skulle bli filmet bør hun gjøres litt ugjenkjennelig - slik at ingen overgripere kan kjenne igjen hvor hun bor og hvordan hun ser ut. Skummel verden der ute dessverre.

Eller kanskje hun kan lage en blogg. men hun bør ikke ha så mye bilder av seg selv der - av samme grunn som det med videoen, hun kan sladde bort ansiktet sitt så hun ikke blir gjenkjennelig.

Hei!

Tusen takk for rådene.

Veldig flink å tegne :-)

Skal se hva vi kan få til var jo morsomt og kreativt, men veldig glad for rådene av deg og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...