Gjest Mener du? Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Gutten min går i 6 trinn. i dag hadde han litt vondt i halsen og jeg sendte med han ei eske Repsils så han kunne ta ved behov. Da sa han at han fikk ikke ta det på skolen uten en melding i meldebok. Er det virkelig nødvendig med mld om dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Høres litt merkelig ut, læreren må jo se at det er halsdrops det dreier seg om? Men skriv et lite notat i meldeboka om nødvendig, det er jo ikke verre enn det. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mener du? Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Høres litt merkelig ut, læreren må jo se at det er halsdrops det dreier seg om? Men skriv et lite notat i meldeboka om nødvendig, det er jo ikke verre enn det. ) Jeg skrev en liten notat:-) men synes det var unødvendig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammantil3 Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg skrev en liten notat:-) men synes det var unødvendig Skolen har kanskje dårlig erfaring med at elever tar godteri over i "lovlige" sukkertøybokser? Aner ikke, men det er ofte en eller annen grunn til at en merkelig regel kommer inn... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg synes det er forståelig at de må ha med melding for å spise halspastiller av ymse karakter i timen. Hvor går f.eks. grensen mellom halspastiller og "sukkertøy"? Hvis skolen har et generelt forbud mot spising av godteri på skolen, så skjønner jeg at de må ha beskjed om unntakstilstander. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Scarlet O'Hara Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Min datter som nå går på ungdomsskolen, vil fortsatt at jeg skal skrive melding når hun har med seg halvdrops... Hvis skolen fører et strengt regime med forbud mot godteri er halspastiller ofte noe elevene kan bruke som kamuflasje, og derfor ønsker man foreldrenes melding om at det er nødvendig. Synes egentlig ikke det er noe problem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg har også vært borti den regelen, men jeg tror lærerne praktiserte den i litt varierende grad. Det er sikkert greit for dem å ha en regel som alle må følge uansett, så slipper de endeløse diskusjoner om hva som er godteri og hva som er "medisin". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hulderen Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Det er da ikke rart at de ber om melding. Repsils kan man godt ta bare som godteri også, så uten melding kan ikke de vite at det er til medisinsk bruk. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 På hans skole er det tydeligvis det. Kanskje det har gått inflasjon i 'vondt i halsen'. Vi har aldri behøvd å skrive melding for noe slikt. Men om de krevde det, hadde jeg bare gjort det. - Og kanskje sukket litt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EnolaGay Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Byråkratiets veier er uransakelige. Min eldste ble pent bedt om å bli hjemme fredag.. hehe han hostet så mye at han forstyrret. (Ikke syk syk, men veldig forkjøla og tett) Det er VG da. ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 HAdde ikke giddet å lage noe styr av det og skrevet en melding om at han trengte det. big deal? Nei 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 17. desember 2012 Del Skrevet 17. desember 2012 Jeg skrev en liten notat:-) men synes det var unødvendig hvor går grensen på godteri og halsdrops? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. desember 2012 Del Skrevet 26. desember 2012 Jeg ville sendt med melding, så er den saken ute av verden. Som lærer godtar jeg naturligvis halsdrops uten problemer. Men barnet vil garantert føle det sikrere at det er med melding. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.