Gå til innhold

Repsils på skolen

Gjest Mener du?

Anbefalte innlegg

Gjest Mener du?

Gutten min går i 6 trinn. i dag hadde han litt vondt i halsen og jeg sendte med han ei eske Repsils så han kunne ta ved behov. Da sa han at han fikk ikke ta det på skolen uten en melding i meldebok. Er det virkelig nødvendig med mld om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres litt merkelig ut, læreren må jo se at det er halsdrops det dreier seg om? Men skriv et lite notat i meldeboka om nødvendig, det er jo ikke verre enn det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mener du?

Høres litt merkelig ut, læreren må jo se at det er halsdrops det dreier seg om? Men skriv et lite notat i meldeboka om nødvendig, det er jo ikke verre enn det. :o)

Jeg skrev en liten notat:-) men synes det var unødvendig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev en liten notat:-) men synes det var unødvendig

Skolen har kanskje dårlig erfaring med at elever tar godteri over i "lovlige" sukkertøybokser? Aner ikke, men det er ofte en eller annen grunn til at en merkelig regel kommer inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er forståelig at de må ha med melding for å spise halspastiller av ymse karakter i timen. Hvor går f.eks. grensen mellom halspastiller og "sukkertøy"? Hvis skolen har et generelt forbud mot spising av godteri på skolen, så skjønner jeg at de må ha beskjed om unntakstilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scarlet O'Hara

Min datter som nå går på ungdomsskolen, vil fortsatt at jeg skal skrive melding når hun har med seg halvdrops... Hvis skolen fører et strengt regime med forbud mot godteri er halspastiller ofte noe elevene kan bruke som kamuflasje, og derfor ønsker man foreldrenes melding om at det er nødvendig. Synes egentlig ikke det er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også vært borti den regelen, men jeg tror lærerne praktiserte den i litt varierende grad.

Det er sikkert greit for dem å ha en regel som alle må følge uansett, så slipper de endeløse diskusjoner om hva som er godteri og hva som er "medisin".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderen

Det er da ikke rart at de ber om melding. Repsils kan man godt ta bare som godteri også, så uten melding kan ikke de vite at det er til medisinsk bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hans skole er det tydeligvis det. Kanskje det har gått inflasjon i 'vondt i halsen'.

Vi har aldri behøvd å skrive melding for noe slikt. Men om de krevde det, hadde jeg bare gjort det. - Og kanskje sukket litt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byråkratiets veier er uransakelige. Min eldste ble pent bedt om å bli hjemme fredag.. hehe han hostet så mye at han forstyrret. (Ikke syk syk, men veldig forkjøla og tett) Det er VG da. ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg ville sendt med melding, så er den saken ute av verden.

Som lærer godtar jeg naturligvis halsdrops uten problemer. Men barnet vil garantert føle det sikrere at det er med melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...